news08.net/ads.txt

מאות חקלאים חוסמים את כביש 90 בעקבות הרפורמה המתוכננת

אלפי חקלאים מכל רחבי הארץ מפגינים הבוקר (חמישי) במחאה על הרפורמה שמתכנן משרד האוצר בחקלאות, שבמרכזה ביטול מכסי המגן שנועדו לפגוע בייבוא תוצרת חקלאית ומעבר לתמיכות ישירות בחקלאים. לטענתם, הרפורמה נשלפה מהמגירה ללא דיונים מקדימים עימם וללא מחשבה אמיתית ועמוקה. בצומת הגומא חסמו המפגינים את האזור וזרקו ביצים על הרצפה. “לא ניתן שיסגרו את החקלאות במדינת ישראל”, אמרו בהתאחדות חקלאי ישראל. “לא נשתף פעולה עם רפורמה שתפגע במדינה, באזרחים, בחקלאים, ובביטחון הפיזי והתזונתי של כולנו”.

 

בעקבות המחאות נחסמו לתנועה כביש 65 בצומת מגידו, כביש 89 בצומת כברי, כביש 4 בצומת הרא”ה לצפון, כביש 25 בצומת גילת וכביש 90 בצומת עין יהב לשני הכיוונים. לאחר כשעה כלל החסימות נפתחו.

כחלק מהרפורמה בכוונת הממשלה לבטל לחלוטין את המכסים על ייבוא של פירות וירקות רבים, ביניהם אננס, אבוקדו, שסק, שום, תאנים ומוצרים נוספים; ולהפחית את המכס על מוצרים אחרים כמו ענבים, אבטיח, תפוזים אפרסקים, דובדבנים ועוד. בתמורה, יקבלו החקלאים סיוע ישיר: סך התמיכה הישירה יגיע ל-420 מיליון שקלים בשנה ויתחלק לפי חישוב של 100 שקלים לדונם קרקע מעובדת.

באוצר טוענים כי המהלך יוביל להוזלת מחירים משמעותית בענף התוצרת החקלאית, מה שיביא בתורו לחיסכון של 840 שקלים למשפחה ישראלית בשנה. באוצר מסבירים כי בניגוד לרוב מדינות ה-OECD, בישראל כמעט לא משתמשים בתמיכות ישירות בחקלאים, אשר פוגעות בצרכן פחות ממכסי ייבוא. במסיבת העיתונאים הציגו השרים את העלייה המשמעותית במחירי הפירות והירקות לאורך השנים, ובמקביל אליה ירידה של כ-20% בצריכה לנפש של פירות וירקות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן