news08.net/ads.txt

לקראת הגבלות באילת? ההצעה שמונחת על השולחן

אילת

בזמן שהעיר אילת מארחת את המוני ישראל ועל רקע עליה ברמת תחלואת הקורונה (66 מאומתים נכון להיום באילת), שב ופנה ראש עיריית אילת – אלי לנקרי לשר הבריאות – ניצן הורוביץ ולשר התיירות – יואל רזבוזוב, בבקשה לחזור ולהפעיל בהקדם את מתווה ה”אי הירוק”, באופן שיבטיח שליטה ובקרה על הנכנסים לעיר אילת. בפניה לשרת הפנים – איילת שקד, ביקש ראש העירייה שליטה ובקרה גם על השבים מסיני או לחילופין לסגור את מסוף טאבה לאחר שנמצא, כי עשרות מאומתים חזרו לאחרונה מסיני ועוברים דרך אילת. 

 

במכתבו לשרי הבריאות והתיירות כתב ראש העירייה – אלי לנקרי “את אשר יגורנו בא”. לאחר שבתחילת הקיץ שב והתריע ראש העירייה על החשש מפני עלייה בתחלואה בעיר, נרשמת בימים האחרונים עלייה מתמדת ומדאיגה, אשר עלולה לסכן את המשך הפעילות הכלכלית והתיירותית בעיר הדרומית. על רקע האמור שב ופנה ראש העירייה לשרים, בבקשה לחזור ולהפעיל בהקדם את “האי הירוק” אשר הוכח כמוצלח ביותר. במכתבו הדגיש ראש העירייה, כי במשך 50 ימים בהם פעל מתווה “האי הירוק”, שיעורי התחלואה בעיר היו נמוכים ביותר וכלכלת העיר פעלה במלואה. 

 

עוד ציין ראש העירייה, כי בשל הישענות כל כלכלת העיר על התיירות, ספגה אילת את הפגיעה הקשה ביותר ששובליה ניכרים היטב עד היום. “החשש הגדול הוא שמצב זה יחזור והעיר תעצור שוב מלכת. העיר לא תוכל לעמוד בסגר נוסף והמשמעויות עלולות להיות הרות אסון כלכלי” כתב ראש העירייה והוסיף, כי עלות ההפעלה של “האי הירוק” בטלה בשישים לעומת ההפסד העלול לנבוע לעיר אילת ולמדינת ישראל מהפסקת הפעילות הכלכלית / תיירותית.

עוד בעניין עליה ברמת התחלואה, פנה שוב ראש העירייה לשרת הפנים – איילת שקד ודרש פתרון המאפשר אי כניסה של השבים מטאבה לתוך העיר או לחילופין סגירת מעבר הגבול עד יעבור זעם. לפי נתוני משרד הבריאות, בשבוע האחרון בלבד נכנסו לעיר 63 מאומתים לקורונה מטאבה. “השבים מטאבה מסתובבים בעיר עם חזרתם, מבלים במרכזי הקניות והבילוי ביחד עם תושבי העיר והתיירים ומסכנים אותם בריאותית” ציין ראש העירייה והוסיף: “מאומתים אלו מעלים את התחלואה בעיר ומסכנים את כלכלת העיר”. עוד ציין ראש העירייה במכתב, כי בימים כתיקונם פועלת העירייה גם לטובת היוצאים לסיני ואף הכשירה עבורם מגרשי חנייה ושאטלים לגבול. “אולם כיום ולנוכח התחלואה הגדולה המגיעה משם, אין לי ברירה אלא לדרוש פתרון המאפשר אי כניסתם של היוצאים לטאבה לתוך העיר או לחילופין סגירת מעבר הגבול עד יעבור זעם” כתב ראש העירייה והדגיש, כי המצב כפי שהוא היום אינו יכול להימשך.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן