news08.net/ads.txt

למרות השקט היחסי, תושבי רמלה חוששים: “מפחדים לצאת מהבית”

תושבים ברמלה גינו את מעשי האלימות שהתרחשו ממש ליד בתיהם בחודש האחרון: מטעני חבלה סמוך לבתי מגורים, הצתות רכב וגם ירי חי שמבהיל את התושבים מדי לילה. “אנחנו מפחדים לצאת מהבית, החיים שלנו בסכנה”, הם אמרו.

מלבד מקרים ספורים, רמלה הצליחה לחמוק יחסית מהכותרות הראשיות ולשמור על שגרה למרות שאוכלוסייתה מונה כ-55% יהודים וכ-19% מוסלמים. בקושי כביש אחד מפריד בינה לבין לוד אבל ההבדל השבוע בביטחון האישי של התושבים בשתי הערים ניכר.

עם זאת, 6 בתים בעיר נשרפו לפני כשבוע וחצי בשכונת ג’וואריש בעיר אך נבדק החשד כי מדובר בדליקה שפרצה בעקבות נפילת רסיס רקטה בשדה סמוך. כמו כן, החודש הוצתה מכונית בעיר אך גורמים במשטרה מדגישים כי רמלה זה סיפור אחר. “הייתה הצתה של מכונית ושני אוטובוסים בחניון אבל אין מה להשוות את מה שקורה בערים המעורבות בישראל למה שקורה  ברמלה”, הסביר קצין בכיר במחוז מרכז של המשטרה, “במושגים משטרתיים העיר שקטה מאוד. לא היו יריות לעבר יהודים, לא פגיעות בנפש, לא הצתות בתי כנסת או מעשי ביזה. המשטרה, הנהגת העיר והנכבדים ברמלה נפגשו בימים האחרונים כמה פעמים ופעלו למנוע כל ניסיון לגרום לתסיסה בעיר ולמראות הקשים שראינו בלוד. היו צעירים שחדרו לרמלה לעשות בלגן והם סולקו”.

ישנם שכונות ברמלה, אשר סבלו בימי מבצע “שומר החומות” מאירועי טרור ללא הפסקה, וממשיכים להיות לא בטוחים עבור תושביה. הבוקר (ראשון) ניתן היה לחוש את תחושות התושבים שהביעו את מצוקתם בפוסטים שעלו ברשתות החברתיות.  “אתמול הלכתי עם הבנות לגן שעשועים. ילד קטן הלך עם אולר ביד, מה אני צריכה לסכן את הבנות שלי שהם החיים שלי?”, רשמה ליאת, תושבת העיר.  רעות, שמתגוררת גם היא בעיר, אמרה: “אנחנו עוזבים עוד חודש וחצי ב”ה…כל מי שבורח מהעיר הזו עושה בשכל”.

לקראת החזרה ללימודים, בעיריית רמלה הנחו לתגבר את מערך האבטחה סביב מוסדות החינוך כדי להבטיח חזרה שקטה ובטוחה.  למרות זאת, התושבים לא מרגישים את תחושת הביטחון לה הם מצפים: “לא מציע לך לעבור לרמלה אני גם גרה ברמלה. אנחנו מפחדים לצאת מהבית, החיים שלנו בסכנה”, שיתף אדיר.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן