news08.net/ads.txt

מאמן מכבי שעריים, שלומי עמר: “לרדת ליגה? אני בכלל לא לוקח את זה בחשבון”

שלומי עמר

 

בששה ביולי הוחתם שלומי עמר כמאמן מכבי שעריים החדשה, זו שלאחר עידן אלדד פרי, בלי המיליונים והכסף ללא תחתית, עם הנהלה חדשה וגיוס תרומות מאוהדים. עמר ידע אל מה הוא נכנס – ומלכתחילה, כך לדבריו, האמין בהנהגה החדש, יצר קבוצה שכולה מורכבת מצעירים חסרי מנוח, כאלו שרעבים לכדור, חלקם נולדו עם החיידק הזה שנקרא מכבי שעריים. את ההוראות במשחק האחרון בו ניצחה קבוצתו לראשונה במגרש הביתי, העביר עמר מבחוץ לאחר שנענש בשבוע שעבר על ידי ההתאחדות לכדורגל בגין התנהגות בלתי ראויה והורחק משני משחקים ובקנס כספי בסך אלף שקלים.

“בנינו קבוצה מאפס, בה כולם צעירים וכולם חדשים, אבל הנה, אחרי תקופה של הסתגלות אפשר להגיד שהקבוצה כבר מתגבשת” – המאמן שלומי עמר רגוע בתום השליש הראשון של העונה. שעריים  ממוקמת במרכז הטבלה לאחר ניצחון על בקעת הירדן מצמד של תום מדהלה. אחיו, מור, התמוטט במהלך המשחק, כששעריים מובילה כבר 0:1 והובהל לבית החולים. הרגע הזה הבהיל את המועדון כולו. “לפתע מור התמוטט במגרש, זה היה רגע מפחיד עבור כולנו”, משחזר המאמן, “הוא פתאום נפל על הדשא, לא זכר כלום והבנו שהוא ספג זעזוע וצריך לפנות אותו בראש ובראשונה לבית החולים. המשחק היה צריך להימשך, עשיתי חילוף והמשכנו לשחק, אחיו תום פיצה את כולם בשער נוסף”.

את המשחק הזה העברת מבחוץ לאחר שההתאחדות לכדורגל הענישה אותך בהרחקה משני משחקים ובקנס כספי בסך אלף שקלים.

“נכון, במשחק הקודם השופט החליט לאשר שער בעוד הקוון הרים דגל לאופסייד. אני בסך הכל לא קיללתי ולא היה משהו חריג, אמרתי לו שאם יש לו קוון הוא חייב להתייעץ איתו והוא  החליט להרחיק אותי, זה חלק מהספורט. אמנם מבאס אבל הניצחון ממתיק את העונש. קורים דברים כאלה והחבר’ה הוכיחו בגרות וגם שהייתי בחוץ הם התעלו על עצמם ומילאו את ההוראות על הצד הטוב ביותר”.

אי אפשר להתעלם מהאוהדים שלכם, שחיכו כל כך להגיע כבר למשחק במגרש הביתי. עושה רושם שבמקרה הזה הם באמת חלק בלתי נפרד מהמועדון.

“מכבי שעריים זה מועדון שבו השחקן ה-12 שלו זה הקהל, בטח במגרש הבית שלנו שרק עכשיו חזרנו לשחק בו ואין ספק שמרגישים את זה. במגרש הביתי, במשחק הקהל היה על המגרש ואין ספק שהקהל עושה את שלו, הוא רוצה לראות תוצאות ורוצה לראות כדורגל טוב ואני חושב שבסך הכל הם מקבלים את זה מהשחקנים. אני מעריך שהסבלנות תשתלם, זה תהליך שבו צריך להוביל את הקבוצה הזאת למקום טוב”.

מקום טוב, זה אומר שאתה מתחייב ששעריים לא תרד ליגה בתום העונה הנוכחית?

“להתחייב בספורט? אי אפשר להתחייב על כלום בחיים שלנו. אני בטוח שהקבוצה שלי היא קבוצה שאם תמשיך לעבוד כמו שהיא עובדת ותתחבר לדרך שלי כמה שיותר, אין לי ספק שלרדת ליגה אני בכלל לא לוקח את זה בחשבון”.

***

הקבוצה יצאה לשלושה שבועות, פגרה ארוכה יחסית. יש הכנות מיוחדות? מחשבות על צירוף שחקנים?

“השלב הראשוני זה כמה ימי חופש להתרענן, לרענן את הגוף והנפש ולחזור עם כוחות מחודשים לשליש השני של הליגה. בעיקרון, עד ינואר אפשר לצרף שחקנים אבל הבסיס של שעריים זה מה שיש כרגע. אם נצטרך לעשות שינוי נקודתי לפה או לשם נעשה. אסור לשכוח שהתקציב שלנו נמוך מאוד ובנינו קבוצה בהתאם לתקציב אבל זה בסדר, מכבי שעריים התחילה השנה משהו שונה לחלוטין, משהו אחר ובקטע הזה הצלחנו ליצור קבוצה בתקציב אמנם נמוך אבל אני תמיד טוען שכסף לא מנצח משחקים ולא עושה קבוצה ליותר טובה, הדרך היא הכי חשובה”.

מה יספק אותך בסוף העונה?

“אנחנו בונים קבוצה לטווח ארוך. הציפיות שלי מעצמי הן הכי גבוהות שיכולות להיות, התחייבתי כשהגעתי שאבנה פה קבוצה טובה למרות שכפי שאמרתי התחלנו מאפס. אפשר לומר שיש קבוצה טובה במכבי שעריים שיכולה להיבנות גם להמשך, זו לא קבוצה שנבנתה לשנה אחת וזה הדבר החשוב ביותר. אני מאוד נהנה לעבוד במכבי שעריים, הסיפוק שלי הוא עצום במועדון הזה ואני תמיד אומר שמאמן כדורגל הוא סוג של אומן, סוג של יוצר ואם אני מצליח ליצור פה משהו בצלמי זה הסיפוק שלי לפני הכל. החיבור עם ההנהלה מצוין, עם אלי מוזס, כפיר קירט המנכ”ל גל איילון, יש שם חבר’ה שכולם סביב מכבי שעריים 24/7, הם מאמינים בדרך שלי ואני מאמין בדרך שלהם והשילוב הוא טוב, יש שקט תעשייתי כמאמן ובסך הכל הם נותנים לי לעבוד בדרך שלי”.

עם יד על הלב, לא היה איזה רגע בימים של ההפסדים שחשבת לשים את המפתחות, לזעזע את הקבוצה?

“אני לא מסוג האנשים שהפסד או שניים יכולים לשבור אותי, אני מאמין בדרך שלי ובדרך כלל היא הדרך הנכונה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן