news08.net/ads.txt

לוד 2025: סטארט-אפ חדשני של שכונות להורים עם קריירה

 

מי לא מכיר את זה: זוג הורים צעירים ומשכילים, במאני טיים של פיתוח הקריירה, נולדים ילדים ואז מתחילים לג’נגל בין הקריירה לבין טובות מהסבתא, חיפוש מטפלות, הסעות לחוגים וכו’. העיר לוד שעוברת מהפך אורבני דרמטי, החליטה להרים את הכפפה ולסגור את הפער בין דרישות הקריירה לבין מערכות החינוך שמסתיימות בצהריים ושובתות בחופשים.

לוד נמצאת בעיצומו של מהפך אורבני דרמטי, אשר יהפוך אותה מיישוב של 85 אלף תושבים לעיר שוקקת חיים של כ-200 אלף תושבים, כחלק מהסכם גג שנחתם בין המדינה ועיריית לוד. לוד נמצאת כבר עכשיו בדרך להפוך לעיר מודרנית מתוכננת היטב, שתהווה אלטרנטיבה שפויה למשפחות צעירות עם הורים בעלי קריירה הממוקמת במרכז הארץ.על מנת לאפשר להורים לפתח קריירה אישית לצד טיפוח המשפחה, החליטה עיריית לוד ליזום תוכנית יחידה מסוגה בישראל, שתעניק להורים מעטפת תומכת ארגונית וחינוכית באיכות הגבוהה ביותר. בקרוב, הורים צעירים בלוד לא יאלצו להתפשר על קידום בקריירה, לקחת חופשים בימי חופשות ושביתה, או להיות תלויים בחסדי הבייביסיטר והסבתא.

לוד 2025, עיר תומכת קריירה. מה זה אומר?

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “בתור ראש עיר צעיר עם ילדים בגילאי בית ספר, אני יודע שמדובר באחד הנושאים שהכי מטרידים זוגות צעירים. אני רואה את זה בבניין העירייה – הורים צעירים מתחילים כבר באחת בצהריים במרתון לתיאום האיסופים ומילוי הזמן בשעות אחר הצהריים. אם יש חופש בגן או בבית הספר, לא נעים להם מהבוס על זה שהם יוצאים מוקדם. הורים כל הזמן מתעסקים בנושא הזה, ואנחנו רוצים לעזור להם עם מסגרת קבועה ואיכותית”.

תוכנית עיר תומכת קריירה בנויה ממספר רבדים: תכנון השכונות, תוכנית פדגוגית ומערך לוגיסטי- ארגוני. זוהי תוכנית מהפכנית שלא קיימת בשום עיר אחרת בישראל. התוכנית החינוכית, אשר צפויה להתממש בשכונות החדשות ובכל העיר, תציע למשפחות צעירות פעילויות העשרה וחוגים, הכנת שיעורי בית מפוקחת, הזנה ועוד, בעלות אטרקטיבית ובליווי צוות פדגוגי מקצועי, בחללי פעילויות מותאמים לילדים לפי חלוקה גילאית. בצד התוכנית החינוכית מוקם מערך לוגיסטי שלם שמטרתו לדאוג ולפקח שהכול יפעל כמו שצריך.

מוסיף ראש העיר: “למעשה, אנחנו אומרים להורים – אתם יכולים להפסיק לג’נגל ולעבוד בראש שקט, בכל יום עבודה, כולל חופש גדול, חול המועד, אסרו חג. אפילו בימים של שביתה במערכת החינוך. אתם ההורים תוכלו להחליט עד כמה תעזרו במערך שהקמנו, אם זה יום או יומיים בשבוע, מידי יום או רק בחופשות”.

הדרך למימוש: מנהלת עירונית ייחודית, בניית תשתיות פיזיות בשכונות החדשות בימים אלו עובדים בחברה הכלכלית לוד על מימוש התוכנית, בליווי חברת ייעוץ ארגוני, כלכלנים ואנשי חינוך מובילים – על מנת לבנות מערך איכותי המשתלב באופן מלא עם מערכת החינוך הקיימת.

גם תכנון השכונות עצמן צפוי לתמוך ביישום המערך. מסביר עשהאל גדות, מנכ”ל החברה הכלכלית לוד, (סא”ל מיל. לשעבר ראש מנהלת המגורים של צה”ל לנגב ובעצמו אב לחמישה). “החברה הכלכלית אחראית בין היתר על פיתוח השכונות החדשות, כך שתכננו מראש שהמתקנים הפיזיים יהיו מותאמים מבחינת חללים, ציוד וכד’. הוספנו תקציבים לבתי הספר כחלק מהסכמי הגג, מתוך מטרה להוסיף חללי למידה גדולים המיישמים פדגוגיה חדשנית. התכנון הוא לעצב את בתי הספר בתור מרכז קהילתי רצוף, עם מתנ”ס בתוכו אשר יכול לשמש את הילדים בשעות אחר הצהריים”.

“יתרה מכך” מוסיף עשהאל גדות “חלק חשוב בתכנון של השכונות החדשות הוא טווח המרחקים קצרים מאוד בין הבתים לבין מוסדות החינוך והחללים הייעודיים, ללא צורך בחציית כבישים, וללא הסעות. התכנון יעניק להורים הרבה שקט נפשי וביטחון מה גם שכל חללי הפעילות, כולל המרחבים הפתוחים, מאובטחים ומפוקחים”.

לדברי יאיר רביבו: “יזמי נדל”ן הבונים בלוד, מהגדולים והמובילים בארץ , בפניהם הצגנו את התוכנית משבחים את המהלך ואומרים שמדובר בצעד נכון ליצירת עיר איכותית לאוכלוסייה איכותי כשהתושבים ייכנסו לשכונה החדשה ב-2025, המערך כולו יפעל באופן מלא מהרגע הראשון”

חלק מהסיבה להצבת תאריך יעד ב-2025, הוא הכוונה לבנות את התשתיות הפיזיות, האנושיות והטכנולוגיות הנדרשות למימוש המערך. “על פי לוחות הזמנים שלנו, עם האכלוס הראשון בשכונת נופי בן שמן, המערך כולו יהיה פעיל, אחרי פיילוט ב-2024”, אומר גדות.

“מתוך 17 אלף יחידות הדיור בהסכם הגג המקורי, שווקו כבר 10,000, והביקושים בשיא. בנוסף התחלנו שיווקים של 20-30 אלף יח”ד של התחדשות עירונית בתוך העיר. בשנים הקרובות ייכנסו לעיר עשרות אלפי תושבים חדשים – והם יצטרכו את כל התמיכה שאנחנו יכולים להציע לקריירה שלהם. אחרי הכל, אין להם סבתא צמודה”.

במבט לעתיד, ראש העיר רביבו מציג את חזונו התעסוקתי. “בחזון שלי אני רואה מעונות מתחת למשרדי חברת ההיי-טק באזורי התעסוקה ההולכים ונבנים בעיר, בשטח כולל של 3 מילון מ”ר. היום נשים רבות מאריכות את חופשת הלידה משום שהן לא מוצאות פתרון טוב ומשתלם. אם האמא תדע שיש מעון מתחת למשרד, זה ייתן לה ראש שקט לחזור לפיתוח הקריירה שלה, כשהיא יודעת שהילד נמצא ממש לידה והיא יכולה להגיע אליו באופן מיידי”.

“לדעתי זה יעניין מאוד את העסקים שישתלבו באזורי התעסוקה החדשים ורוצים למשוך עובדים איכותיים”, אומר רביבו. “מעונות יום כאלו יהיו מפוקחים על ידי העירייה והתמ”ת. החזון הוא לקחת את עירוב השימושים אל אזורי התעסוקה”.

אם כן, אין ספק שהקמה של מערך “עיר תומכת קריירה”  עבור עיר שלמה היא אתגר משמעותי, אך עיריית לוד וכלכלית לוד לקחו על עצמם את המשימה, והן מבטיחות לעמוד בה עד שנית 2025, עבור זוגות הקרייריסטים הצעירים שירצו להישאר במרכז הארץ.

צילום: החברה הכלכלית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן