news08.net/ads.txt

מאות הגיעו לערב לזכרו של מאיר כחלון ז”ל באור יהודה, ביניהם השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל

כ-500 איש הגיעו אמש להיכל התרבות באור יהודה, לערב לזכרו של מאיר כחלון ז”ל, יו”ר מועצת הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב אשר נפטר לאחרונה. מאיר כחלון ז”ל, היה חבר במספר גדול של ארגונים חברתיים, וכן פעל רבות למען ההכרה ביהודי לוב וצפון אפריקה כניצולי שואה, היה ממקימי מרכז מורשת יהדות לוב וממקימי האנדרטה לזכר הנספים בשואה ביער תל חדיד.

הערב המרגש נערך בנוכחות בני משפחת כחלון, ראשי מועצות וארגונים, חברי כנסת, ואורחים ומכובדים נוספים, בין היתר נכחו באירוע יו”ר קק”ל – דניאל עטר, שר האוצר משה כחלון, השרה לשוויון חברתי – גילה גמליאל, סגן שר האוצר – יצחק כהן, ראש העיר אור יהודה – ליאת שוחט, שר הביטחון לשעבר – ח”כ עמיר פרץ, יו”ר ההסתדרות הציונית – אברהם דובדבני, יו”ר הפדרציה הספרדית – חיים כהן, ויו”ר הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב – שמעון דורון.

במהלך הערב נישאו דברים לזכרו של מאיר כחלון ז”ל, יו”ר קק”ל, דניאל עטר: “סיפורו של מאיר, הוא סיפורה של הארץ הזאת אשר משחר ילדותו בטריפולי, ינק ציונות ועברית. בבגרותו, בשלל התפקידים הציבוריים שמילא, הגשים מאיר את החזון הציוני, החקלאי וההתיישבותי. את העשורים האחרונים לחייו הקדיש לתיקון עיוות שצרם לו ולהשלמת הפאזל הציוני. מאיר יזם את המרכז למורשת יהדות לוב באור יהודה, שמעשיר אורחים ובני נוער מהארץ והעולם בחיי הקהילה ובאסונות שפקדו אותה. יחד איתנו הוא פעל להקמת האנדרטה בתל חדיד – ביער יהודי לוב – לזכר הנספים בשואת לוב, והיה חלק חשוב בגיבוש יום הזיכרון לגירוש היהודים מארצות ערב ואיראן ועד מסקנות ועדת ביטון להעצמת הזהות של יהדות ספרד והמזרח במערכת החינוך”.

ליאת שוחט: “מאיר כחלון ז”ל היה אדם רב פעלים עם נתינה אינסופית שלא נח עד יומו האחרון בפעילותו למען הציבור. כאן באור יהודה, הפך מרכז מורשת יהדות לוב בזכות מאיר כחלון ז”ל למוקד עלייה לרגל לא רק ליוצאי לוב כי אם לרבים אחרים. השנה אור יהודה תציין 70 שנה להיווסדה וזו הזדמנות לומר תודה למאיר על תרומתו לעיר. המסורת שהשאיר עשירה וחובתנו להמשיך ולהעצים אותה בשנים הבאות למען הדורות הבאים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן