news08.net/ads.txt

לאחר שחמאס איים: כוננות “יום זעם” בכל רחבי הארץ

צה”ל נערך לעימותים היום (שישי) ברחבי הגדה ובגדר בעזה ופרס כוחות גדולים. זאת, בעקבות הודעת ארגונים פלסטיניים על “יום זעם” במחאה על ההתנהלות על האסירים הביטחוניים ועל רקע בריחת שישה מהם מכלא גלבוע. בצבא הוטל עוצר יציאות על הלוחמים, וכן במשטרה נערכים בכוחות גדולים לתפילות יום השישי בהר הבית מחשש לעימותים במתחם ובאזור. הכוננות נעשית במקביל להמשך המצוד אחר האסירים שברחו, כאשר במערכת הביטחון מעריכים כי חלקם נמצאים כעת בגדה.

 כוחות הביטחון והמשטרה נערכים כעת לאירועי הפרות סדר שעלולים להתרחש במהלך תפילת הצהריים, כולל אירועים אלימים במיוחד, כפי שהיה בעת מבצע “שומר החומות”.  במקביל, באוגדת איו”ש נערכים לכך שהפרות הסדר האלימות בגזרה יימשכו גם במהלך סוף השבוע הקרוב, ואף הוכרז על עוצר יציאות לוחמים.

בימים האחרונים התפתחו הפרות סדר אלימות, שבהן היו חיכוכים עם כוחות צה”ל בשמונה מוקדים. בשלב הזה היקף הפלסטינים שלוקחים חלק בהפרות הסדר אינו גדול ועומד על 500־700 בכל המוקדים, אבל בצה”ל נערכים גם לאפשרות כי הפרות הסדר יהפכו לאלימות יותר ואף נערכים לתרחישים שבהם גם יבוצע ירי חי על ידי מחבלים, כפי שהתרחש בליל רביעי בכיכר איו”ש באחת מהכניסות לרמאללה. בנוסף, בצה”ל תגברו את האבטחה על צירי התנועה מחשש לפיגועי ירי.

ברצועת עזה בימים האחרונים נשמר השקט באופן יחסי, אבל למערכת הביטחון ברור כי התפתחות באיתור המחבלים, שחמישה מהם משתייכים לארגון הג’יהאד האסלאמי, לכידתם או הריגתם במהלך מעצרם, עשויות להוביל להסלמה ואף לירי רקטות לעבר ישראל.

במערכת הביטחון החליטו אתמול להעלות את רמת הכוננות לדרגה 3 – אחת מתחת לגבוהה ביותר, והמשטרה תתגבר כוחות בריכוזי קהל ובמרכזי קניות ברחבי הארץ.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן