news08.net/ads.txt

לומדים מקצוע מהלב: תלמידי כיתות ט’ בתיכון אורט ע”ש רבין בגן יבנה החלו ללמוד כלבנות

לאחרונה, החלו תלמידי שכבת ט’ בבית הספר התיכון אורט ע”ש רבין בגן יבנה בלימודי מקצוע מיוחד במינו : כלבנות.

העבודה עם הכלבים מתאימה לרוח בית הספר, לייחודיות שלו ולדרך בה הוא מאמין, המסייעת לעיצוב דמותו של התלמיד כבוגר המנהיג את עצמו ואחר כך הופך למעורב בקהילתו. התלמידים פוגשים את הכלבים המתקבלים ומקבלים את התלמידים ללא דעה שיפוטית, הקשר נוצר באופן מידי ותוך זמן קצר הופך למשמעותי עבור התלמידים.

גישה זו מאפשרת למחנכים להגיע אל התלמידים בדרכים בלתי שגרתיות: עבודה עם כלבים מאולפים, לימוד אילוף בדגש על בניית מנהיגות חיובית מול הכלבים. עבודה בכלביות לכלבים נטושים, בהן התלמידים מיישמים את הידע המקצועי בעבודה בכלבייה ובכך הופכים ממטופלים למטפלים, שמפתחים את ערך החמלה והנתינה. החינוך באמצעות כלבים, מאפשר לתלמידים לחוות הצלחה בתהליך חיובי אותו הם עוברים עם הכלבים.

הצלחה זו מתורגמת לעיסוק בתחומי עשייה נוספים במסגרת החינוכית ומחוצה לה ומקנה לתלמידים נורמות התנהגות חיובית ביחסיהם עם הכלב. נורמות אלו הופכות להיות חלק מהאישיות של הילדים והנערים, מחלחלות גם למערכות יחסים אנושיות ומובילות לשינוי חברתי, אישי והתנהגותי בקרב התלמידים. בחטיבת הביניים, נוצר קשר מאוד אישי עם הכלבים כבר החל מהמפגשים הראשונים הן עם הכלבים והן עם המנחה, קשר המשפיע על אורחות החיים.

מנהלת בית הספר מרי שפונט: “במסגרת התוכנית לחינוך בעזרת כלבים אנו משתמשים בכלי העבודה המתאימים לגישה ולרוח הדברים ומלמדים את התלמידים מושגים חדשים במערכת היחסים שלהם עם הכלבים כגון זכויות וחובות, משא ומתן, מרכז עניינים, מנהיגות חיובית, בניית שגרה לימודית”.

 

 

 

 

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן