news08.net/ads.txt

לרגל יום הניצחון: קרית גת מצדיעה בהתרגשות לגיבורי מלחה”ע השנייה, הוטרנים

ה-9 במאי מצוין ברחבי העולם וגם בישראל כיום הניצחון של צבאות בעלות הברית על צבא גרמניה הנאצית בשנת 1945.

חצי מיליון יהודים לחמו בחיילות הצבא האדום נגד הנאצים, אלפים מהם עלו לארץ ישראל. אלה הם הוטרנים, ותיקי מלחמת העולם השנייה. עשרות וטרנים הגיעו בעליות יוצאי בריה”מ להתגורר בקרית גת, אלה שעודם נותרו בינינו, אזרחים ותיקים בגילאי 90 ומעלה.

מידי שנה אנו מקיימים ביום הניצחון צעדה ממרכז מולדת ועד אנדרטת גבורה, שם מתקיים הטקס השנתי. השנה מלאו 75 שנים לנצחון צבא בעלות הברית על צבא גרמניה הנאצית, אך השנה לא ישתתפו הוטרנים במצעד או בטקס מפאת כללי ההתגוננות מנגיף הקורונה.

ראש העיר אבירם דהרי, חבר מועצת העיר הממונה על קליטת העליה יעקב איפראימוב וצוות מחלקת הקליטה בניהולה של נינה דוקונין, העניקו היום לוטרנים, עיטור כבוד מיוחד מממשלת רוסיה על השתתפותם בקרבות מלחמת העולם השניה, תוך שהם מקפידים על שמירת הכללים וההנחיות למען בריאותם של הוטרנים הגיבורים. בין מקבלי עיטור הכבוד: ליפשיץ נאום (נחום) שגילו 97, קלניצקי איליה בן 98, אירנה ויינשטיין בת 96.

בטקס יום הניצחון שהתקיים באנדרטת הגבורה ללא קהל וישודר בדפי הפייסבוק של העירייה אמר ראש העיר אבירם דהרי: “זו הפעם הראשונה מזה 17 שנים שאנחנו לא מתחילים את היום החשוב הזה בצעידה משותפת אל אנדרטת הגבורה. ולמרות שאנחנו לא יכולים להיפגש היום בשל הנחיות משרד הבריאות, אנחנו כמו תמיד עומדים כאן כדי להצדיע לכם, גיבורי הניצחון הוטרנים, על שהובלתם את העולם כולו לניצחון האמת והצדק, היושר והחמלה על כוחות הרשע.
על שהחזרתם את הכבוד לאנושות באותם ימים וסייעתם לשים סוף לשואה הגדולה שידע העולם כולו בעת החדשה.
שואה אשר איימה להשמיד את העם היהודי. במהלך התקופה האחרונה לאור המצב החדש יצרנו קשר עם אוכלוסיית האזרחים הותיקים בעיר חילקנו אלפי מנות חמות וסלי מזון והקשבנו לכל פנייה שלכם. אנחנו עומדים לרשותכם גם עכשו בכל בקשה לסיוע באמצעות עובדי המחלקה לקליטת עליה, בהזדמנות זו אני מבקש להודות ליעקב אפראימוב, לנינה, לרעיה ולכל הצוות המסור”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן