news08.net/ads.txt

“לדבר בגובה העיניים” בבית ספר אורט, גן יבנה: חיזוק תקשורת בונה ומיטבית בין תלמידים בגיל ההתבגרות להוריהם

בבית הספר אורט על שם יצחק רבין התקיימה סדנה בשם “לדבר בגובה העיניים”, סדנה משותפת להורים ולתלמידים משכבת כיתות ז’ בבית הספר. 

הסדנה עסקה בדיאלוג בין הורים למתגברים והיא הונחתה על ידי רות גנאל. הסדנה החלה בתרגיל “ספיד דייט” בו עברו התלמידים פגישות בזק עם הורים לא שלהם ושוחחו על נושאים שונים, היה מרגש מאוד לראות את הפתיחות שנוצרה בין התלמידים להורים. נוסף על כך ההורים והתלמידים גילו לפתע שהרבה מהדברים שקורים ביניהם דומים אצל כולם. 

בהמשך הסדנה עסקה גם בתלונות ההדדיות שבין ההורים לילדיהם ולהפך וכיצד ניתן לדבר על הדברים ולפתור אותם. בחלק השלישי עסקה הסדנה בגיל ההתבגרות והפחדים שהוא מעלה בקרב שני הצדדים. לסיום קיבלו ההורים והמתבגרים עצות ודרכים לניהול שיחות יומיומיות קצרצרות על כל הנושאים ונראה היה שכולם יצאו מורווחים. 

מנהלת בית הספר, מרי שפונט: “לדבר בגובה העיניים הנה סדנה חשובה לחיזוק תקשורת בונה ומיטבית בין תלמידים בגיל ההתבגרות להוריהם. אנו רואים חשיבות רבה לקשר ולדיאלוג  התפתח בין הורים לתלמידים בשל השפעתו על מהלך ההתפתחות הרגשית התקינה. הדיאלוג מזמן שיח במרחב של צמיחה והתפתחות תוך יצירת יחסי ביטחון ואמון בסיסי. אנו מאמינים בעקרונות של הפסיכולוגיה החיובית (ע”פ מרטין סליגמן), אשר מדגישה את השימוש בחזקותיו של האדם, כדי להגיע למימוש עצמי, הגישה ההומניסטית אשר לפיה לאדם אפשרות בחירה והוא פועל לחיפוש משמעות, ערכים ויצירתיות. וגישת הכוחות אשר מכוונת להתמקדות בחוקותיו ובכוחותיו של האדם, וראיית הייחודיות שבו”.

מנהלת חטיבת הביניים, קלימי נחמיאס: “לשיח המסרים והתחושות יש חשיבות לא רק ליצירת מבעים ולפתיחת ערוצי תקשורת בונים ופתוחים ,כי אם גם לחידוד המחשבה, הביטחון ולרכישת כלים של הנהגה עצמית. בדרך שבה הם הורים ותלמידים מנהלים שיח על אתגרים וקשיים, התלמידים לומדים על הבניית שיח במבנים דיאלוגים שונים המקדמים אותם ומצעידים אותם להתמודד עם כל החוויה ואתגר. ללא ספק, הסדנא הייתה שלב נוסף בהבניית המנהיגות האישית שלהם ובדרך אל המעורבות החברתית שלהם בהמשך”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן