מֶלְקַם עָמֶת בָהְל: הקהילה האתיופית בלוד חגגה את חג הסיגד

בני העדה האתיופית הענפה בלוד ציינו השבוע את “חג הסיגד” – המבטא את הברית של עולי אתיופיה עם התורה הקדושה, ארץ ישראל, ובעיקר עם ירושלי,

החגיגה התקיימה בלובי היכל התרבות העירוני, בתמיכת משרד העליה והקליטה, בהשתתפות ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו,הקייסיר גהדמלאו, חברות המועצה אלמז זרו, יו”ר הוועדה לקידום יהודי אתיופיה,ואלוירה קוליחמן מחזיקת תיק קליטה ועליה, אורלי דהן, מנהלת אגף לשילוב חברתי, דוד יאסו, מנהל אגף ליוצאי אתיופיה במשרד הקליטה ועליה ועוד.

בטקס נערך יריד עם מטעמי המאכלים המסורתיים, ריקודים לצלילי השירים המיוחדים וסקירה על הלבוש, כלי הנגינה והתרבות המרהיבה למשתתפים הרבים.

“המורשת התרבותית העשירה של העדה האתיופית, שמרה במשך אלפי שנים על הזהות היהודית בגלות לאורך דורות רבים, על כיסופיה לחזור לציון-לירושלים, על אף התלאות שעברו בדרך וחשוב שכל עם ישראל יכיר בזאת”, אמר ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו בנאומו ואיחל לבני העדה “חג שמח!”.

צילום: עירית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן