news08.net/ads.txt

לראשונה בישראל: מספר המובטלים בישראל חצה את המיליון – “לצערנו, התחזיות שלנו התגשמו”

נתונים מדאיגים משירות התעסוקה היום (רביעי) שהודיעו על יותר ממיליון מובטלים. מדובר בכרבע מהמועסקים במשק – רובם הגדול בחל”ת כפויה. לפי ההערכות, עשרות אלפי עצמאים נפגעו גם הם מהמשבר הכלכלי החמור בעקבות התפרצות הנגיף.

 

לפי נתוני שירות התעסוקה, מספר דורשי העבודה הפעילים בישראל עומד הבוקר על 1,004,316 איש. בחודש מרץ נרשמו 843,945 ישראלים – 89.7% הוצאו לחל”ת ו-6.4% מהם פוטרו. “זהו נתון חסר תקדים, מול 23,063 ו-25,456 בלבד בחודשים ינואר ופברואר בהתאמה”, נמסר. שיעור האבטלה הגיעה היום ל-24.1%. נתון מדאיג נוסף הוא העלייה בקצב ההרשמה: אתמול נרשמו 35,668 דורשי עבודה – כ-49% יותר מאשר ביום שני (23,978) וביום ראשון (23,946). זהו הנתון הגבוה ביותר מאז יום חמישי האחרון (42,860). קצב ההירשמות של דורשי העבודה לא דועך למרות התוכנית הכלכלית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר שלשום וההכרזה על הקלות נוספות למעסיקים.

רמי גראור, מנכ”ל שירות התעסוקה, אמר לחדשות N12: “לצערנו, התחזיות שלנו התגשמו – הגענו למיליון דורשי עבודה עוד במרץ. אנו שוקדים על יצירת התנאים לכך שהחודש הבא יוכל להיפתח באבטלה נמוכה יותר, עם חזרה הדרגתית של המשק לשגרה עד כמה שניתן ולפי ההנחיות. גם בחודש האחרון, על אף הקשיים הרבים, ביצענו השמות לאלפי עובדים שנפלטו משוק העבודה ובמיוחד למעסיקים שצריכים דווקא עכשיו עובדים. אנו ערוכים ודרוכים לתת מענה לציבור עם מסלולי הסיוע המפורטים במסגרת תוכנית החירום שאותה גיבשנו”.

“עד כה, התמקדנו בדברינו באוכלוסיית השכירים”, הוסיף. “אם רבע מהמועסקים במשק אינם עובדים – ברור שגם לפחות מרבע מכלל העצמאים נמצאים במצב דומה ואולי אף חמור יותר. הערכת שירות התעסוקה היא שישנם לפחות 125 אלף עצמאים שכבר נפגעו מהמשבר באופן משמעותי”. עוד מסר מנכ”ל שירות התעסוקה: “אני מברך על תוכנית הסיוע הממשלתית למשק – ומבקש עם זאת להדגיש כי פיצויים ומענקים אינם המטרה, אלא לוודא שאותם עצמאים ועסקים יוכלו לעמוד בעצמם שוב על רגליים איתנות – כך שמעסיקים יוכלו לשוב ולהעסיק את שכיריהם. לשם הגעה ליעדים אלה, תידרש השקעה בהכשרות מקצועיות לא רק במסלולים שהצגנו לשכירים כי אם גם לעצמאים שניזוקו קשות מהמשבר ויצטרכו קרש קפיצה בחזרה למעגל העבודה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן