news08.net/ads.txt

לראשונה בישראל: צלילה עם עבשן קטלני במפרץ אילת

עומרי עומסי פקח היחידה הימית במרחב אילת ברשות הטבע והגנים תיעד חוויה מדהימה שחווה טרם כניסת יום הכיפורים.

״באופן מאוד סימבולי, זכיתי לחתום את השנה החולפת, מספר שעות לפני כניסת יום הכיפורים, בחוויה יוצאת דופן. לוויתי במשך כשעה עשרה פרטים של דולפינים ממין עבשן קטלני”, סיפר. “בחרתי לשמור מרחק של כמאה מטרים מהלהקה והפלגתי במקביל להם, להפתעתי הרבה, הדולפינים בחרו להתקרב אלי בסמוך לחרטום אופנוע הים וגלי הירכתיים.
הם שחו בצורה נינוחה והביעו בי הרבה עניין. בשלב מסויים עצרתי את האופנוע וכביתי את המנוע, הלהקה נשארה סביבי ויכולתי לשמוע אין ספור שריקות וסריקות סונאר. נכנסתי למים עם מצלמה, הלהקה הקיפה אותי למשך דקות ארוכות, סרקו את גופי והתקרבו לעברי מכיוונים שונים. לא חשתי בשום שלב באי נוחות, אך בשל העובדה שמדובר בחיות בר שאינן מביעות עניין בבני האדם כדבר שבשגרה, בחרתי לסיים את המפגש בכך שעליתי חזרה לאופנוע הים. חזרתי להפליג לכיוון דרום. הלהקה המשיכה ללוות אותי לאורך ההפלגה, עד שיכולתי לראות אותם מתכנסים לדבוקה צפופה וכך חצו את הגבול למצרים״.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי אחת לכמה שנים, אנו זוכים לביקור קצר של להקת יונקים ימיים גדולים ומרשימים. סבירות גבוהה כי זאת אותה להקה. מדובר במין ממשפחת הדולפניים בשם עבשן קטלני. העבשנים מגיעים לגודל מרשים של כשישה מטרים ולמשקל של טון וחצי, מתאפיינים במבנה פנים יחודי ושיניים עבות במיוחד. ידועים כטורפים הניזונים בין היתר מיונקים ימיים קטנים אחרים. מפגש מרתק זה, התאפשר בהמשך לדיווח משחף בן עזרא, דוקטורנטית מהמעבדה הימית, שהבחינה בלהקה מהחוף.

״במפגש הזה זהיתי לפחות שני זכרים, ארבעה נקבות שלהן גורים בשלב התפתחות מתקדם, ועוד פרט או שניים שלא הצלחתי לזהות את מינם. יש לנו טבע נפלא, לכבוד השנה החדשה, אני מאחל לכולנו שנה של שמירת טבע ותצפיות מרגשות נוספות״, הוסיף.

ראיתם תצפיות מעניינות, או חיות בר במצוקה, דווחו למוקד הדיווחים של רט”ג 3639*.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן