news08.net/ads.txt

מאסר עולם לאב מרמלה שרצח את בתו – יום אחרי מסיבת הסיום בתיכון

בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (שני) מאסר עולם על סאמי קרא, שרצח לפני יותר מארבע שנים את בתו בת ה-17, הנרייט. קרא, בן 60 מרמלה, הורשע ביוני האחרון כי דקר למוות באכזריות  את הנרייט, בת למשפחה נוצרית, בגלל מערכת יחסית שניהלה עם צעיר מוסלמי. בית המשפט קבע גם כי על קרא לשלם 258 אלף שקלים כפיצויים לאמה של הנרייט.
man behind bars or in jail

כתב האישום נגד האב הוגש ב-2017 בידי פרקליטות מחוז מרכז. לפי האישום, הבת עזבה את הבית בסוף חודש מאי אותה שנה בשל מערכת היחסים הקשה עם הוריה, שהתנגדו לקשר שלה עם הצעיר המוסלמי, ומכיוון שחשה סכנה לחייה. היא שהתה במקומות מסתור שונים, בין השאר אצל אמו של הצעיר, ששהה אז במאסר.

קרא הואשם כי דקר למוות את בתו ביוני 2017 – יום לאחר שחגגה את מסיבת הסיום של התיכון שלה: ב-12 ביוני בשעות הערב בילתה הנרייט במסיבת הסיום ושבה לביתה לפנות בוקר. באותו יום היא שוחחה עם קרובת משפחה וסיפרה לה כי בכוונתה להתאסלם ולהתחתן עם זוגה. עם סיום השיחה התקשרה קרובת המשפחה לאביה של קרא וסיפרה לו על כוונותיה. זמן קצר לאחר מכן, ניגש האב לדירה שבה שהתה בתו – ודקר אותה בסכין שלוש פעמים וגרם למותה.
אמו של בן הזוג שוחחה עם הנרייט בטלפון זמן קצר לפני הרצח, והעידה במשטרה כי שמעה דפיקה בדלת וכן קול גברי. לדבריה, באותה שיחה הנרייט אמרה כי מדובר בקולו של אביה. לאחר שהמשיך לדפוק בדלת, היא אמרה לו שתפתח אותה בפניו וסיימה את השיחה. “הוא דפק ואמר לה ‘תפתחי’, היא אמרה שזה אבא שלה. אמרתי לה שתפתח”, העידה במשטרה. האב, כך נכתב באישום, רצח את בתו לאחר שפתחה לו את הדלת והתנהג באופן מפליל ותמוה לאחר המקרה. לאורך המשפט הוא הכחיש את המיוחס לו, והעיד: “סטרתי לה וזרקתי נעל, לא רצחתי”.
נשיאת בית המשפט המחוזי בלוד רות לורך, שעומדת בראש הרכב השופטים במשפטו של קרא, אמרה הבוקר כשהקריאה את גזר דינו כי “במעשיו הוא רמס את הערך החברתי של קדושת החיים, גדע את חייה של צעירה בת 17.5, בתו היחידה. העונש לצדה הוא מאסר עולם חובה”.
היא פירטה את הנסיבות המחמירות של המעשה: “רצח קטין על ידי אחראי עליו, הפרת האמון והמעילה בתפקיד מצד הפוגע. קשה למצוא מילים שיביעו את חומרת המעשה שביצע. הוא דפק על דלת ביתה של בתו המנוחה, היא פתחה לו את הדלת ולא שיערה שאביה יבחר לנצל את ההזדמנות לגדוע את חייה הצעירים עם חפץ חד. מדובר ברצח להטיל מרות או מורא ולכפות אורחות התנהגות לציבור. נחשפה בפנינו מסכת לחצים ואלימות על ידי בני משפחתה בשל בחירותיה האישיות. מדובר במעשה שפל, אכזרי ונפשע”.
בפסק הדין מיוני, שבו הורשע ברצח, ציינה השופטת לורך כי “הטריגר היה שיחת טלפון שקיבל ושבישרה לו על כוונת בתו להתחתן עם הצעיר. הנאשם זעם ודרש ממנה לפתוח את דלתה שהייתה סגורה בזמן ששוחחה עם בן זוגה. שעה לאחר מכן נמצאה גופתה. המסקנה הסופית היא אחת – הנאשם רצח”.
השופטת המשיכה אז בתיאור הראיות, וציינה כי אף שבזירה לא נמצאו טביעות אצבע או נעליים, השתלשלות האירועים והנסיבות מספיקות כדי לקבוע שסאמי הוא הרוצח. השופטת הוסיפה כי בחקירתו במשטרה הוא בעיקר שמר על שתיקה. “היה מצופה מהנאשם לעשות כל שביכולתו כדי לסייע למשטרה למצוא את רוצח בתו”, ציינה השופטת, “הוא לא הביע צער ואף ויתר על זכותו לבקר את קברה. לא קיים תרחיש חלופי סביר שמזכה את הנאשם, לא קיים מניע אחר לרצח המנוחה מלבד המניע של האב”, אמרה השופטת לורך.
עורכת הדין ורד אנוך, מהסיוע המשפטי במשרד המשפטים שמייצגת את אלהם, אמה של הנרייט, מסרה הבוקר: “אנו מברכים על הכרעת הדין ומקווים שהתוצאה תישאר גם אם הנאשם יערער. אני מאד מקווה שאילהם תוכל קצת לנסות להמשיך בחייה ולדעת שהשלב הזה של ההליך המשפטי הסתיים בתוצאה ראויה, ובכך אני מקווה יהיה איזה שהוא מזור לנפשה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן