news08.net/ads.txt

מארחים בחג? הרמוניה ושלווה בפינת האוכל על פי עקרונות הפאנג שווי

אנרגיות טובות של הרמוניה ורוגע סביב שולחן החג, חיבור והעלאת תדר השמחה לצד עיצוב שולחן חג עמוס כל טוב, הם הנוסחה המנצחת לארוחת חג שלא תישכח

מארחים בחג?

כך תיצרו הרמוניה ושלווה בפינת האוכל בכמה צעדים פשוטים על פי עקרונות הפאנג שווי

פינת האוכל היא אחד מהאזורים הכי חשובים בבית, היא יכולה לשנות מהקצה אל הקצה את השגרה היומיומית העמוסה, ובחגים יש לה מקום של כבוד – היא מרכז ההתרחשות כבר מערב החג ובהמשך גם בימי החג.

אנרגיות טובות של הרמוניה ורוגע סביב שולחן החג, חיבור והעלאת תדר השמחה לצד עיצוב שולחן חג עמוס כל טוב, הם הנוסחה המנצחת לארוחת חג שלא תישכח.

יישום עקרונות פאנג שווי, פילוסופיה סינית עתיקה ומלאת חוכמה המתרכזת ביצירת תחושה של הרמונית ושלווה על ידי שינויים קטנים ופשוטים יכול ליצור שינוי מהותי ובכמה צעדים פשוטים ולהפוך את חווית הארוחה המשפחתית בחג לעוצמתית, מלאת שמחה ורוגע. אפילו מימוש עקרון אחד או שניים מעקרונות הפנג שווי לא רק ישפר את האווירה וירגיע מתחים, אלא גם יתרום לאסתטיקה העיצובית של החלל.

לרגל חג הפסח הקרב ובא, מומחי זגה פינות אוכל ממליצים על דרכים פשוטות לשילוב עקרונות הפנג שווי בפינת האוכל, ליצירת תחושה של הרמוניה, חיבור , שמחה ושלווה :

סדרו את הבלגן

אין דבר שהורס יותר את ההרמוניה והשלווה מלחזור הביתה ולמצוא את פינת האוכל במצב קטסטרופלי בחסות הילדים, בן או בת הזוג או סתם עייפות מהיום הקודם. אנחנו לא צריכים להיות פילוסופים סיניים בשביל להבין כמה מרגיזה ומטרידה סביבה מבולגנת יכולה להיות, ועל אחת כמה וכמה כשאנחנו רוצים לארח אנשים נוספים.

זו הסיבה שהשלב הראשון – והחשוב ביותר – ביישום עקרונות הפנג שווי הוא לדאוג שפינת האוכל תהיה נקייה, מסודרת ומינימליסטית ככל האפשר. גם אם בחלק מהיממה פינת האוכל שלכם משמשת כשולחן עבודה או כפינת יצירה, לפני ארוחת החג חשוב לסדר ולפנות את כל ה”רעשים” שאינם קשורים לארוחה עצמה. כדי שהסידור יהיה קל יותר, אפשר ורצוי למקם בסמוך לפינת האוכל: שידה, ארון ואפילו ארונית מתגלגלת, כך שבמהירות ובקלות תוכלו להסתיר את כל הבלגן.

בחירת פלטת צבעים נכונה

כבר לפני אלפי שנים, גילו הסינים את ההשפעה המיוחדת של הצבעים על התחושה שלנו בחלל. על פי המלומדים הסינים (וכן גם לפי המדע של ימינו) שימוש בגוונים חמים ומזמינים מעניק לחלל תחושה מרגיעה, טבעית ומקרקעת.

פינת אוכל מעץ טבעי יכולה לחולל שינוי משמעותי באווירה מסביבה, אם אין לכם אחת כזו תמיד אפשר להשתמש במפה בגוונים אלו, ניתן להחליף את הריפוד של כיסאות האוכל או להוסיף כריות ישיבה נוחות מבדים טבעיים בגוונים של אדמה כולל הגוונים הצהבהבים של המדבר או גוונים של ירוק וכחול השייכים לטבע. פריסת שטיח גדול, מתחת לפינת האוכל, ואפילו תליית אלמנט דקורטיבי, בגוונים האלו, יהפכו את כל האזור לנעים יותר.

מיקום שולחן האוכל

למיקום הרהיטים בחלל יש חשיבות רבה בתורת הפנג שווי. עקרון זה הופך למשמעותי במיוחד כשמדובר בשולחן האוכל שפעמים רבות תופס שטח נכבד מהחלל. כדי לאפשר זרימה הרמונית, חשוב למקם את השולחן וכיסאות האוכל בנקודה שבה תהיה גישה נוחה וקלה לסועדים מכל צדדיו. מיקום אסטרטגי זה יוצר תחושה של שוויון ואחדות סביב שולחן האוכל, אחד הדברים הכי חשובים כשאנו מכניסים אורחים…

כמו כן, על פי עקרונות הפנג שווי מומלץ להימנע ככול האפשר ממיקום שולחן האוכל מול הדלת או הכניסה, משום שעל פי הפילוסופים, מיקום זה גורם ל”בריחה” של אנרגיה חיובית, היוצרת תחושה לא מודעת של אי-נוחות.

חיבור לטבע

דמיינו את תחושת הרוגע הקסומה שאוחזת בכם בזמן שאתם מטיילים בפארק, בחורשה או כשאתם צועדים להנאתכם על חוף הים. השלווה הזו אינה מקרית, מחקרים רבים הוכיחו את הקשר בין חיבור לטבע לבין תחושה של רוגע.

שלבו חומרים מהטבע בעיצוב הביתי. שילוב זה יכול להתחיל ברכישת פינת אוכל העשויה מחומרים טבעיים, אבל גם שילוב של צמחים ועציצים בקרבת פינת האוכל בערב החג יעזור להפחתת האנרגיה השלילית (שלפעמים אנחנו מכניסים מבחוץ) ולשיפור הזרימה של האנרגיה החיובית.

הימנעו מפינות חדות 

על פי הפנג שווי, פינות חדות נחשבות לשליליות במיוחד (ולא רק בגלל הסכנה להיתקע בהם עם הזרת באמצע הלילה). הפינות החדות נחשבות לגורם שמשבש את ההרמוניה בחלל. אם בדיוק שקלתם לרכוש פינת אוכל חדשה לכבוד חג הפסח –  מה דעתכם על פינת אוכל עגולה או על פינת אוכל מרובעת עם קודקודים מעוגלים?

אם אתם אוהבים את שולחן האוכל שלכם אף על פי שיש לו פינות חדות… אל דאגה – שימוש במפת שולחן ואלמנטים דקורטיביים מעוגלים יהיה פתרון מצוין (כל עוד תשמרו על הסדר והניקיון.)

מראות והחזרת אור

גם מראות הן כלי  מעולה להחזרת ההרמוניה ולשיפור האווירה בחלל. בזכות היכולת של המראות להחזיר אור, הן מגדילות את תחושת המרחב בחלל. לכן תליית מראה בקיר הסמוך לפינת האוכל, יכולה להעניק תחושה אוורירית ומזמינה.

נסו למקם את המראה בנקודה שתשקף את האלמנטים שאתם הכי אוהבים בפינת האוכל (זכרו, שיקוף של זוויות לא מחמיאות או פינות וקווים חדים עלול ליצור אפקט הפוך). שימו לב שבמשך כל שעות היום, המראה התלויה לא תסנוור חלילה את הסועדים או תחמם את פינת האוכל, אלא תכניס הרבה אור פנימה.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – לייף סטייל-טיפוח, אופנה, עיצוב לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: בן לאון | רן קושניר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן