news08.net/ads.txt

מאוחדת קיימה מגוון פעילויות בחודש המודעות לסרטן השד

באוקטובר – חודש המודעות לסרטן השד – נערכו מגוון פעילויות להעלאת המודעות לאבחון מוקדם של סרטן השד המתבסס בעיקר על בדיקת ממוגרפיה שגרתית. מידי שנה מאובחנות בישראל מעל 5,000 נשים עם סרטן שד – הגידול הממאיר השכיח ביותר בקרב נשים בעולם המערבי וגם בישראל, אך רבות מהנשים שהמחלה מאובחנת אצלן בשלבים מוקדמים מצליחות לגבור עליה.

שיעור השימוש בממוגרפיה בישראל לגילוי מוקדם של סרטן השד אמנם גבוה מהממוצע בעולם, אבל כ-10% מהגידולים בשד לא נראים בבדיקת ממוגרפיה, ולכן חשוב להקפיד לבצע גם בדיקה ידנית קלינית על ידי רופא, לפחות פעם בשנה. כאשר מתגלה ממצא חשוד בבדיקה, צריך לבדוק אם הוא שפיר או ממאיר באמצעות ביופסיה: בדיקה זעירה פולשנית המבוצעת בהרדמה מקומית, ובה נלקחת דגימה מהממצא החשוד בעזרת מחט מיוחדת. הדגימה נשלחת לבדיקה מיקרוסקופית במעבדה, ורק היא יכולה לקבוע אם מדובר בסרטן או בממצא שפיר.

כאמור, מאוחדת קיימה פעילויות להעלאת המודעות בהם כנס בנושא החשיבות לאיתור מוקדם. הכנס התקיים בהשתתפות עובדות מאוחדת מכלל הסקטורים, והירצו בו ד”ר גולייטה סיימון מנהלת מכון ההדמייה במרכז לבריאות האשה של מאוחדת ברחובות – אודות החשיבות הלאיתור מוקדם והשלכותיו, והאחות האונקולוגית רוני נוה. במהלך הרצאתה נשאלו המשתתפות “איזו מטופלת אני של עצמי? והאם אני מבצעת את ההמלצות שאני נותנת למטופלי?”. לאחר שקיימו דיון בנושא יזמו מחצית מהמשתתפות לבצע את הבדיקה באופן מיידי במכון הממוגרפיה.

בנוסף, התקיים ערב נשים בנושא ביוזמתה של אוסי אוסטרקו, מנהלת מרפאת ‘מאוחדת אזורים’ ברחובות, במרכזו הרצאות מרתקות ומרגשות של חברות עמותת “אחת מתשע”, שסיפרו מנקודת מבט אישית, על החשיבות בבדיקה לאיתור סרטן השד. הערב נחל הצלחה הודות לשיתוף פעולה פורה עם פורום נשים עיריית רחובות, חוויות רחובות החדשה ועמותת “אחת מתשע”.

לדברי אורי אטון, מנהל מרחב יהודה חוף במאוחדת מחוז דרום: “למעלה משני עשורים שמאוחדת מקיימת פעילויות והרצאות בקרב אוכלוסיות מגוונות, במטרה להעביר את המסר של חשיבות הרפואה המניעתית לבריאות הציבור. נמשיך במסורת הקשר האמיץ עם הקהילה בעיר, תוך שיתוף פעולה אמיץ והדוק עם ראש העיר, עירית רחובות וגופי ההתנדבות השונים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן