news08.net/ads.txt

להקת המחול קמע תופיע מחר בבית העם ברחובות, עם היצירה “מנמוזין”

להקת המחול קמע תופיע ב-17 בפברואר בבית העם ברחובות עם היצירה “מנמוזין”, שנוצרה לכבוד חגיגות 15 שנים ללהקה.

תמיר גינץ, המנהל האמנותי של הלהקה, יצר את “מנמוזין” לצלילי מוזיקה מקורית של אבי בללי (“נקמת הטרקטור”), השניים משתפים פעולה זו הפעם השלישית, בהמשך להצלחתם בעבר עם היצירות “במדבר דברים” ו”לא נודע”. “מנמוזין” עוסקת בסוגיית הזהות הקולקטיבית, במסורת של קהילה, בזיכרון משותף של הגוף הבא לידי ביטוי בחגיגות וטקסים ונמצא בקונפליקט נצחי עם הזהות הפרטית המעוצבת משברי זיכרונות אישיים.

גינץ מספר כי הרעיון הראשוני ליצירה החדשה התעורר בו בתגובה לקיטוב על רקע עדתי בשנים האחרונות, דווקא בעידן בו פלורליזם תרבותי כבר נראה באופק. תהליך העבודה הוביל לקונפליקט בין זיכרון פיזי המתחבר למסורות וריטואלים, לבין זיכרונות אישיים של אירועים מעצבי חיים, דמויות וריגושים, אלו הבונים את הזהות האישית. העבודה בנויה כמסע בין דמויות הנעות בין הקולקטיבי לאישי, בין שמחה לקינה, בין השייך לנבדל ובין מזרח למערב.

“תחילת העבודה הייתה ברעיון חברתי, אולם בסופו של דבר הפלגתי למחוזות אישיים אל מזוודת הזיכרונות הפרטית שלי, והרקדנים הביאו גם הם את המטענים שלהם לתוך התהליך” מספר תמיר גינץ ומוסיף: “הדבר שהניע אותי ביצירה הוא הרגש: העבר המשמעותי שלנו מתעצב מהזיכרונות שלנו, אלו מניעים את החלומות והשאיפות שלנו”.

בהתייחס לעבודה המשותפת עם בללי, אומר גינץ כי עבודתם יחד מפרה אותו בהמשך המחקר שלו ליצירת שפה ייחודית לקמע שבה הרגש והפיזיות יחד יוצרים להט ותשוקה בלתי אמצעיים.

רקדנים: איילת אלפו, אדי ארזו קלאזל, לוריס אשונג’ה,  ג’וני בוקשטיין, שגיא בללי,  תום דויד, עלמה לאואר, לו לונדרה, רונה לרנר, פיטר סטאר, נעם עפרון, עינב קרינגל, אליוט תומפסון, ולדיק פנסיוק. טלפון להזמנת כרטיסים: 08-9232200

(צילומים: כפיר בולוטין)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן