news08.net/ads.txt

לראשונה: קמפיין עירוני ייחודי לרגל חודש המודעות לשיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות

מחר, שלושה בדצמבר מציינים בכל העולם את יום המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. עיריית רחובות מציינת את היום הזה בכל החודש, ביוזמת חברת המועצה מחזיקת התיק אורית שרגאי ובברכת ראש העיר רחמים מלול. לראשונה עלה קמפיין פרסום ושילוט חוצות ובו קמפיין עירוני ראשון מסוגו בו משתתפים תושבי ותושבות העיר עם מוגבלויות.

במסגרת פעילות החודש, ב-9.12 תיפתח תערוכת האמנות “מחוץ למסגרת” בה יוצגו יצירותיהם של תושבים עם מוגבלויות
אתר העירייה עודכן במידע מקיף ובמגוון השירותים בעיר המיועדים לאנשים עם מוגבלויות. במסגרת שיתוף פעולה של האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות עם משרד הרווחה והביטחון החברתי תושק סדרת סרטונים בהם מככבים תושבי העיר, כשהמסר העיקרי שלהם הוא- “דברו אלי ולא עלי” – אדם עם מגבלה הוא אדם! הסרטון הראשון בכיכובה של תושבת רחובות ההולנדית, חגית מורדו, לפניכם:

 

עיריית רחובות בוחרת לציין את המודעות לאנשים עם מוגבלויות בחודש שלם של פעילות. הנושא מטופל במשך כל ימות השנה על ידי מספר גופים, והפעילות מרוכזת במסגרת תיק אוכלוסיות מיוחדות שאותו מחזיקה חברת המועצה אורית שרגאי, ומובילה יחד עם האגף לשירותים חברתיים ופורום אוכלוסיות מיוחדות המאגד את כל הגופים העירוניים והעמותות הרלוונטיים הפועלות בעיר.

את הקמפיין העירוני למען שוויון זכויות לאנשים עם מגבלה מובילים 6 מתושבי העיר, עמית גואל, לאה טקה, עידו אפרתי, מלאכי לוי, שושי פייער וחגית מורדו. השישה יופיעו בקמפיין רחב היקף בשילוט חוצות ברחבי העיר, בעיתונים ובאתרים, ברשתות חברתיות של העירייה ועוד, שהכינו באגף הדוברות וההסברה לציון חודש המודעות לאנשים עם מוגבלויות.

בשיתוף פעולה של עיריית רחובות עם המשרד הרווחה והביטחון החברתי, נוצרה סדרת סרטונים עם משתתפי הקמפיין המציגה אתגרים בחיי היום יום של אנשים מגבלה. הסרטונים מתארים כיצד פעילויות יום יומיות רגילות הופכות עבורם לאתגר, לא בעקבות המגבלה, אלא בעקבות היחס מצד הסביבה. את הסרטון הראשון עם משתתפת הקמפיין חגית מורדו, מציגה העירייה כבר היום וניתן לצפות בו בעמוד היוטיוב של העירייה.

ביום חמישי (9.12) תיפתח התערוכה “מחוץ למסגרת” לקהל הרחב ותציג את עבודתם של כ-20 אמנים מיוחדים תושבי העיר. הפתיחה החגיגית של התערוכה תתקיים בבית יד לבנים בשעה 19:00 והציבור הרחב מוזמן. כדי לאפשר לכמה שיותר מתושבי העיר ליהנות מהתערוכה הוחלט להציב אותה בו זמנית בשני מוקדים: בית יד לבנים ובית התרבות ע”ש סמילנסקי. התערוכה צפויה להינעל בסוף חודש דצמבר, חודש המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מגבלה.

כחלק משיפור השירות העירוני למען אנשים עם מוגבלויות שונות, באתר העירייה החדש ישנה קטגוריה חדשה המיועדת לאוכלוסיות המיוחדות. בקטגוריה זו מרוכז עבור התושבים מידע רב המקיף את כל תחומי החיים: חינוך, שירות צבאי ולאומי, הכשרה מקצועית ותעסוקה, דיור, כלל השירותים המיועדים למשפחות המיוחדות בעיר, פארקים ציבוריים נגישים ופעילויות קהילתיות.

בנוסף לשירותים אותם נותנת העירייה לתושבים עם מוגבלות, ממוצעת גם תכנית פנאי מגוונת. את המידע המלא על כל פעילויות הפנאי לאוכלוסיות מיוחדות בעיר, המחולק לפי גילאים ותחומי עניין – ילדים, נוער, מבוגרים, קריאה, צילום, ספורט ועוד, ניתן לראות באתר העירייה בלחיצה כאן

עיריית רחובות מקדמת את פעילות קבוצת “קהילה נגישה”, קבוצה המורכבת משיתוף פעולה בין אנשים עם מגבלה ואנשים ללא מגבלה הפועלים יחד לקידום ההסברה והמודעות לקבלת האחר, קידום הנגישות הפיזית בעיר, סיוע במיצוי זכויות ומתן מידע ושיפור נגישות השירות. הפעילות בעיר מתקיימת במסגרת שיתוף פעולה של העירייה, רשת חוויות וקבוצת תושווים פעילים.

חברי קהילה נגישה מגיעים למפגשי הסברה במוסדות החינוך עם ילדים ונוער. בשיחה המשותפת שלהם עם התלמידים התלמידים נחשפים לתחום הנגישות הפיזית, שומעים איך נשמע יום בחייו של אדם עם מגבלה ושואלים שאלות – ללא פילטרים – על חייהם של אנשים עם מגבלה. להצטרפות לקבוצה ולמידע נוסף ניתן ליצור קשר בטל’ 08-9310706 או במייל [email protected]

חברת המועצה אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות: “עיריית רחובות מקיימת פעילות ששמה במרכז את קולם ויצירתם של אנשים עם מוגבלות. שיתוף פעולה מיוחד של העירייה, האגף לשירותים חברתיים, משרד הרווחה והביטחון החברתי, מנהיגות אנשים עם מוגבלות ופורום הארגונים יצר קמפיין עירוני תחת הסיסמא “דברו אליי ולא עליי”, באמצעות שילוט חוצות, וסידרה של סרטונים. אתר העירייה החדש העלה קטגוריה חדשה ובה מידע רב עבור אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם. לצד אלה תעלה תערוכה חגיגית של אמנים עם מוגבלות. אני מזמינה אתכם להגיע, להתרשם ולהכיר את עולמם והתמודדותם. תודה מיוחדת לראש העיר רחמים מלול על התמיכה, לתמר גבע וסלי פרנק מהאגף לשירותים חברתיים על העבודה המאומצת וכמובן לתושבי רחובות אשר הובילו ושיתפו ועיצבו יחד עם כל השותפים חודש מודעות ייחודי ומשמעותי”.

ראש העיר, רחמים מלול: “אנו גאים להעלות בפני התושבים את נושא המודעות לשיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, ולציין את הערך החשוב הזה במשך חודש שלם בעיר רחובות. הקמפיין העירוני בנושא מביא את התושבים עם המוגבלויות לקדמת הבמה, בגאווה ומשמש להם במה להעביר מסר חשוב- דברו איתם ואליהם, ולא עליהם. כולנו תקווה כי המסר החשוב הזה יחלחל ויוטמע היטב”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן