לקרוא קרוב לבית: מה תושבי מודיעין אוהבים לקרוא?

בספריות הציבוריות בעיר מודיעין יש 7,666 מנויים משפחתיים פעילים,  2,314 מתוכם התווספו בשנה החולפת

חודש הספר והקריאה המתקיים במהלך חודש יוני, הוא הזדמנות מצוינת לחגוג יחד עם רשת הספריות בעיר שלנו ולגלות פרטים מעניינים ומסקרנים על הרגלי הקריאה, הספרים האהובים ועוד עובדות שלא העזתם לשאול. מה שבטוח, גם השנה המסקנה היא אחת – מודיעין מכבים רעות היא “עיר הספר”.

לפני הכל, נעדכן את כל מי שאין ברשותו מנוי חינמי- בעיר יש שלוש ספריות ציבוריות: הספרייה המרכזית ע”ש משה שכטר, ספריית הכרמים הצעירה וספריית רעות הוותיקה.

בנוסף לספריות ציבוריות תלמידי העיר נהנים במיוחד כי יש לנו ספריה בכל בית ספר, בה לצד השאלת ספרים מתקיימים בין היתר מפגשים לעידוד קריאה, מפגשי סופרים ומצעד הספרים. כעיר צומחת, מידי שנה מתווספות ספריות בבתי הספר והשנה פתחנו בשמחה את ספריית בית הספר נוף הרים אשר הצטרפה ל-38 ספריות בתי הספר בעיר.

אז מה הילדים הכי אוהבים לקרוא בבית הספר? 

אחיות / ריינה טלגמאייר,  איזדורה מון / הארייט מונקסטר , כראמל / מאירה ברנע גולדברג.

השנה חגגנו במיוחד בספריות הציבוריות את פתיחתה המחודשת של ספריית שכטר המשופצת ואת מתיחת הפנים בספריית רעות. אתם הצבעתם ברגליים –

בספריות הציבוריות יש 7,666 מנויים משפחתיים פעילים.  2,314 מתוכם התווספו בשנה החולפת, כמה מהם מנויים זמניים של תושבים מפונים אשר התארחו בעיר. אולי תופתעו לגלות כי  1,134 משפחות מנויות ביותר מספריה אחת!

המנויים יכלו לבחור השנה מבין 121,969 ספרים, בהם  18,947 ספרים אשר הוכנסו בשנה החולפת. כמה קראתם? המון! קהל המנויים ביצע 161,565 השאלות, מתוכם 15,534 של ספרים דיגיטליים.

המבוגרים שאלו 67,751 ספרי סיפורת, הילדים – 67,358 ספרים ובני הנוער שאלו 24,172 ספרים- מי אמר שהנוער לא קורא?. חוץ מזה ילדי העיר מאוד אוהבים קומיקס (ובצדק) והם שאלו 17,129 ספרי עלילונים.

אז מה היו הספרים האהובים ביותר השנה?

הספרים שהמבוגרים הרבו לשאול: בספריית שכטר- אטלס/לוסינדה רילי, בספריית רעות- הפיתוי של גרייס/ סנטה מונטפיורי  ובספריית הכרמים הנשים של קילקריון/ ג’וג’ו מויס. והילדים גם השנה מתמידים באהבותיהם- בשכטר : הארי פוטר / גיי קיי רולינג, ברעות: פרסי ג’קסון וגנב הברק / ריק רירדן , ובכרמים כראמל / מאירה ברנע גולדברג.

אצלנו בספריות לא רק קוראים. קיימים מרחבי למידה ופינות ישיבה והשנה הוספנו לספריית שכטר משחקי קופסה להנאתכם. כמו כן, התקיימו בספריות הציבוריות כמאה אירועי תרבות לכל הגילים שכללו שעות סיפור, מפגשי סופרים, הרצאות, סדנאות כתיבה, הקראות ספרים על ידי ספרניות ומתנדבים, אירוע רגיש ושקט, חדרי בריחה, תחרות כתיבה, ערבי הוקרה ליוצרים וליוצרות המקומיים ופתיחת תערוכות.

ברשת הספריות צוות מקצועי ומיומן שכמובן מאוד אוהב ספרים ולהתאים לכל קורא בכל גיל את הספר המתאים לו או לה. הספרנית הכי ותיקה עובדת ברשת הספריות כבר 26 שנים, תצטרכו לגלות לבד מי. אבל לא רק צוות מקצועי מאפשר את הפעילות הענפה של הספריות, גם 21 מתנדבים כולל בני נוער אשר מקריאים סיפורים לילדים, עוזרים בעיטוף וסידור ספרים והפעלת שירות ספרים עד הבית למי שנבצר ממנו להגיע פיזית לספריה.

בשבוע הבא כחלק מאירועי חודש הספר והקריאה יתקיים יריד ספרים של כותבים וכותבות מהעיר הכולל פעילויות לילדים, מעגלי שיח ומופע שירה בציבור . כל הפרטים באתר העירייה.

 

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: דוברות עיריית מודיעין-מכבים-רעות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן