news08.net/ads.txt

ללוחמים שלנו יש עיניים אפילו בים

העבודה הצמודה של הזרועות מוכיחה את עצמה ומספקת הישגים מדהימים. אבל יותר מהכול, היא מציגה את היעילות, האחידות והייחודיות של צה”ל כולו

ימבשה: בזכות השת”פ הזה – ללוחמים שלנו יש עיניים אפילו בים

הם סורקים את השטח מרחוק, מתריעים ללוחמים ברצועה ותוקפים באש. מתחילת התמרון הקשר בין חיל הים לכוחות היבשה התעצם – בצורה שלא נראתה בעבר. שמענו מהמפקדים שמחברים בין הגלים והפודרה

זה כנראה לא הדבר הראשון שעולה לכם בראש כשאתם שומעים על התמרון בעזה, אך מעבר לכוחות היבשה, ניצבים לאורך קו החוף של הרצועה גם כלים ימיים. והם שם 7\24 – סורקים לאורכה, מדווחים לכוחות בשטח, ובמקרה הצורך – משתמשים באש.

“העובדה שבמלחמה סטי”ל פועל יחד עם מסוק, טנק, כטמ”ם ‘זיק’ וכוח חי”ר, היא תקדימית”, קובע רס”ן (במיל’) שלומי, מפקד סיירת בפלגת הבט”ש הימית 916.

“במהלך החודשים האחרונים, המטרה היא לצרף את הספינות לארגז הכלים של מג”ד בשטח”, הוא מסביר, “בהרבה מקרים, אם כוח של מ”פ ירצה לבצע מארב צלפים בבניין מסוים, הוא ישתמש בנו. זה דבר שהוא חדש ולא מובן מאליו”.

פלגת הבט”ש הייתה חלק עשרות היתקלויות נגד מחבלים. “הודות לשיתוף הפעולה, רובן כמעט ולא הפתיעו את צק”ח 179, איתם הפלגה שלנו פועלת באופן צמוד. תפסנו גזרת תצפית מדרום והבאנו את ההתרעה המקדימה על כוח אויב שמתקרב ללוחמים שלנו”.

החיבור עם חיל הים מביא איתו יתרונות ייחודיים, כפי שמצביע סרן ג’, קצין שיתוף אש בצק”ח 179, שתפקידו מקביל לרס”ן (במיל’) שלומי, רק מצד היבשה: “הם נמצאים בעמדה חשובה ממערב לרצועה ושולטים על כל קו החוף ומעבר. היכולת הכי יעילה בכלים של חה”י היא השילוב של תצפית, סריקה והפעלת אש”.

יתרון נוסף הוא טווח הפעילות של הספינות. “הסיוע הישיר לגורמים המתמרנים הוא צמוד, ניתן לראות זאת בספקטרום רחב – בכל פעולה שכוח יבשתי עושה, יש כלים בים שמתמרנים יחד איתו”, מציין רס”ן (במיל’) שלומי.

“מלבד היכולת הארטילרית שיש לכלים של פלגה 916, גם השת”פ והחבירה עם החובלים המקשרים – מצוינים”, משבח סרן ג’, “הם חותרים למגע ומקדמים הפעלות במצבים קריטיים, מה שתורם לשיתוף הפעולה בצורה משמעותית”.

לעיתים, עוד לפני שהאיום מגיע לכוחות הקרקע, הפלגה מסוגלת לסגור מעגל לבדה. “באחת הפעילויות, זיהינו תנועה חשודה באזור מסוכן. מיד הדבורה הפעילה עליה אש. זאת הייתה הפעלה מעולה ויוצאת דופן, סיכלנו את האיום בהצלחה”.

“שיתוף הפעולה בינינו לבין הצק”ח בתמרון הוא היסטורי”, מסכם רס”ן (במיל’) שלומי, “העבודה הצמודה של הזרועות מוכיחה את עצמה ומספקת הישגים מדהימים. אבל יותר מהכול, היא מציגה את היעילות, האחידות והייחודיות של צה”ל כולו”.

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן