כתם שמן בים מול מתקן קצא”א אשקלון

קיימת אפשרות כי מקור הכתם הוא בלב ים מאזור צפון מערבה למיקומו הנוכחי, ובכל מקרה נראה כי החומר שהה זמן מה בים.

בהמשך לדיווח שהתקבל אתמול (ד’) במשרד להגנת הסביבה מחברת קצא”א אשקלון על איתור כתם החשוד כשמן במרחק של כ-1.5 ק”מ מערבה מהחוף, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה עורכת מאז שעות הבוקר (ה’) ובשעה זו סיורים ימיים וחופיים במרחב, לאיתור ולגילוי זיהום ים וחופים בשמן.

במהלך סיור ימי הבוקר איתרה היחידה מספר כתמים בצורת פס באורך של כ-400 מטר מדרום וממערב לגן הלאומי אשקלון, במרחק של כחצי קילומטר מערבה מהחוף. הכתם נראה כפס עדין של שאריות שמניות מעורבב עם חומרים נוספים.

בסיורים שבוצעו בחופים בין נמל קצא”א ועד לצפון חופי אשקלון, לא נמצאו נחיתות של זיהום בשמן בחופים, ובחוף של הגן הלאומי נמצאה אמולסיה של חומר חשוד ונחיתות ספורות של זפת טרייה. המשרד לקח דיגומים מהאמולסיה בים ובאזור החוף.

המודל הראשוני שערך המשרד הראה אפשרות כי מקור הכתם הוא בלב ים מאזור צפון מערבה למיקומו הנוכחי, ובכל מקרה נראה כי החומר שהה זמן מה בים.

היחידה הימית של המשרד עדכנה את כל הגורמים הרלוונטיים עם קבלת הדיווח אתמול, בהם משרד הבריאות, רשויות מקומיות חופיות, רשות הטבע והגנים ומתקני ההתפלה באזור. עד כה לא נמצאו ממצאים שמניים ביניקת מי ים במתקנים.

היחידה הימית של המשרד להגנת הסביבה ממשיכה לייצר תמונת מצב ולערוך סיורים בים ובחופים לשם ביסוס הערכותיה הנוגעות לאירוע.

המשרד להגנת הסביבה יבחן את האירוע ונסיבותיו, יפעל בהתאם לממצאים ויעדכן ככל שיידרש בהמשך.

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/פלילי לחצו כאן

צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה | פרד ארזואן | דרור אריאלי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן