לעולם לא נשכח: אור יהודה זוכרת את נספי השואה

בעצרת המרכזת צפו המשתתפים בהצגת התיאטרון “רוחל’ה מתחתנת”, דרמה מרגשת מאת סביון ליברכט, בבימויו של נתן דטנר, העוסקת בזיכרונות כואבים מהתקופה בפולין

בצל אירועי ה-7 באוקטובר צוינו אירועי יום השואה בעצרת מרכזית שכללה את ההצגה “רוחל’ה מתחתנת”, במפגשי זיכרון בסלון ברחבי בעיר ובטקס לעובדי העירייה

בצל מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, התקיימו טקסי יום השואה ברחבי העיר ומפגשי זיכרון בסלון לציון יום השנה בלוח השנה העברי בו כולנו מתייחדים עם זכר הנספים בשואת העם היהודי ע”י הצורר הנאצי בימי מלחמת העולם השנייה.

בערב יום השואה התקיים הטקס המרכזי לשואה ולגבורה בהיכל התרבות בנוכחות ראש העיר, ליאת שוחט, ורב העיר, הרב ציון כהן. במסגרת הטקס נשאו דברים רב העיר וסגן ראש העיר שלמה זלמן סיונוב לצד קריאת תפילת יזכור וקטע אומנותי של להקת השירה מהמרכז למוזיקה ולמחול. את הערב חתמה הצגת התיאטרון “רוחל’ה מתחתנת”, דרמה מרגשת מאת סביון ליברכט, בבימויו של נתן דטנר, העוסקת בזיכרונות כואבים מהתקופה בפולין.

סגן ראש העיר, שלמה זלמן סיונוב, ציין בדבריו:

“בימינו אויבינו לא מבחינים בין יליד קיבוץ השומר הצעיר לבין חרדי ממאה שערים, עולה חדש לבין יליד הארץ, יהודי שמתגורר באופקים לבין תושב תל אביב. כלקח מהעבר והתבוננות בהווה אנו חייבים לצאת מיום השואה הזה עם החלטה שאחדות הגורל בינינו-בני העם היהודי, אינה ניתנת להפרדה ותמיד נפעל כשידינו שלובות זו בזו”.

מפגשי זיכרון בסלון התקיימו גם הם בערב יום השואה במרכזי הנוער והצעירים. בני הנוער נפגשו במרכז הנוער עם תושבת העיר, שרית שחם, דור שני לשואה ששיתפה את סיפורה המרתק של אימה צילה עפר זיכרונה לברכה. הערב לווה בשירה של טליה בן חמו, חניכת מרכז נוער הבייס למוסיקה. מרכז קזז לצעירים וכפר הסטודנטים איילים אירחו את שורד השואה, תושב העיר, יוסף זיגנר, אשר שיתף בסיפורו האישי על משפחתו וימיהם ברומניה בצל השואה, על ההיכרות עם אשתו ברומניה והראה לצעירי העיר עדויות אמיתיות וצילומים שהביא עימו. בהמשך סיפר זיגנר כיצד עלו לארץ ישראל ועל עבודתו והקריירה שלו בתעשייה האווירית.

ביום השואה התקיים טקס לעובדי העירייה בבניין העירייה המרכזי בו הוקמה עמדת זיכרון עם נרות נשמה, דגלים ותמונות. בטקס שאורגן ע”י אגף שח”ק בניהולה של ד”ר אסתי אשל, נשאה דברים ראש העיר, ליאת שוחט, והוקראו קטעי קריאה ע”י עובדי העירייה. בחלק המוזיקלי בטקס הופיעו בשירה התלמידות עדן כהן ואלה נווה בניהולה המוזיקלי של חנה אגי’אשווילי מנהלת הקונסרבטוריון.

ראש העיר, ליאת שוחט, ציינה בדבריה:

“בשנה הזו במיוחד טבעי שתתקיים השוואה בין אירועי השואה במלחמת העולם השנייה לאירועי השבעה באוקטובר. גם אז וגם היום עמד מולנו אויב שלא מוכן לראות אותנו חיים וכל תכליתו הוא להשמיד אותנו מעל פני האדמה. שישה מיליון יהודים נקטלו על ידי הצורר הנאצי שניצל את העובדה שלא הייתה לנו אז מדינה. לזכרם של ששת המיליונים מבני עמנו שהוכרעו בקדושת מעונים לטבח ולאבדון על ידי הנאצים ועוזריהם, נתפלל כולנו לימים טובים, ונבטיח בקול ברור ובוטח: לעולם לא עוד!”

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: צילומים: דוברות עיריית אור יהודה | צילומים טקס יום השואה בהיכל התרבות: וידאו אקשן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן