news08.net/ads.txt

מאות השתתפו במצעד הגאווה השני ברחובות – בהם חברי המועצה; ד”ר באום: “יש קו שמחבר בין הפגנות הזעם של האתיופים למצעד השמח כאן – הזעקה לשיוויון”

היום (חמישי) אחר הצהריים, התקיים ברחובות מצעד הגאווה השני, כאשר הפעם הביעו חברי מועצה רבים תמיכה באירוע ובגאים, בהם מ”מ ראש העיר – זהר בלום, סגן ראש העיר – עו”ד יניב מרקוביץ’, ד”ר רוני באום, עו”ד שמוליק בר דאנזאן, אבי קינד ואורית שראגאי.

בין הנואמים שנשאו דברים, היו חברי המועצה – ד”ר רוני באום, איטל בציר-אלשיך ושאול צגהון. ד”ר באום אמרה: “על אף האוכלוסייה המגוונת של העיר – הוכחנו שאנו עיר סובלנית ומכבדת וזה לא מובן מאליו. יש קו שמחבר בין הפגנות הזעם של האתיופים למצעד השמח כאן והקו המשותף זו הזעקה לשיוויון, למען זכויות אדם באשר הוא אדם. בעולם מושלם לא היה צריך מצעד גאווה כי בעולם מתוקן זה אמור היה להיות טריוויאלי ומובן מאליו ולמרות ההתקדמות שעשינו במאה ה-21 עדיין אנחנו פוגשים חוסר הבנה, אי קבלה ודעות קדומות. אני מאחלת לכולנו כבני אדם להיות גאים במי שאנחנו ובמה שאנחנו ופשוט נקבל אחד את השני באהבה”.

איטל בציר אלשיך: “לצערנו, בישראל 2019 יש עדיין אזרחיות ואזרחים, תושבות ותושבי המדינה שזוכים ליחס מופלה בשל מוצאם, מינם או דתם. מדינת ישראל מתייחסת לאזרחים אלו, כאילו תעודת הזהות הכחולה שלהם, בעצם שקופה. זה נכון שבשנים האחרונות החברה הישראלית, עברה תהליך של שינוי ביחסה לקהילה, שעד לפני כ-20 שנה הומוסקסאליות נחשבה לעבירה, מצעד הגאווה שהיה רק בת”א, והנה היום מתקיימת בכל רחבי הארץ ובעיר רחובות. לראשונה הוכר אדיר שטיינר, הומוסקסאל, כאלמן צה”ל בפס”ד תקדימי של בג”צ. תנועת נוער “איגי” לקהילה הגאה קיימת ברחבי הארץ. הערב, אסף אל בר – שותפי לרשימה ולדרך ואנוכי, מודיעים שאנו מתכוונים לסייע בהרחבת הפעילות של “איגי” גם כאן ברחובות”.

“אל תטעו”, הוסיפה, “עדיין יש לנו כברת דרך לעשות. בשעה שעדיין שולטות הדעות הקדומות, המובילות להסתה, בורות ולקנאות דתית, שהמציאות הוכיחה שהיא עלולה להוביל לסכנה של ממש. עדיין, עלינו להיאבק כחברה סולידרית למען שיוויון זכויות לקבוצות מוחלשות בחברה הישראלית שזוכות להדרה ולשלילת זכויות; מקהילה הלהטבית, מנשים, מערבי מדינת ישראל ומהקהילה האתיופית שבמשך שנים רבות, החזיקה הכל בבטן. למרות האפלייה בתקציבים, למרות היחס המשפיל והמזלזל כלפיה, ולמרות הדעות הקדומות והחשוכות כלפי אנשים בצבע “הלא נכון” הם עדיין נותרו בעיננו כ”נחמדים” עד שסיר הלחץ התפוצץ לנו בפנים וגבה -11 קורבנות מבני הקהילה, והם כבר לא רצו להישאר “נחמדים” בשל כך.

“הערב, מהעיר רחובות אני יוצאת אליכם בקריאה לאיחוד כוחות, למען אותן קבוצות מוחלשות בחברה הישראלית, למען חברה צודקת יותר וגזענית פחות. אסף אל בר ,שותפי היקר, ואנוכי נציגי ציבור וחברי מפלגת “רחובות חופשית מרצ”, מתחייבים פה, קבל עם ועדה, להוסיף עוד בקדנציה זו לעשות את המיטב לקידום הקהילה”. בנוסף, שיבחה בציר-אלשיך והודתה “לראש העיר שלנו – מר רחמים מלול ולמנכ”ל העיריה – מר דורון מילברג, שתמכו בקיום האירוע, סייעו ונענו לכל בקשת הצוות המוביל והיוזם מהקהילה הלהטבית”.

שאול צגהון קישר את המחאה לזו של העדה האתיופית ואמר: “יצאנו למחות מדם לבנו עבור ילדנו, האירוע הטרגי של סלומון טקה ז”ל”, לאחר מכן הקריא את שירו של שלומי מלכאי, בו המילים: “אז הגד לי אתה, בן ישראל על מי תתאונן ומה תתפלל לא תבוש, תיכלם ואף תתעלם מנצר מלכות בסימן יד השם, איש ושבטו עזב נחלתו בדרך לא דרך, בדם צו ליבו נעשה ונשמע ואף לא נראה  כי אין מתדיינים עם גזירת הבורא..”. לאחר הקראת השיר ציין: “אלה שמות קורבנות אלימות משטרתית – אלי סבהט – אהרון מקונן – אילן טפרה- יאיר מלקמו- רפאל רדאי – יוסף סלמסה גשאו מולה – סלמון טפרה, יהודה ביידגה – סלמון טקה”.

המשתתפים במצעד הדגישו לאורך כל התקופה האחרונה ובמסגרת ההיערכות כי ישנן מעט התבטאויות הומופוביות – שנאה על רקע של זהות מינית ומגדרית – והעירייה נותנת יותר תמיכה משנה שעברה. יותר מכך, המארגנים ציינו כי בניגוד לשנה שעברה שבה הורגשו הפחד והמתח סביב המצעד – זאת למרות התמיכה והחום שקיבלו במצעד עצמו – נראה שהשנה אנשים מרגישים ומרגישות יותר חופשיים לתת יד.

יותר מכך, השנה העירייה נושא הלוגיסטיקה הופקד בידי העירייה שהייתה אמונה על הצבת הבמה, ההגברה ותליית הדגלים. “זה מאוד מרגש להרגיש חלק מציבור שלם, לדעת שמתייחסים אלינו באופן שוויוני”, אמרו הצועדים הגאים.

עם זאת, ניכר היה כי לעומת המצעד אשתקד בו צעדו אלפים – הפעם הגיעו אליו רק כמה מאות חברי וחברות הקהילה. את המצעד ארגנו באופן מדוקדק נעמה הכהן, עלמה קלברמן, רותם ברק מ’דרור ישראל’, אור גרוס מ’האחווה הגאה’ של מכון ויצמן והרן יקיר מ’רחובות חופשית’.

יצוין כי האירוע עבר עד כה בסדר מופתי, הבוקר השלימה משטרת ישראל את היערכותה לקראת המצעד כאשר כוחות המשטרה נפרסו במתחם האירוע בהיערכות בטחון שוטף וסדר ציבורי, על מנת להבטיח את שלום המשתתפים וביטחונם. כלל המערכים, במתחם ההפנינג ותוואי הצעדה, שהוצגו למארגני האירוע נפרסו לאבטחת המשתתפים על ידי משטרת ישראל. להתראות בשנה הבאה!

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן