לראשונה: טיפול וקבוצות תמיכה לסבים וסבתות ששכלו נכדים ב-7 באוקטובר

החלטנו להרחיב את מעגל השירותים וגיבשנו עבורם סל מענים סוציאלי ייחודי לשכול בגיל הזקנה, הכולל טיפולים רגשיים פרנטיים וקהילתיים.

לראשונה: טיפול וקבוצות תמיכה לסבים וסבתות ששכלו נכדים ב-7 באוקטובר

התכנית של מינהל אזרחים ותיקים תכלול מענה פרטני וקבוצתי לאזרחים ותיקים והכשרה ייעודית לעובדים עם אזרחים ותיקים בכלל שירותי המשרד

תכנית חדשה של משרד הרווחה והביטחון החברתי תעניק סיוע וטיפול לאזרחים ותיקים שאיבדו את נכדיהם באירועי טרור ומלחמה. זאת בעקבות המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר.

התכנית תצא לדרך במהלך השבועות הקרובים ברשויות במקומיות ברחבי הארץ בליווי של עובדים סוציאליים, מטפלים ועובדי רווחה. האזרחים הוותיקים יוכלו לקבל את השירות בכל מקום שבו הם נמצאים: בקהילה, במרכזי היום לאזרחים הוותיקים, במסגרת חוץ ביתית או במלונות המפונים.

על פי החוק, סבים וסבתות אינם מוגדרים כמעגל ראשון של השכול והם אינם זכאים למענים טיפוליים כמו המשפחות הגרעיניות.

מאז ה-7 באוקטובר זיהו במינהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה כי האובדן שאותו חוו אזרחים ותיקים הוא בעל מאפיינים ייחודיים לגיל הזקנה, ומתווסף לתופעות חברתיות קשות שיש להן השלכה על מצבם הרגשי והתפקודי, וגיבשו סל כלים מקצועיים.

תכנית הטיפול עבור האזרחים הוותיקים השכולים, כוללת מענה טיפולי רגשי פרטני, וגם הקמת קבוצות תמיכה הכוללות כ-10-20 מפגשים עם פוטנציאל להארכה, כאשר בכל קבוצה ישתתפו 8-15 אזרחים. בתכנית יכולים להשתתף כלל הסבים והסבתאות ששכלו את נכדיהם.

על פי התכנית, המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות יבצעו מיפוי של האזרחים והאזרחים הוותיקים שחיים בתחומן ואיבדו נכדים במהלך המלחמה ולאחר מכן יפנו באופן יזום לאזרחים ותיקים שמעוניינים ליטול חלק בתכנית ולקבל את הסיוע לו הם זקוקים.

בנוסף לכך, כחלק מתכנית הסיוע, משרד הרווחה יקיים קורס הכשרה לעובדים במחלקות לשירותים חברתיים ומסגרות הדיור, לליווי והעמקה מקצועית בעולם תוכן ספציפי זה. המטרה היא לתת את הכלים המתאימים לעובדים הסוציאליים שיתאימו למאפיינים הייחודיים שיש בשכול בגיל השלישי.

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי:

“לצערנו הרב, מאז הטבח הנורא ב-7 לאוקטובר והמלחמה שבעקבותיו, הצטרפו למעגל השכול אזרחים ותיקים רבים ששכלו את נכדיהם וחווים כאב ואובדן גדול ומתקשים לחזור לתפקוד ולשגרה. על כן החלטנו להרחיב את מעגל השירותים וגיבשנו עבורם סל מענים סוציאלי ייחודי לשכול בגיל הזקנה, הכולל טיפולים רגשיים פרנטיים וקהילתיים. רווחתם ושלומם של האזרחים הוותיקים הם נדבך חשוב וחיוני לחוסן הלאומי ואנו במשרד הרווחה נעמוד לצידם ונסייע להם”.

מנכ”ל משרד הרווחה והביטחון החברתי ינון אהרוני:

“האזרחים הוותיקים שאיבדו נכדים במלחמה נמצאים במקום מאתגר במיוחד: הם אבלים בעצמם ובאותו הזמן צריכים לנחם את ילדיהם ששכלו את היקר מכל ולהיות חזקים עבורם. אנו מאמינים כי ההתמודדות עם אבל כה כבד תיעשה באופן מטיב יותר אם נראה את כל חלקי המשפחה וניתן את הליווי והתמיכה הייעודים לכל אחד ממרכיביה. משרד הרווחה מסתכל על הצרכים של האוכלוסייה בראייה הוליסטית ופועל להרחיב את השירותים כך שלא יישארו אנשים שזקוקים למענה רגשי או סוציאלי ואינם מקבלים אותו”.

תמי דיסקין, מנהלת בכירה שירותי קהילה במנהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה:

“בחודשים האחרונים הצטרפו למשפחת השכול עוד אלפי אנשים רבים בישראל. ביניהם גם מאות אזרחים ותיקים שאיבדו את נכדם או נכדתם שהיוו עבורם אור גדול. לגיל השלישי יש מאפיינים חברתיים, בריאותיים ורגשיים ייחודיים בימי שגרה, וכך גם תהליך העיבוד של אסונות ושכול. חשוב שידעו שהם אינם לבד וכי יד מי שנמצא שם עבורם כדי שלא יעברו זאת לבד. אנו קוראים לכל האזרחים הוותיקים שחוו שכול במהלך המלחמה לבקש סיוע ולהשתתף בתכנית. גיבשנו עבורם סל כלים מקצועיים שיכולים לסייע לכם להתמודד עם השכול הנורא ולהחזיר להם במעט את שגרת החיים והשמחה”.

◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – הורים וילדים לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן