news08.net/ads.txt

לראשונה בגן יבנה: אופרת רוק תוצרת היישוב והתושבים 

בתכנית זיקה גן יבנה מצאו דרך יצירתית במיוחד לחיבור התושבים למקורות היהודיים – הפקה של אופרת רוק תנ”כית. מדובר ברעיון מקורי שהעלתה אחת ממתנדבות זיקה, להעלות מופע רוק מעודכן ובועט בהשראת מגילת רות, אופרת הרוק – Zרות. בפרויקט המיוחד לוקחים חלק26  מתושבי גן יבנה שמשתתפים בתכנית היישובית זיקה – זהות יהודית ישראלית קהילתית בגן יבנה, שהוקמה בשיתוף המועצה המקומית והמתנ”ס והיא חלק מרשת ניצנים.

בפרויקט זה שנערך במסגרת סדרת קבוצות לימוד הם למדו לעומק את מגילת רות ובהשראתה יצרו אופרת רוק בועטת המחברת את סיפור מגילת רות למציאות הישראלית של ימינו. העלילה קופצת מתקופתה של רות המואביה לתקופתנו ומשקפת סוגיות רלוונטיות אז והיום. שלוש “רותיות” שונות מככבות בתפקיד הראשי. רות המואביה המקראית, רותי, סטודנטית ישראלית, שבוחרת לרדת מהארץ לברלין, וזרות, פליטה סודנית שמגיעה לארץ כזרה. לאורך כל האופרה, שלוש הרותיות מתמודדות עם השאלה מי אני? מי אני כזרה, מי אני כאישה? מה הזהות שלי? ומה יחסי הגומלין שלי עם החברה. המחזה מלווה את הרותיות במסע על זמני ובוחן את השאלה, יש חדש תחת השמש?

שאלות הזהות, היחס לגר ומצב החברה עולות בצורה ביקורתית מהמחזה, שכולל 8 שירים ומשלב מוזיקה, הומור ומסרים חברתיים בהשראת הסיפור התנ”כי. כל התסריט, השירים והלחנים – יצירתם של תושבי גן יבנה, בליווי מוזיקלי של קורין אלאל ובבימוי ארי אסנר.

ג’ולי, מתנדבת בזיקה וממובילות הפרויקט: “זה התחיל כחלום לפני כשנה… יצירה מקומית של אנשי הישוב מתחום המוסיקה, כתיבה ומשחק, יצירה שתתבסס על תוכן וערכים יהודים-ישראלים. כמתנדבת בתוכנית זיקה העליתי את הרעיון ולשמחתי, השנה, לאחר תהליך חשיבה מעמיק וגיוס משאבים אושר פרויקט “אופרת רוק” תנ”כית. מחזה המבוסס על מגילת רות ושואב ממנו סוגיות וערכים הרלוונטים גם לימינו אנו. התהליך היה מרגש, מלמד, מעצים וקהילתי ובהתרגשות רבה אופרת הרוק תעלה על בימת המתנ”ס ביום שני הקרוב 20.5. לא סתם אומרים כי בזיקה מגשימים חלומות”.

נילי חצרוני, משתתפת בפרויקט: “החלום של ג’ולי ליצור אופרת רוק מקורית הדליק אותי מיד. כתיבה מקורית והלחנה? ברור שאני מצטרפת. אבל לא תיארתי לעצמי, כמה עולמות נוספים יפתחו בפניי תוך כדי התהליך. באחד מהשירים שלנו נאמר: “שים טוב טוב לב,  הגלגל מסתובב… אף פעם לא תדע מה יקרה לך מחר מתי תהפוך משייך לזר. לב אופרת הרוק נוגע בשייכות וזהות לעם, למדינה ולמגדר שלנו, ביחס שלנו לזולת, זר או שייך. הלימוד המעמיק עם אורלי קנת את מגילת רות הוביל לדיונים של מהות וחומר למחשבה.

ולאחריו, תהליך היצירה היה כמו לעמוד מול קנבס לבן. מול מפת דרכים אילמת. ידענו שאנחנו צריכים להגיע לאן שהוא, יחד, אבל לא ידענו בדיוק מהו המקום הזה. היו שלבים של כאוס, שהוליד אצלי חשש שמא כל זה גדול עלינו וזה לא באמת יקרה. אבל בשיתופי פעולה של חברי הקבוצה המקסימים, בהתמסרות העקבית בקבוצות הקטנות וגם בעבודה אישית זה קרה. המחזמר קרם עור וגידים בניצוחם של ארי אסנר וקורין אלאל. עוד ועוד שירים נכתבו והולחנו וכבר עלינו על דרך המלך. שרטטנו את המפה בעצמנו. והכיף הגדול שהיה בחזרות, באווירה מעולה של צחוק ושמחה יצירה. אני מאושרת להיות חלק מהפרוייקט הזה, כיוון שיש לנו אמירה חברתית נוקבת ואנחנו מעיזים לבטא אותה, בדרכים יצירתיות, מקוריות. היכרתי חברים חדשים שכיף ליצור איתם. יש כאן שילוב מנצח של ביטוי אישי ועבודה קבוצתית שלנו כחובבים, שמתמסרים כמו מקצוענים. ואני מאוד אוהבת את התוצאה”.

Zרות – אופרת רוק תוצרת גן יבנה – המחזה יעלה לראשונה ביום שני, 20.5 בשעה 20:30 באולם התרבות במתנ”ס גן יבנהכרטיסים אחרונים ניתן להשיג באתר המתנ”ס או במזכירות בטלפון 08-8571199.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן