news08.net/ads.txt

לפני שהחורף מגיע: כך תמנעו מקריסת עצים וענפים מחצרות הבתים למרחב הציבורי

 עיריית רחובות ממליצה לתושבים: בדקו את העצים המצויים בשטח שלכם* עצים שהגיעו לממדים עצומים ופולשים למרחב הציבורי, חוטי חשמל ותקשורת שהסתבכו בין הענפים ועצים הנוטים הצידה – כל אלה יכולים לגרום לאסון במהלך סערות החורף.

תושבים רבים לא מודעים לכך שעץ הנמצא בשטחם, עלול לקרוס למרחב הפרטי או למרחב הציבורי ולגרום לפגיעה ולנזק (מדרכה, כביש, גינה ציבורית, מעבר להולכי רגל וכדומה) ויכול לחשוף אותם לאחריות משפטית במקרה של גרימת נזקי גוף לעוברים ושבים, לרכבים החונים בסמוך לביתם ולרכוש הציבורי.
על מנת לא להגיע למצב של עצים/ענפים לא יציבים בסביבת המגורים, יש לדאוג בבניינים משותפים ובחצרות הפרטיות לטיפול ולגיזום מקצועי בעצים הקיימים בשטחם. מומלץ להימנע מלגזום אותם לבד אלא רק ע”י איש מקצוע. ראשית, גיזום מהיקף מסוים נחשב לפעולה לא חוקית, אם לא ניתן אישור לכך. שנית, משום שגם גיזום של ענף תמים, יכול להפר את האיזון של העץ ולגרום לו לקרוס.
מדובר במלאכה מורכבת, המצריכה ידע בתחום, וכן כרוכה בעבודה בגובה רב. כחלק מההכנה לקראת רוחות וגשמי החורף, חשוב להזמין איש מקצוע בתחום גיזום עצים על מנת לבדוק את מצב העצים בשטח הפרטי.

במידה ויש המלצה לגיזום ענפים, יש לבדוק כי הגוזם מחזיק בשלושה דברים בסיסיים:
הכשרה בגיזום: תעודת גוזם מומחה מטעם משרד החקלאות.
אישור עבודה בגובה: בעל תעודה לגיזום עצים בגובה מטעם משרד הכלכלה והתעשייה. אל תקלו ראש בכך, גם אם נדמה לכם שהעץ נמוך יחסית. גם נפילה מגובה נמוך יחסית, יכולה לגרום לפציעות חמורות.
פוליסת ביטוח: פוליסת ביטוח בתוקף לגוזם ולכל עובד המגיע לעבוד יחד איתו, וכן ביטוח צד ג’, שיגן עליכם מפני נזקים שיכולים להיגרם לעוברי אורח במהלך עבודת הגיזום.

במידה ויש צורך בכריתה של עץ יש להגיש בקשה לפקיד היערות העירוני, באמצעות אתר העירייה.

 קרדיט: עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן