news08.net/ads.txt

כצפוי: אושר מינויו של רב ספרדי לעיר, בהצבעת רוב במועצת העיר

למרות הלחצים הפנימיים וההד הציבורי שנוצר, הצליח ראש העיר רחמים מלול להעביר הערב (ראשון), כצפוי, ברוב של חברי מועצה את מינויו של רב ספרדי ראשי לעיר, זאת בנוסף לרב האשכנזי המכהן, שמחה הכהן קוק.

הצליחו להעביר את נושא הרב הספרדי. בן ארי וקזיוף עם ראש העיר, הערב

אם נראה היה כי עד לרגע האחרון מנסה מלול לגרוף את תמיכת רוב חברי המועצה ולשכנע, הרי שלא בטוח שהיה צריך לצלצל אישית אל חברי המועצה ולבקש תמיכה, שכן היה זה ברור כי הרוב עימו.

במהלך היום התקשר מלול לחברי המועצה וביקש את תמיכתם. לפני ההצבעה דיברו חברי המועצה המתנגדים והסבירו את עמדתם – מה שכידוע לא סייע להם בהשפעה על החלטת הרוב.

ישיבת המועצה, הערב

עודד עמרם פתח ראשון ואמר “ברחובות, לא מזמן סיימנו תהליך עם ועד העובדים, הייתי מצפה שבמהלך שלושת החודשים הקרובים נראה את הרבעון, נבחן את מצבה הכספי ואז נחליט. קחו קצת אחריות, בואו נמתין, נראה את הסיכום של החשב המלווה של המועצה הדתית ואז נצא בקול תרועה וכולנו נהיה שותפים לזה”.

יעל בק אמרה כי “ברמת העקרון? אני לא חושבת שזה נכון מבחינת הסדר הציבורי שלנו, בתקציב שלנו, שזה ילך למקום של עוד משרה במועצה הדתית. אני חושבת בעצמי שלא משנה מאיזו עדה אותו רב, או איזו תפיסה הוא, אם הוא באמת משרת את הציבור נאמנה, בצורה שוויונית ופלורליסטית. מבחינתי אני חושבת כמו עודד (עמרם) וזה אומר לחכות ולראות מה קורה בקדנציה הבאה. אני חושבת שזה לא נכון לא מבחינת סדר עדיפויות, לא מבחינת העקרון שלי וגם מאוד לא אוהבת שעושים איזשהו מיסחור סביב הדבר הזה, כי באמת התפקיד של רב הוא לשרת את הציבור ובזה זה נגמר”.

המתנגדים למינויו של רב ספרדי לעיר

אבנר אקוע הוסיף בסוגיה כי “הנושא של רב ספרדי נדון כבר 15 שנה, הייתי יושב ראש הועדה לבחירת רב ספרדי. ידוע שבעיר רחובות יש קהילות מגוונות של ספרדים, לצערנו החוק מאפשר להם לצאת לפנסיה בזמן שלהם. היום אין לנו רבני קהילות בכלל, אין לנו היום רב שפוסק או מוביל במועצה הדתית מבחינת רב ספרדי לקהילה הספרדית והתימנית”.

לאחר שנשמעו קולות המתנגדים הצביעו 13 בעד, 5 נגד: עו”ד יניב מרקוביץ’, ד”ר רוני באום, אמיר ירון, עודד עמרם ויעל בק ו-2 נמנעו: אבי קינד וד”ר מרה קנבל, משמע 70% מהנוכחים בעד ו-30% נגד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן