news08.net/ads.txt

“לאסוף את השברים” | רשת חוויות מתגייסת לאיסוף פריטים מתקופת השואה

“יד ושם”, בשיתוף רשת חוויות רחובות, יקיים מפגש ייחודי לאיסוף ותיעוד פריטים אישיים מתקופת השואה. כל מסמך, תעודה, תצלום, חפץ ופריט יעברו תהליך חיטוי, שיקום ושימור.

במסגרת הפרויקט “לאסוף את השברים”, יוצא צוות מ”יד ושם” פעמים בשנה ברחבי הארץ לפגוש קהל של ניצולי שואה, דורות שני ושלישי המעוניינים למסור פריטים אישיים מתקופת השואה. השנה לראשונה החל שיתוף פעולה עם הספריות העירוניות ועד כה נערכו 12 ימי איסוף מרוכזים מנהריה ועד באר-שבע. ב”יד ושם” מדווחים כי בעקבות פניות רבות למבצע איסוף הגיעו מהעיר רחובות והסביבה ושיתוף פעולה עם רשת חוויות, הוחלט כי האיסוף הבא יתקיים בספרייה העירונית ביום שני הבא, 14.11.22.

סיגל לוי בן ישי, מנהלת רשת הספריות של חוויות, המרכזת את המיזם, מציינת כי: “ביום האיסוף הציבור מוזמן למסור חומרים מתועדים, בהם מסמכים, תעודות, תצלומים ועוד, ליד ושם בצירוף רישום קצר של סיפור מוסר החומר. יש לציין כי צוות יד ושם יכין העתקים דיגיטליים איכותיים למוסרי החומר”.

ביד ושם, מסבירים כי: “כל מסמך, תעודה, תצלום, חפץ ופריטים כאלו ואחרים המועברים ליד ושם, עוברים תהליך חיטוי, שיקום ושימור במעבדות יד ושם, כשבתומו הם נשמרים ארכיון / מוזיאון / מחלקת חפצים בבקרת לחות ואקלים המתאימים להם. כך הפריט נשמר לאורך שנים ומקבל את המקום הראוי לו במוזיאון יד ושם למשמרת עולם ולדורות הבאים. הפריטים המועברים ליד ושם יהיו נגישים לקבוצות לימוד, חוקרים, אוצרים, היסטוריונים וכו’ לצורכי מחקר ולימוד. מי שלא יהיה מעוניין להיפרד מפריטיו, יוכל למסור לנו את הפריט לצילום בלבד, כך שלא יצטרך להיפרד מפריטיו האישיים אם עדיין לא בשל לכך”.

יום שני, 14.11.22, בין השעות 10:00-16:00, בספרייה המרכזית ע”ש מאירהוף, רחוב גולדין 6

צילום: עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן