מאיר שטרית מונה לתפקיד יו”ר המועצה הציבורית של האקדמיה ללשון העברית

האקדמיה ללשון עברית הודיעה אמש כי מאיר שטרית, מהדמויות הבולטות בפוליטיקה הישראלית, מונה לעמוד בראש המועצה הציבורית של האקדמיה ולראש מנהלת המִִנְווֶה. שטרית, היה פעיל בחיים הציבוריים והפוליטיים מעל ארבעים שנים וכיהן בתפקידים בכירים בממשלה, בהם שר האוצר ושר המשפטים. היום, הוא עומד בראש התכנית למדיניות ציבורית ללימודי תואר שני במרכז האקדמי רופין. 

מינויו של שטרית בא על רקע מאמציה של האקדמיה לקדם בסיוע הממשלה את הקמת ביתה החדש בקריית הלאום בירושלים. באקדמיה טוענים כי מאמצים אלה לא זכו עד היום לאוזן קשבת בממשלה ולא הניבו תוצאות של ממש, אף-על-פי שהממשלה עצמה היא שהחליטה על הקמתו כבר לפני עשור, בסוף שנת 2012. בית האקדמיה החדש, שייקרא ‘מִנווה’, ירכז תחת קורת-גג אחת את כל הפעילות של האקדמיה – בתחום המדעי והציבורית, ויִיבַנה בו מוזיאון ראשון מסוגו ללשון העברית. המִנווה על מתקניו המודרניים ושטחיו הציבוריים יאפשר לאקדמיה לקדם את מפעליה ולהנגישם לציבור המבקרים בארץ ובעולם באופן ראוי וכמקובל בימינו. בימים אלה, מקדמת האקדמיה את תכנון המנווה בסיוע עיריית ירושלים, על פי התכנית האדריכלית של משרד האדריכלים “מייזליץ – כסיף- רויטמן” ובניהול חברת “פורן-שרים”.

“בכוונתי להניע את גלגלי הביורוקרטיה המעכבים את מימוש החלטת הממשלה בעניין המנווה”, צוּטַט שטרית, “למעלה מעשור ממשלות ישראל גוררות רגליים ואינן מיישמות את ההחלטה המובנת מאליה לבנות את מנווה האקדמיה ואת מוזיאון העברית. אני מתכוון לתקן את המצב האבסורדי הזה ולפעול בכל הנחישות לממש את הבטחת המדינה והממשלה להקים את מנווה האקדמיה ללשון בקריית הלאום”. דווח כי שטרית ציין שהוא זוכה לאוזן קשבת אצל שר האוצר ליברמן אשר הסכים לסייע למימוש הפרויקט וכן כי הכריז: “נוסף על חלקה של הממשלה אפעל לגיוס אנשי משק וכלכלה ובעלי השפעה מן הארץ ומחו”ל כדי שבית האקדמיה ללשון בקריית הלאום ייבנה בהקדם”.

שטרית, 73, התחיל את דרכו בציבוריות הישראלית כראש עיריית יבנה, וכיהן במספר ממשלות כשר האוצר, המשפטים, התרבות, התחבורה, השיכון והפנים, תחת אריאל שרון, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו. היה חבר לאורך השנים במפלגות ‘הליכוד’, ‘קדימה’ ו’התנועה’.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן