news08.net/ads.txt

לוד – אחת מהערים הכי מתחדשות בישראל

דוח הרשות להתחדשות עירונית: לוד מובילה הן בהיקף יחידות הדיור החדשות שאושרו בשנה שעברה, והן בהיקפן ביחס לגודל האוכלוסיה

העיר לוד היא אחת מהערים הכי מתחדשות בישראל בשנה החולפת – כך עולה מניתוח דוח הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשנת 2022. לוד היא העיר המובילה מבין כל היישובים בארץ במספר יחידות הדיור בתוכניות פינוי-בינוי שאושרו בשנה שעברה – עם כ-4,619 יחידות דיור. לוד מובילה הן בהיקף יחידות הדיור החדשות והן בהיקפן ביחס לגודל האוכלוסיה. אחריה הערים רמלה וירושלים.

לוד ממוקמת במקום השני מבין הערים המובילות בארץ גם בהיקף יחידות הדיור שאושרו בתוכניות פינוי בינוי במצטבר מאז 2005 ועד סוף 2022 – עם 15,347 יח”ד. לפניה ברשימה העיר ירושלים עם 16.5 אלף יח”ד. גם במצטבר לוד מובילה מבין כל היישובים בארץ בכמות יח”ד שאושרו ביחס לגודל האוכלוסיה.

בשנת 2022 ניתנו היתרי בנייה ל-585 יח”ד בתוכניות פינוי בינוי בעיר לוד, והיא ממוקמת במקום התשיעי מבין היישובים המובילים בקטגוריה זו. אחת הסיבות לכך, היא העובדה כי לוד הינה אחת מ-12 יישובים שאיתם נחתמו באפריל 2022 הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית עם הרשות להתחדשות, דבר שהאיץ את מתן היתרי הבנייה בעיר. הסכמי המסגרת נועדו למימון התשתיות התומכות מגורים לרשויות מקומיות, ועבור התקופה הראשונה לוד קיבלה מהרשות מענק בהיקף 14 מיליון שקל, וזאת לצד תקציב סיוע ממשלתי בסך 41 מיליון שקל לצורך השלמת הכדאיות הכלכלית למיזמי התחדשות עירונית בעיר.

אמיר לוטן, מנהל תחום התחדשות עירונית בקבוצת לוינשטין, הפעילה בתחום הפינוי בינוי בעיר לוד, ציין כי “עיריית לוד תומכת ומעודדת התחדשות עירונית בתחומה, ומפעילה מינהלת שעוזרת בקידום הפרויקטים – דבר שיכול להסביר את מובילותה בתחום כפי שעולה מניתוח הנתונים. אנו נקים בלוד מספר פרויקטים של פינוי בינוי המשלבים מגורים ומסחר במתחם שלמה המלך בעיר, באחד מ-13 המתחמים המקודמים על ידי הותמ”ל, הרשות להתחדשות ועיריית לוד (ותמ”ל 2012), ונמשיך לאתר פרויקטים בעיר גם בעתיד”.

קבוצת לוינשטין וחברת יניב כהן אחזקות נבחרו על ידי הדיירים במתחם שלמה המלך בלוד לבצע את פרויקט הפינוי בינוי, שבמסגרתו ייהרסו שלושה בנייני רכבת שבהם 84 דירות ישנות ועוד מבנה מסחרי שכונתי שבו 12 חנויות בבעלות פרטית, ובמקומם ייבנו 305 יחידות דיור בשני מגדלי מגורים בני 23-25 קומות ועוד שלושה בנייני בוטיק בני 7 קומות. בנוסף ייבנה מרכז מסחרי בשטח כ-1,200 מ”ר שחלקו יהיה לשימוש עיריית לוד. המתחם ממוקם על ציר שלמה המלך בלוד פינת רחוב ארלוזורוב, אהרון פלדמן וז’בוטינסקי
במסלול רשויות מקומיות הוכרז ב-2022 בעיר לוד מתחם פינוי בינוי ובו כ-720 יח”ד חדשות, ובמצטבר במסלול זה הוכרזו בעיר 7 מתחמים פינוי בינוי עם כ-14,865 יח”ד. בתמ”א 38 העיר לוד היא לא בין המובילות בארץ מבחינת היתרי בנייה שניתנו.

המדינה בחרה 17 יישובים בעלי פוטנציאל של יותר מ-100 מבנים להתחדשות בניינית שלא במסגרת תמ”א 38 ותקצבה עבורן תוכניות מסוג זה. במסגרת זו, בעיר לוד מקודמות תוכניות ל-11,550 דירות חדשות ב-300 מבנים שונים.
“העיר לוד עוברת תנופת בנייה ופיתוח משמעותית, הכוללת הקמת מתחמי מגורים עירוניים המשלבים שטחי מסחר, שטחי ציבור, ומרחבים ציבוריים מפותחים. אנו מאמינים מאוד בעיר לוד וסבורים כי פוטנציאל ההתחדשות שלה גבוה מאוד”, מסכם לוטן.

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת הנדל”ן לחצו כאן

צילום: יח"צ | FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
4 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Eli
Eli
11 months ago

זבל של עיר, העיר הכי מושחתת בארץ

משה
משה
11 months ago

לוד אחת מהערים הכי מתחארבט בארץ!

משה
משה
11 months ago
Reply to  משה

וראש עיר מושחת שצריך ללכת להיות עוד פודל של ביבי…

חיים
חיים
10 months ago

מובילה גם בפשע ורצח חרא של עיר

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
4 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Eli
Eli
11 months ago

זבל של עיר, העיר הכי מושחתת בארץ

משה
משה
11 months ago

לוד אחת מהערים הכי מתחארבט בארץ!

משה
משה
11 months ago
Reply to  משה

וראש עיר מושחת שצריך ללכת להיות עוד פודל של ביבי…

חיים
חיים
10 months ago

מובילה גם בפשע ורצח חרא של עיר

דילוג לתוכן