news08.net/ads.txt

“לחיות עם אור” | אירוע מעורר השראה לרגל חודש המודעות לבריאות הנפש – שאסור לפספס

אור קימרון (צילום באדיבות רשת חוויות)

כחלק מחודש המודעות לבריאות הנפש, מרכז חוויות שוויץ המדע ותוכנית עמיתים יקיימו אירוע מודעות “לחיות עם אור”, בהשתתפות עינת שְׁמַל, זמרת ויוצרת, שתחלוק את סיפורה האישי במופע מלא כנות ומעורר השראה, המשלב בין הרצאה לשירים וחושף את חייה לצד אור בעלה, המתמודד עם הפרעה דו קוטבית (מאניה דפרסיה). המופע עוסק בהתמודדות, הקשיים ובבחירה להישאר ולחיות כל רגע במלואו. “יש סטיגמות לגביי כל הנושא הזה ואנשים צריכים להפסיק לפחד, כי מצד אחד, זה לא פשוט לחיות לצד בן משפחה עם הפרעה נפשית ומצד שני, לא צריכים להתבייש ולשתף אחרים”, מסבירה שְׁמַל.

“מטרת המופע היא להעלות את המודעות בנוגע להפרעות נפשיות, לשבור את הסטיגמה ולהוכיח שבן אדם עם הפרעה נפשית יכול להיות מדהים רב עוצמה ובעיקר לתת כוח לכל אחד מאתנו שעובר קשיים ואתגרים בחיים כדי שלא ניתן לאף אתגר לנהל אותנו וגם שלא נפחד לשתף אחרים בקשיים שלנו, אומרת הגר קלי פניני, רכזת תכנית “עמיתים לבוגרים” ברשת חוויות ומפיקת האירוע והיא מוסיפה: “בישראל חיים כיום כ-250,000 אנשים מתמודדים עם בעיה על רקע נפשי המוכרים למוסדות המדינה. ניתן לשער כי אם ניקח בחשבון גם את האנשים שאינם מטופלים על ידי המדינה, נגיע למספר גבוה בהרבה. בניגוד למה שמקובל לחשוב, רוב נפגעי הנפש חיים היום בקהילה. אנשים אלו הם חלק מאתנו, הם יכולים להיות הדוד, הסבא, החבר או השכנה”.

הילה בן דוד צילום באדיבות רשת חוויות)

האירוע מופק על ידי רכזת תוכנית ‘עמיתים לבוגרים’ ברשת חוויות. ‘עמיתים לבוגרים’ היא תכנית ארצית, בשיתוף החברה למתנ”סים ומשרד הבריאות הפועלת להחלמה של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית באמצעות השתלבות בקהילה. “מטרתנו ליצור קשרים בין האדם לקהילתו באמצעות השתלבות בפעילויות פנאי, חברה והתנדבות הפתוחות לקהל הרחב”, אומרת אסנת לוי מנהלת מרכז חוויות שוויץ המדע, “התוכנית מסייעת למשתתפי התכנית להגשים עצמם, ליהנות מתחביבים ישנים או חדשים, להכיר אנשים ולהרגיש משמעותיים, מחויבים ושייכים בקהילה שבה הם חיים”.

אמיתי כהן, יו”ר דירקטוריון הרשת, מסר כי: “הרשת רואה חשיבות עליונה בפיתוח שיח שווה המאמין בשוויון הזדמנויות מלא ומתוך אמונה ביצירת שינוי על ידי האנשים עצמם. כיום ניתן שירות לכ-120 משתתפים בוגרים המתמודדים עם מגבלה נפשית בעיר, המשתקמים ומשתלבים בפעילויות פנאי שונות. תוכנית עמיתים חושפת מדי שנה אלפי אנשים מכלל הקהילה לתחום בריאות הנפש באמצעות הסברה הנעשית בשיתוף עם מתמודדים. במקביל פועלת הרשת לתת מענה גם לגילאים הצעירים, באמצעות תוכנית ‘עמיתים לנוער’ – תכנית שיקומית חברתית לנוער בגילאים 12-18 שמתמודדים עם קושי נפשי”.

האירוע – המיועד לכל מי שעובר חוויה דומה ורוצה להתחזק וכן לכל מי שרוצה לקבל השראה וזריקת מוטיבציה – יתקיים ביום חמישי, 14.3.19, בשעה 20:00 באולם שבמרכז הקהילתי חוויות שוויץ המדע. עלות כרטיס לאדם: 20 ש”ח בטל’ 08-9310700 (שלוחה 3, עד 19 בערב).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן