לנקרי קבע: “תושבי אילת לא ייקברו בקומות”

קבורת סנהדרין אשר נהוגה בבתי עלמין ברחבי הארץ והעולם, מאפשרת קבורה בקומות וזאת בכדי לחסוך בעתודות קרקע. איפה זה לא יקרה? באילת…

על רקע שינויי הקבורה בבית העלמין לקבורה במכפלות וסנהדרין, כינס ראש העירייה אלי לנקרי את צוותי ההנדסה בעירייה ואת נציגי המועצה הדתית, כדי לדון בענייני הקבורה. ראש העירייה הבהיר, כי באילת לא תתקיים קבורת סנהדרין (קבורה בקומות) והנחה את כל הגורמים, כי בכל תכנון עתידי, תובא בחשבון רק קבורת שדה (קבורת יחיד). יו״ר המועצה הדתית חיים עמר ברך על ההחלטה וביחד סוכם על צוות משותף של העירייה והמועצה הדתית, שיפעלו ליישם את ההחלטות בהתאם. 

קבורת סנהדרין אשר נהוגה בבתי עלמין ברחבי הארץ והעולם, מאפשרת קבורה בקומות וזאת בכדי לחסוך בעתודות קרקע. בשנה החולפת דנה ועדת רשות הרישוי במינהל ההנדסה בעיריית אילת, בנושא קבורת הסנהדרין בבית העלמין באילת, זאת לבקשת המועצה הדתית ואף הוקצו  קרקעות והחלו להיבנות חלקות לקבורת סנהדרין.

כאמור לעיל, לנקרי כינס את חברי המועצה הדתית בראשות יו”ר המועצה – חיים עמר, נציגיהם ואת חברי ועדת רשות הרישוי במינהל ההנדסה, ובהנחייתו תבוטל כאמור קבורת הסנהדרין, אף שהותרה בהחלטת ועדת הרישוי. עוד הנחה ראש העירייה לקיים דיון בו ייקבע, כי בכל תכנון עתידי של בית העלמין, לא תותר צורת קבורה זו. “באילת קיימות מספיק עתודות קרקע ואנו לא נדרשים לקבורת סנהדרין, עדיין יש ביכולתנו לשמור על כבוד הנפטרים ולאפשר ליקיריהם מקום ראוי”, ציין ראש העירייה.

יו”ר המועצה הדתית חיים עמר, בירך וחיזק את ידו של ראש העירייה על המהלך שמטרתו לשמור על כבוד הנפטרים בקבורה כפי שהתבצעה מאז ומתמיד. במקביל לאמור ביקש ראש העירייה מסגניתו ומחזיקת תיק ההנדסה – עו”ד סימה נמיר, לפעול לפיתוח עתודות קבורה חדשות עבור בית העלמין באילת, על מנת להמשיך ולאפשר קבורת שדה כפי שהיה נהוג עד כה, וכן להסדיר את כביש הכניסה ולבצע שדרוגים נוספים לבית העלמין.

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אילתי
אילתי
1 year ago

כול הכבוד סוף סוף נפל לכם האסימון….
באיזור אילת יש מקום לכול עם ישראל..
לא מכובד ומשפיל עדיף בים

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אילתי
אילתי
1 year ago

כול הכבוד סוף סוף נפל לכם האסימון….
באיזור אילת יש מקום לכול עם ישראל..
לא מכובד ומשפיל עדיף בים

דילוג לתוכן