news08.net/ads.txt

לראשונה: פראמדיקיות במסגרת השירות הלאומי

זוהי בשורה: עשרים ושבע פראמדיקיות חדשות במד”א, השבוע התקיים טקס הסיום של קורס הפאראמדיקים הראשון של מד”א לבנות השירות הלאומי

תפקיד הפראמדיק הוא קריטי וחשוב ביותר ברפואת החירום הטרום אישפוזית, בייחוד במצבים מסכני חיים בהם על הפראמדיק להעניק טיפול רפואי מתקדם במקום האירוע בסמוך לרגע הפציעה או המחלה. הטיפול שמעניקים הפאראמדיקים כולל הערכה ראשונית של החולה או הפצוע, ביצוע אבחנה ומתן הטיפול הרפואי הנדרש שכולל תרופות, שימוש בציוד רפואי מתוחכם והנשמה מתקדמת ובמקרי הצורך ניתוחים זעירים בשטח.

בטקס שנערך השבוע קיבלו 48 פראמדיקים ופראמדיקיות בהם 28 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי את תעודת ההסמכה. הקורס הייחודי שהסתיים פתח בפעם הראשונה את השער למתנדבי השירות הלאומי ללמוד את מקצוע הפאראמדיק ולשרת במשך שנתיים כפראמדיקים בניידות לטיפול נמרץ של מד”א. החניכה המצטיינת של הקורס, אביה חגי, משמשת כפראמדיקית במרחב ירקון, וחניכה למופת של הקורס, אסתר פקר, משמשת כפראמדיקית במרחב איילון של מד”א. שתיהן בנות שירות לאומי.

את קידום הקורס הובילה, אהובה ברכה, מנהלת מדור משאבי אנוש במד”א, שירות לאומי וקורסי פאראמדיקים במד”א. הרעיון החל כאשר ראתה לפני כמה שנים את קורס הפרמדיקים הצבאי והחלה לפנות לגורמים הנדרשים על מנת לקדם את פתיחת השורות גם לשירות לאומי. “אין הבדל ממשי בין החניכים בקורס פרמדיקים צבאי לבין אלו בשירות לאומי”, מסבירה ברכה, “הם בני אותו גיל וסטטוס. לכן, פתיחת הקורס היא מעין הגשמת חלום. באופן טבעי רוב החניכים היו מתנדבי מד”א בעבר, וזה היה מובן מאליו ואף טבעי שהם יישארו במשפחת מד”א ויתקדמו לתפקיד הפראמדיקים. אני גאה בהם על שסיימו את הקורס בהצלחה ומאמינה שהם יעניקו את הטיפול הטוב ביותר”.

בין המכובדים שבירכו את הפאראמדיקים החדשים: המדריכה הראשית של קורס, גל גרנדר, מנהל המרכז להכשרת פאראמדיקים של מד”א ונציג אגף רפואה ד”ר שפיר בוטנר. נציג החניכים רמי מאושר נשא דברים בשם חניכי הקורס והודה למדריכים.

במהלך הטקס חילק מנכ”ל מד”א אלי בין תעודות לבוגרים ובירך: “קורס הפראמדיקים שהסתיים היום הוא קורס מיוחד שמשלב בתוכו עובדים ותיקים בארגון לצד 28 בנות ובני שירות לאומי. אני מברך את בוגרי הקורס עם סיום המחזור הראשון של קורס הפארמדיקים הייחודי. מד”א משקיע משאבים רבים בפיתוח כוח האדם וקידום המקצועיות תוך שימוש באמצעים הטכנולוגים התמקדמים ביותר.”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן