news08.net/ads.txt

למרות המגבלות והמבצע הלוגיסטי הכרוך בכך: דיירי המסגרת התעסוקתית ב’עלה – מוריה’ בגדרה, סיירו לראשונה בחייהם במוזיאון המדע

במרכז התעסוקתי של ‘עלה – מוריה’ בגדרה שמטפל באנשים עם מוגבלות יש דיירים עם רמות תפקוד שונות. בשתיים מהקבוצות “המאתגרות” יותר במרכז מדובר בדיירים ברמות תפקוד נמוכות מאוד – אך כמובן מדובר בבני אדם שגם להם יש זכות ליהנות ולהכיר את העולם, בצורה המותאמת ומונגשת להם.

הפעם, הצוות המקצועי ב’עלה’ הציב לעצמו יעד לאפשר גם לקבוצות דיירים עם מוגבלות מורכבת ביותר להשתתף בפעילות ולנסוע לטיול למוזיאון המדע בבאר שבע, הלונודע, וזאת בעזרת מערך מקיף של מטפלים ושל הורים. “בקבוצות אלה, האתגר הוא ליצור בקרב הדיירים התעוררות, שיתוף פעולה, אקטיביות”. מסבירה מיטל יפרח, מנהלת המרכז התעסוקתי ב’עלה’ גדרה. “היה לנו חשוב שההורים יבואו וייקחו חלק כי מבחינתנו זה אירוע השיא של השנה”, מסבירה יפרח.

הסיור במוזיאון המדע בבאר שבע החל בארוחת בוקר במרחב פרטי, כך שניתן להאכיל גם את הדיירים שזקוקים לעזרה באכילה, לפי המגבלות השונות. בהמשך, התחלקו דיירי ‘עלה’ ובני משפחותיהם לקבוצות וכל קבוצה הצטרפה למדריכי המוזיאון. כאשר הפעילות היתה מונגשת ומותאמת באופן מלא לאנשים עם מוגבלות. “הדיירים התנהגו בצורה מעוררת התפעלות. אפילו דיירים שנחשבים ‘פאסיביים’ הפגינו יכולות והתעניינות שהצליחו להפתיע גם אותנו” מסבירה יפרח. “היה ברור שהם סקרנים, וזה הפך אותם לאקטיביים. היחס שקיבלו הדיירים מאנשי המוזיאון היה מצוין. הם הרגישו שהם כמו כל קבוצה אחרת שמגיעה למוזיאון. גם ההורים התרגשו לראות את ילדיהם נהנים ואנחנו ראינו שוב שכאשר יש את התמיכה הנדרשת, אפשר לעשות הכל”.

מנהלת מרכז ‘עלה מוריה’ בגדרה נעמה סודקביץ’ סיכמה: “תודה לכל ההורים, לכל הצוות ולכל השותפים בהצלחת הסיור. שיתוף הפעולה מאפשר להוציא לפועל כל יוזמה עבור דיירנו, לאתגר את המגבלה הפיזית ולהוכיח שגם אנשים עם מוגבלות יכולים וצריכים לקבל יחס שווה בחברה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן