לתפארת מדינת ישראל: פרופ’ אביעזרי פרנקל ידליק משואה ביום העצמאות

אביעזרי-והוויצק-3

 

כבוד גדול לעיר רחובות בפרט ולמדינת ישראל בכלל: משרד התרבות פירסם את רשימת ארבעה עשר מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל שיתקיים בשבוע הבא, בהם  פרופ’ אביעזרי פרנקל, בן העיר שירשום שיא נוסף ברזומה המרשים שצבר ב-88 שנותיו.

יהיה זה בוודאי רגע מרגש ואחד משיאיו הגדולים של בן העיר רחובות, פרופ’ אביעזרי פרנקל בן ה-88 לאחר שנבחר להיות אחד מארבעה עשר מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל. פרופ’ פרנקל נולד ב-1929 בגרמניה ממנה נמלט עם משפחתו, עלה לארץ, לחם במלחמת השחרור ותרם במשך עשרות שנים לביטחון המדינה.

פרנקל הוא מראשוני העוסקים במדעי המחשב בישראל. פרנקל היה חלק מהצוות החלוצי, שבנה את “ויצק”, המחשב הישראלי הראשון, שפותח במכון ויצמן. הוא מהוגי הרעיון, שמאחורי “פרויקט השו”ת” (מאגר היהדות הממוחשב) של אוניברסיטת בר- אילן; פרויקט חדשני, שיצר מהפכה היסטורית בארון הספרים היהודי. חלקים גדולים מהשו”ת הועלו למאגר אלקטרוני, והונגשו לחיפוש של כל דורש, בכל מקום בעולם. בשנת 2014 נחטף ונרצח נכדו, נפתלי פרנקל ז”ל, אחד משלושת הנערים שסיפורם והתפילה לשלומם איחדו את המדינה כולה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן