news08.net/ads.txt

לראשונה בישראל: עיריית אשקלון מקדמת להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית במסגרת חלופת ‘שקד’

המשמעות: צמצום פערי מיגון בשכונות הוותיקות וחידוש סביבת המגורים בפרק זמן קצר יותר

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית להריסה ובניה בשכונת אפרידר בעיר במסגרת חלופת שקד וכן האפשרות לרישוי מקביל במסגרתו יאושר היתר הבניה במקביל לאישור התכנית. מדובר על תוכנית ראשונה מסוגה בישראל שמאושרת במסגרת חלופת שקד.

במינהל הנדסה ברשות מוסרים כי חלופת שקד עבור התחדשות עירונית נקבעה כצורך למענה לתמ”א 38 במקומות בהם לא ניתן היה ליישמה. הצורך המהותי והחשוב של חיזוק מבנים ישנים, בהם בניינים שלא במסגרת פינוי בינוי, הוביל לגיבוש חלופה לתמ”א 38 ‘חלופת שקד’.

חלופת שקד מתירה על כנם את שני מסלולי החיזוק הקיימים על-פי תמ”א 38 – מסלול הריסה ובנייה (כתואם תמ”א 38/2) ומסלול חיזוק לבניין קיים באמצעות עיבוי ותוספת בניה במקרים בהם תמצא הוועדה כי מסלול זה עדיף.

מתווה שקד מעניק בנוסף, לכל ועדה מקומית, סמכות לאשר תכנית באזורים שונים המצויים בתחומה באופן הבא: תוספת זכויות הבנייה תחול על בניינים הטעונים חיזוק כאשר זכויות הבניה לבניית הבניין החדש יהיו בהיקף של עד 400% מהיקף הבניה הקיים בהיתר במגרש. במקרה של איחוד שלושה מגרשים ומעלה ניתן לאשר זכויות בהיקף של עד 500%.

בנוסף מאפשרת חלופת שקד ניהול תהליכי תכנון ורישוי במקביל ולא בטור כפי שנהוג בתהליכי התכנון הרגילים. בכך מהווה בשורה משמעותית לקיצור הליכי התכנון והבנייה.

לפי תקנות אלו הבקשה להיתר מקודמת יחד עם התכנית. דיון באישור הבקשה להיתר מכח התכנית מתרחש לעת הדיון באישור התכנית. בנוסף הגדירו התקנות תיק מידע ייעודי עבור תכנית לרישוי מהיר כדי ליצור וודאות תכנונית בשלבים מוקדמים ככל הניתן.

ראש העיר, תומר גלאם:

“תוכנית זו, שהינה ראשונה בארץ להתחדשות עירונית במסגרת חלופת שקד, מהווה בשורה אמיתית, משמעותית וחשובה לעיר אשקלון ליישום פתרונות מיגון לרווחת התושבים. עיריית אשקלון תמשיך לפעול בצורה חדשנית ופורצת דרך בתחום ההתחדשות העירונית על מנת לקדם כמה שיותר תוכניות שיסייעו בצמצום פערי המיגון בשכונות הוותיקות ובחידוש סביבת המגורים של התושבים הוותיקים בעיר”.

מ״מ ראש העיר הממונה על מינהל הנדסה, מיריי אלטיט:

״מברכת על אישור התוכנית להפקדה כחלק ממדיניות הרשות והעומד בראשה לקידום מיזמים ופרויקטים של התחדשות עירונית והפעם, באמצעות חלופת שקד. עצם היותנו חלוצים ביישום חלופת שקד מביעה בצורה מהותית את החשיבות שאנחנו רואים בתחום כמענה לצמצום פערי המיגון בשכונות הוותיקות״.

 

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: הדמיה להמחשה. קרדיט: אדריכל ירון ישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן