‘כנפיים של קרמבו’ מרחיבה פעילותה; מרכזים ייפתחו בשדרות, אופקים, נתיבות ומועצה אזורית אשכול 

“קרמבו תקומה” הינה תוכנית המשך ליווי הילדים והקהילות המפונות גם עם החזרה לבתיהן, תוך הרחבת המענים בהתאם לצרכים העולים מהשטח ולאור השינויים באורחות חייהן

‘מנצחים בערכים’

תנועת הנוער ‘כנפיים של קרמבו’ מרחיבה את תכנית “קרמבו תקומה” עבור ילדים ובני נוער שפונו  מבתיהם בשל המלחמה ומקימה מרכזים ייעודים ברחבי הארץ

במסגרת התוכנית יוקמו מרכזי קרמבו אזוריים, ביישובי העוטף ובצפון: שדרות, נתיבות, אופקים, מועצה אזורית אשכול וקריית שמונה. המרכז הראשון נפתח בימים אלה בשדרות

מיד עם תחילת הלחימה הקימה “כנפיים של קרמבו” מרכזי פעילות  במיוחד עבור ילדים ונוער מקהילות המפונים, בים המלח טבריה ואילת.

“כבר בימים הראשונים להפעלת המרכזים נוכחנו כי פעילותם מייצרת מעטפת משמעותית, אי של תקווה ויציבות עבור מאות ילדים עם ובלי מוגבלויות וכי קיים צורך מהותי במענים ארוכי טווח עבור קהילות אלו” מסבירה טליה הראל בז’רנו, מנכ”לית “כנפיים של קרמבו”

“על כן, במטרה להמשיך להוות עוגן עבור אלפי ילדים ובני נוער עם ובלי מוגבלויות, בימים אלו אנו פועלים ומקדמים את תכנית “קרמבו תקומה” שתפעל במספר מישורים ותיתן מענה רחב ככל הניתן לילדים, משפחותיהם והקהילות סביבם, בדגש על אוכלוסיית הצרכים המיוחדים”. פעילות זו היא המשך לעשייה הרחבה ולמענים שניתנו בתחילת הלחימה במרכזי החירום שהקימה ‘כנפיים של קרמבו'”

מטרתה של תוכנית “קרמבו תקומה” הינה המשך ליווי הילדים והקהילות המפונות גם עם החזרה לבתיהן, תוך הרחבת המענים בהתאם לצרכים העולים מהשטח ולאור השינויים באורחות חייהן. “חשוב לנו להמשיך לעטוף ולהוות עוגן חברתי, תוך הגברת תחושת השייכות והחוסן האישי- קהילתי.” מסבירה הראל בז’רנו “יחד עם יצירת אימפקט משמעותי, רחב וייחודי עבור ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם”.

הפעילות ב’מרכזי קרמבו תקומה’ תבוסס על מודל הפעילות בתנועה, תוך הרחבת המענים לקהלים נוספים, ותכלול:

פעילות חברתית חינוכית משותפת לילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים כפעמיים בשבוע.

חונכות פרטנית לילדים עם צרכים מיוחדים מורכבים.

הקמת קבוצת מנהיגות שתהווה פיתוח אישי וקבוצתי עבור נוער בכיתות י’-יב’.

תכנית הכשרה לצוותים חינוכיים בגני ילדים ובבתי ספר המובל ע”י צוות מחלקת מרכז הידע של ‘כנפיים של קרמבו        ‘.

הקמת שתי “קומונות תקומה “של מתנדבי שנת שירות שחבריה יפעלו במרכזים החדשים ובמסגרות החינוך באזור.

פיתוח מערך הדרכה ייחודי בנושא חוסן, לכלל הפעילים עם ובלי צרכים מיוחדים, שיועבר בכל סניפי התנועה

במקביל לפעילות זו, התנועה ממשיכה בעשייה מתמדת בכל 95 סניפי התנועה בכל רחבי הארץ ובקיום המפעלים השנתיים כחלק מפעילות שיא בתנועה וכך, למרות אתגרי השנה הנוכחית הוציאה ‘כנפיים של קרמבו’ במהלך פסח את טיולי האביב הנגישים ביותר שהתקיימו אי פעם בעולם.

מעל 3000 ילדים ובני נוער עם ובלי מוגבלויות השתתפו בטיולי האביב של התנועה והטיולים הנוגשו בעזרת  100 טרקרים -כסאות גלגלים ייעודיים המותאמים לנסיעה בשטח, בעזרת הטרקרים הצלחנו להנגיש מסלולי טבע שעד עתה לא הונגשו לילדים ונערים עם מוגבלויות.

“המסע היה הרבה מעבר לטיול” אומרת טליה הראל בז’רנו , מנכ”לית ‘כנפיים של קרמבו’  “השנה הצלחנו להנגיש את הטיול לכל ילד/ה שרצו להשתתף, בנוסף הצטרפו לטיול ילדים אשר פונו מביתם בעקבות המלחמה והשתלבו במרכזי קרמבו שהוקמו במיוחד עבור קהילות המפונים הייתה חוויה מרגשת ומשמעותית עבור כולם.

‘כנפיים של קרמבו´ ‘כנפיים של קרמבו’ היא תנועת נוער יחודית ומרגשת המקיימת פעילות חינוכית חווייתית, נגישה ומותאמת ב-95 סניפים, בכל המגזרים ומכל היכולות, עם כ-9000 פעילים עם ובלי צרכים מיוחדים, יהודים וערבים, דרוזים ונוצרים, דתיים וחילוניים. מדובר בתנועת נוער שמשנה עולמות. לא פחות מזה. ‘כנפיים של קרמבו’ מבטיחה שיהיה פה עתיד טוב יותר, מקרבת לבבות, מפגישה נוער עם נוער, מאחסנת את הדעות הקדומות עמוק במגירה ונותנת לערכים כמו סובלנות, שוויון הזדמנויות וכבוד לפרוח.

פרטים נוספים באתר.

 

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות שדרות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

 

צילום: אמיליה בראל | יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן