news08.net/ads.txt

מתחילת פעילות הבדיקות המיידיות לפני פחות מחודש, נבדקו בהצלחה כ-36 אלף ישראלים באמצעות מכשירי סופיה

משרד הבריאות מודיע כי עד היום מתחילת פעילות הבדיקות המיידיות לפני פחות מחודש, נבדקו בהצלחה כ-36 אלף ישראלים באמצעות מכשירי סופיה הניידים בקיבוץ יטבתה, בשדה התעופה רמון ובים המלח. כל הנבדקים קיבלו תשובה תוך 15 דקות במעמד הבדיקה ועשרות אנשים זוהו כחיוביים לנגיף. בכניסות לאיי התיירות פועלים נכון להיום כ-10 מכשירי בדיקת קורונה מיידית, אשר אושרו על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות לשימוש על ידי צוותים רפואיים מחוץ למעבדה. כל מכשיר יכול לבצע כ-40 בדיקות לשעה, כך שכל שלוש התחנות ביחד אשר הוקמו על ידי מפקדת אלון של פיקוד העורף ומנהל הרכש (מנה”ר) במשרד הביטחון, יכולות לאפשר לכ-400 איש להיבדק בשעה עם קבלת תוצאה במקום בתוך דקות. תחנת קיבוץ יטבתה פועלת 24/7 והיא תחנת הבדיקות המהירות הגדולה ביותר בעולם, מחוץ לארצות הברית.

בין כ-36 אלף הישראלים שנבדקו עד כה באמצעות המכשיר הקטן והחכם, ניתן למצוא, מורים ומורות מבתי הספר באילת ובערבה, ספקי מזון וציוד לתיירות, נהגי אוטובוס ומשאיות, עובדי מלונאות, עורכי דין, שוטרים, אנשי עסקים, עיתונאים ורופאים, כולם ביצעו בדיקת קורונה מיידית באמצעות סופיה וקיבלו את התוצאה במעמד הבדיקה בזמן אמת.

בסופיה ישראל מסרו היום כי: “בדיקות מהירות הן הגשר לחיסון המיוחל עד הגעתו לכלל האוכלוסייה ושימוש מושכל בהן לא רק באיי התיירות הירוקים, מאפשר לצמצם משמעותית את אחוז הנדבקים ולמנוע סגר שלישי. במיוחד בימים אלו כאשר משרד הבריאות מדווח, כי מדדי התחלואה מכפילים עצמם. המערך המהיר באילת פועל בהצלחה רבה ללא צורך בשינוע דגימות או תלות במעבדה וכבר קיבלנו פניות מערים נוספות בארץ וממדינות בעולם, להעתיק את המודל.”

יודגש כי סופיה (Sofia) היא הבדיקה המיידית היחידה שרשומה ופועלת כרגע בישראל באישור משרד הבריאות לשימוש על ידי צוותים רפואיים ללא תלות במעבדה. ישנן עוד בדיקות מהירות שיכולות לתת מענה, אך הן עדיין בתהליכי רישום ותיקוף וכל שימוש בהן מחייב ועדת הלסינקי לביצוע ניסויים בבני אדם.

בעקבות מספר מקרים של תוצאות שגויות (חיובי – כוזב) ערכו לאחרונה מהנדסי סופיה ישראל תחקיר שטח והגישו למשרד הבריאות דוח אשר ממנו עלה כי במקרים אשר זוהו בטעות על ידי המכשיר, כחיוביים, בוצע ההליך לא על פי הוראות היצרן של תאגיד קווידל (Quidel) האמריקאי, חברה ציבורית ותיקה ואחת הגדולות בעולם הנחשבת ליצרן מוביל של פתרונות לאבחון מדויק ומהיר של מחלות זיהומיות, לב וכלי דם. בעקבות הדוח הוחלט בסופיה ישראל על ביצוע ריענון טכנולוגי לדוגמים באמצעות מהנדסי החברה וכן על הקמת קו טלפוני לתמיכה טכנית לטובת הצוותים הרפואיים המשתמשים בסופיה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן