news08.net/ads.txt

לווית הרב קנייבסקי | היערכות גדולה של כל הכוחות, הופעלה פקודת אדמו”ר, סגירת צירים מ-7 בבוקר; חשש לאירוע רב נפגעים

מאות אלפים צפויים להגיע אל לוויית הרב חיים קנייבסקי בבית העלמין פוניבז’ ברח’ חזון אי”ש בבני ברק. זמן יציאת מסע ההלוויה הסופי הוא בשעה 12.00 מרחוב רשב”ם בבני ברק. כל כוחות ההצלה והרפואה ערוכים לתת מענה ולהגיס סיוע בעת אירוע רב נפגעים. בשל גודל האירוע והצפי לכמות המשתתפים הגדולה צפויים פקקים ועומסים רבים גם בכבשים וגם בתחנות הרכבות. יותר מכך, במד”א מבקשים ממי שעלול להזדקק לסיוע רפואי (נשים בסוף ההריון שצפויות ללדת, חולים כרוניים) ככל הניתן לא להימצא באזורי העומס הצפויים בשל הצפיפות שעלולה לעכב הגעת אמבולנסים. ראש הממשלה, נפתלי בנט, ערך התייעצות בעניין ההיערכות להלוויית הרב חיים קנייבסקי ז”ל בהשתתפות השר לביטחון פנים, מפכ”ל המשטרה, מנכ”ל משרד רה”מ, מזכיר הממשלה, המזכיר הצבאי לראש הממשלה, מנכ”ל המשרד לביטחון פנים, וגורמים נוספים.

מפכ”ל המשטרה והשר לביטחון פנים הציגו בפני ראש הממשלה את ההיערכות המשטרתית לקיום הלוויית הרב בצורה בטוחה וסדורה, לרבות היערכות לאירועי חירום, בכלל ההיבטים – תחבורתיים, בטיחותיים, אכיפתיים ועוד. ראש הממשלה הנחה את מנכ”ל משרד רה”מ ואת מזכירו הצבאי לעמוד בקשר שוטף עם השר לביטחון פנים ועם מפכ”ל המשטרה, ולסייע בכלל הצרכים העולים מן השטח באופן מיידי. עוד הנחה רה”מ את מנכ”ל משרדו להעביר לכלל משרדי הממשלה הנחיה לצמצום כח האדם במידת האפשר באזורים הרלוונטיים, למעט עובדים חיוניים, על מנת להקל על העומס בכבישים. ראש הממשלה הדגיש את החשיבות שבקיום קשר שוטף של המשטרה עם הציבור לאורך היום, וכן הנחה לשים דגש מיוחד על: יכולת פינוי משתתפים במצב של עומס, תנועת אנשים בשולי הדרך בזמן הפקקים ופריסה רחבה של כוחות ההצלה – בדגש על מגן דוד אדום – באיזור גוש דן.

משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים ולקראת מסע הלוויה, צפויים עומסי תנועה חריגים וחסימת צירים מרכזיים בכל אזור המרכז. ממשטרת ישראל נמסר: “אנו מבקשים מהציבור הרחב שלא להגיע לאזור גוש דן והצירים המובילים עד לשעות הערב עם סיום ופיזור הלוויה. אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג”ב מיחידות המשטרה השונות ייטלו חלק בשמירת הסדר הציבורי והכוונת תנועה והכל על מנת לשמור על שלום הציבור, קהל המבקשים להשתתף במסע הלוויה ולאפשר את קיומה באופן מכבד ובטוח. בשל חסימות צירי תנועה, ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לאזור ולהישמע להוראות השוטרים. לציבור משתמשי הדרך מומלץ להיעזר באפליקציות הניווט שיעודכנו בדבר חסימות ושינויים בהסדרי התנועה וכן במוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל. ציבור משתמשי הדרך מתבקש לשים לב כי חסימת צירי התנועה תהיינה החל מהשעה 07:00 ועד לסיום פיזור הקהל בשעות הערב המאוחרות. עומסי התנועה הכבדים צפויים להשפיע על כלל משתמשי הדרך באזור גוש דן, המרכז ובצירים המובילים בכל האזור.

קודם לכן, השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב והמפכ”ל, רב ניצב יעקב שבתאי סיימו דיון בנושא. המשטרה תפעיל את פקודת “אדמו”ר” עם כ- 3,000 שוטרים ותערך להגעה של מאות אלפי משתתפים להלוויה. בדיונים שהתקיימו השתתפו, הסמפכ”ל, מפקד מחוז ת”א, מפקד אגף התנועה, ראש אג”מ, אטו”ב, אג”ת ואת”ל וקציניהם. את עיקרי ההיערכות הציגו במשטרת ישראל לשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב ומנכ”ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן. לדברי השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ״מחר בבני ברק משטרת ישראל עומדת לנהל אירוע בסדר גודל שלא נתקלנו בו במחוזותינו. המשטרה כולה נרתמה למשימה לאפשר את התנהלות הלוויה כנדרש ואת ביטחון ציבור המלווים. המפתח לכך הוא שיתוף פעולה בין-משרדי ועם הרשויות המקומיות ובראשן של בני ברק. מעל לכל משטרת ישראל זקוקה לשיתוף פעולה של הציבור המשתתף בלוויה ולציבור הכללי באזור המרכז״.

המפכ”ל אמר: “אני קורא לציבור להתעדכן בהודעות המשטרה בדבר החסימות וסידורי ההלוויה וכמובן להישמע להוראות השוטרים שיפרסו משעות הבוקר המוקדמות ברחבי בני ברק והסביבה. מדובר באירוע לאומי, מהגדולים שידעה מדינת ישראל, ושמשטרת ישראל תרתום אליה את כל הגורמים הרלוונטים לרבות שאר ארגוני הביטחון, ההצלה ומשרדי הממשלה בכדי לאפשר את קיום האירוע בצורה הטובה ביותר. המטרה של משטרת ישראל היא שההלוויה תעבור בצורה בטוחה ובאופן מסודר שיאפשרו את קיומה עם כמות המשתתפים הגדולה שצפויה להגיע, ותנאי השטח המאתגרים באחת הערים הצפופות בישראל. אנו נפעל כאשר שלומם ובריאותם של המשתתפים הם בראש סדר מעיינינו במקביל לשאר האיומים שאנו מכירים. כ-3,000 שוטרים מכל רחבי הארץ יקחו חלק במבצע המורכב הזה בפיקוד מחוז תל אביב וכל מערכי המשטרה יקחו חלק במבצע שימשך למעלה מ- 15 שעות, ולאחר סיום ההלוויה עם הגעת המוני מבקרים לאזור בית העלמין שצפויים להגיע בימים הקרובים”.

להלן הסדרי התנועה

ביום ראשון, החל מהשעה 07:00 ייחסמו הצירים הבאים:

🔹הכניסות והיציאות בעיר בני ברק. העיר תהיה סגורה לכניסה וליציאת כלי רכב. על תושבי בני ברק והמבקרים בה להיערך בהתאם!

🔹רחוב חזון אי”ש בבני ברק לכל אורכו וכל הכבישים המובילים אליו.

🔹רחוב ז’בוטינסקי ייחסם מצומת בן גוריון ועד דרך רבין. כמו כן ייחסמו לתנועה הכבישים המובילים לז’בוטינסקי.

🔹כביש 4, לצפון ולדרום, מצומת מורשה ועד מחלף משמר השבעה (התנועה תופנה לכביש 1 למזרח/מערב).

🔹מחלף אלוף שדה עד דרך השלום.

🔹דרך אם המושבות מכיוון קניון איילון בשני הכיוונים.

🔹התנועה בכביש 471 תיחסם לכיוון כביש 4.

🔹התנועה בכביש 1 תיחסם ממחלף גנות לכביש 4 לצפון ותופנה לכביש 1 מערב.

🔹התנועה בכביש 4 תיחסם מגנות לצפון ותופנה לכביש 1 ולכביש 44.

🔹התנועה בכביש 44 תיחסם ממחלף השבעה לכביש 4 צפון ותופנה לכביש 1 מערב/מזרח.

🔹העלייה מכביש 461 מחלף מסובים לכביש 4 לצפון תיחסם.

🔹כביש 461 ממחלף מסובים לכביש 4 לצפון.

🔹ייחסמו הירידות מקרית אונווגבעת שמואל לכיוון 471.

🔹צומת שעריה לכיוון 471 למערב.

הנחיות לציבור:

🔹לאור צפי הגעה של מאות אלפים המבקשים להשתתף במסע הלוויה, יש לנהוג בסבלנות, להימנע מדחיפות וממצבי דוחק. כמו כן אנו מבקשים מהציבור לנהוג באיפוק, באחריות ולהישמע להוראות השוטרים כדי לאפשר את קיומו התקין של הטקס.

🔹הציבור מתבקש שלא להחנות כלי רכב ברח’ חזון אי”ש בבני ברק, החל מהערב (מוצאי שבת). רכב שיחנה ברחוב, ייגרר.

🔹בשל הדוחק הצפוי, אנו ממליצים להימנע מהגעה עם ילדים בשל החשש לשלומם.

🔹חל איסור מוחלט לטפס על גדרות, מרפסות, עצים, מבנים וגגות או להתלות על רכב הנמצא בתנועה כולל רכבי חירום והצלה – ונשמרתם לנפשותיכם מאוד !

🔹המשטרה ערוכה ופרוסה לאורך הצירים והצמתים המרכזיים, נוכח השינויים והעומסים הכבדים הצפויים עם הגעתם של מאות אלפים בעת ובעונה אחת, מהעיר בני ברק ומחוצה לה.

🔹מומלץ להיעזר האפליקציות הניווט שיעודכנו בדבר חסימות ושינויים בהסדרי התנועה וכן במוקד המידע של משטרת ישראל110.

🔹מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית. חל איסור על נטישת רכב בצד הדרך. רכבים אלו ייגררו ותתבצע אכיפה חסרת פשרות.

במגן דוד אדום ערוכים להלוויית הרב חיים קניבסקי זצ”ל
צוותי מגן דוד אדום ערוכים לאבטח רפואית את מסע הלוויה בנוכחות מאות אלפי משתתפים. כוחות מד”א יתפרסו בשטח בכוחות מתוגברים, על מנת להעניק מענה רפואי מיידי לכל נפגע שיזקק לכך במד”א קיבלו בצער את ההודעה על פטירתו של הרב חיים חיים קניבסקי זצ”ל, מגדולי התורה. במד”א החלו כבר במוצאי השבת להיערך לקראת מסע ההלוויה, הצפוי לעבור ברחבי בני ברק ואליו יתלוו סגירות כבישים ראשיים ודרכים מרכזיות בסביבה. על מנת לאפשר לכוחות מד”א בעיר להמשיך ולפעול להצלת חיים גם במהלך ההלוויה, נערכים במד”א בכוחות מתוגברים בתיאום משטרת ישראל להפעלת מערך נרחב של סיוע רפואי. הכוחות כוללים מאות חובשים, פאראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה מרחבי הארץ, אשר יאבטחו רפואית את הצירים ואת מסע הלוויה עם עשרות ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי מד”א הכוללים ציוד רפואי מתקדם. שירותי הדם של מד”א פועלים בשיתוף הפעולה עם בתי החולים בסביבה, על מנת לוודא שמלאי הדם מספיק במקרה של מקרה חירום. בנוסף, ערוכים במגן דוד אדום להגיש סיוע מיידי ונרחב בעת אירוע רב נפגעים.

במד”א מזכירים לציבור, כי גם בעת ההלוויה, מוקד 101 של מד”א שיתוגבר בחובשים ופראמדיקים ימשיך ויקבל קריאות שגרה וכוחות מד”א בבני ברק והסביבה תוגברו באופנועי חירום וערוכים להגיע לכל קריאה בזמן הקצר ביותר. במד”א מבקשים מהציבור הרב שיגיע להשתתף במסע ההלוויה, להימנע מלהידחק למוקדי צפיפות ועומס, לעטות מסכות ולהקפיד על הנחיות הקורונה ככל האפשר. על מנת שלא להיפצע, יש להימנע מלטפס על גדרות, עמודים וגגות, יש לשים לב לילדים הנמצאים בסביבה, להקפיד על שתייה מרובה ולהזעיק את מד”א בטלפון החירום 101 או ביישומון ‘מד”א שלי’ בכל צורך רפואי שעלול להתעורר.

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “מגן דוד אדום מתאבל עם פטירתו של שר התורה, הרב קניבסקי זצ”ל. האבטחה הרפואית של הלוויה היא אירוע לאומי, מהגדולים שידעה מדינת ישראל ומגן דוד אדום כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל נערך בשיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה הרלוונטים, משטרת ישראל והרשויות וערוכים בכוננות מלאה לאבטח רפואית את מסע הלוויה, עם מאות חובשים ופראמדיקים שיפרסו בשטח ובאמצעות אמצעים טכנולוגיים ורפואיים. כבר בשעות הבוקר המוקדמות רמת הכוננות של מד”א תעלה בכל רחבי הארץ. אני קורא למשתתפים בהלוויה להישמע להנחיות כוחות הביטחון והמארגנים, להימנע מצפיפות ולנקוט באחריות וזהירות רבה”.

רכבת ישראל תפעיל הלילה החל משעה 0:30 ועד 5:30 בבוקר רכבות מיוחדות בשיטת מלא וסע מתחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת בני ברק ללא עצירות.

למען בטיחות הנוסעים, ולנוכח הסיכון הממשי לחיי אדם שיכול להיווצר בשל עומס בתחנה וברציפים, צוות התחנה יווסת כניסת אנשים לתחנות על פי קיבולת הרציפים והרכבות, ותימנע כניסה לתחנה במקרי עומס קיצוני. נוסעי הרכבת מתבקשים לנהוג באחריות אישית, ולשמור על הסדר ולהשמע להוראות צוותי רכבת ישראל.

גם בזק״א נערכים להלוויתו של גדול הדור הרב חיים קנייבסקי זצ״ל, הוקמו נגררות מיוחדות עם אלפי ליטרים של מים קרים לזמן הלוויה.

לאחר הערכת המצב לאור צפי של מאות אלפי משתתפים מחר בלווית הרב חיים קנייבסקי זצ״ל נערכים בזק״א, נגררות עם מיכלי מים הוקמו ברחוב חזון איש ובסמוך לבית הקברות, מדובר במיכלי מים עם אלפי ליטרים של מים קרים לשתייה כדי להקל על הציבור המשתתפים בזמן הלוויה. לדברי מוטי בוקצ׳ין דובר זק״א: ״התבקשנו ע״י עיריית בני ברק לסייע בהפעלת מכלי המים לציבור הרחב, הקמנו מכלי מים עם אלפי ליטרים של מים קרים ברח׳ חזון איש ובסמוך לבית הקברות, אנו קוראים לציבור להישמע להוראות כוחות הביטחון והרפואה וגם להביא איתם בקבוקי מים, מדובר בפיקוח נפש, אנו בתפילה שהאירוע מחר יסתיים ללא אירועים חריגים חס ושלום”.

היערכות מערכת הבריאות ללוויית הרב קנייבסקי:

• חמ”ל הבריאות מאויש.
• יעדי פינוי הוגדרו ויותאמו במידת הצורך בתיאום עם הגורמים.
• מד”א המנהל הרפואי בשטח. כל הארגונים הפועלים בתחום הרפואה והצלת חיים יעבדו תחת פיקוד מד”א.
• בית חולים מעייני הישועה יתוגבר, בתיאום והנחיה של ראש אגף רפואה כללית. ייתן מענה לרפואת השגרה ולנפגעים שיגיעו עצמאית .
• כל מרפאות קופות החולים בבני ברק והסביבה יהיו פתוחות ויתנו מענה לפונים.

• המשרד יפנה ללהק מסוקים להעמיד 2 מסוקים לטובת האירוע.
• בתי החולים יתגברו את מלאי הדם שלהם בבנקי הדם לאור קושי צפוי בתגבור.

קופות חולים בבני ברק:
• קופות החולים יתנו מענה במקרים דחופים ללא קשר לשייכות לקופה.
• מתן עזרה ראשונה לכל פונה למרפאה.
• פתיחת כל הסניפים והמרפאות מחר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן