news08.net/ads.txt

לפני זמן קצר: אשה מאויימת מלוד חוייבה להיכנס למקלט לנשים באלימות – כל הפרטים

המשטרה הביאה הערב (שבת) אשה מאויימת לבית המשפט לדיון בהחלטה להוצאתה למעון מוגן, בימ״ש נעתר לבקשת המשטרה בהחלטה תקדימית ואישר צו המורה על האשה לשהות במקלט מוגן עד לתאריך 2.8.22

חוקרי תחנת המשטרה בלוד ומרחב שפלה פתחו בחקירה אמש כאשר עלה חשש כי מתבצע מעקב אחר האישה ובעקבות אירוע ירי לעבר בית משפחתה (לא היו נפגעים). לאור החשש הכבד לחייה מחד וסירובה העיקש לעבור למקלט הגנה מאידך הביאה המשטרה את האשה לדיון בעניינה בפני בית המשפט בראשון לציון בבקשה להוצאת צו המורה על הבאתה למקלט מוגן על מנת לשמור על חייה. כאמור בדיון שנערך לפני זמן קצר עמדה האשה על סירובה גם בפני בית המשפט ,שקבע בהחלטתו להוצאת צו המורה למשיבה לשהות במעון מוגן עד ליום 2.8.22, בא כוחה של האשה הגיש לבית המשפט עיכוב ביצוע על ההחלטה.

משטרת ישראל: נמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת להגן על חיי חפים מפשע.

מנכ״לית עמותת ל.א לאלימות נגד נשים, ורדית דנציגר, כי מקלט אינו כלא, הוא מהווה מקום הגנה ושיקום לנשים החיות באלימות בביתן, אולם כשהאישה מסרבת לעבור למקלט, למרות שהיא מודעת לרמת המסוכנות בה היא נמצאת, לא ניתן לכפות עליה את המעבר, בטח שלא בצו”.
לדבריה, תהליך השיקום והיציאה ממעגל האלימות הזוגית יכולה להיעשות רק כשהאישה בוחרת מרצונה במענה של מקלט בהתאם להמלצת המשטרה אך לא בכפיה. ״כשאנו במקלטים נותנים לה את הכלים, החוזקות והעוצמות לעשות זאת״, אומרת דנציגר. ״מרבית הנשים עובדות תהליך מעצים ומשמעותי במקלט ויחד איתן אנו בונים תכנית יציאה עבורן ממעגל האלימות. לצערנו לא תמיד זה מספיק״.

מנכ״לית עמותת ל.א לאלימות ציינה, כי מערכת אכיפת החוק צריכה להבין ולהפנים כי חובתה להעניש את התוקפים- לעצרם לזמן ממושך, כחלק מההגנה על הקורבן, ולא לשחררם אחרי ימים ספורים. כמו כן, על מערכת המשפט למצות עם התוקף את הדין ולגזור עליו עונש מרתיע ומשמעותי. ״כך״, אומרת ורדית דנציגר, ״ניתן יהיה להגן על האישה. מקלט הוא חלק מהפתרון, אולם לא הפתרון היחיד, וכשאישה מסרבת לפתרון זה חובת רשויות אכיפת החוק להגן עליה בדרכים אחרות, בראש ובראשונה על ידי מעצר התוקפים והענשתם״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן