news08.net/ads.txt

מבצע ממוקד בענף הרפואה: “החיים קשים לפעמים. צריך מזומן להסתדר בחיים”

רשות המסים ערכה ביקורת אצל רופאי שיניים ובמרפאות אסתטיקה – ואלו היו התגובות

היחידה הארצית לניהול ספרים ברשות המסים ערכה באחרונה מבצע ממוקד בעסקים מתחום רפואת השיניים והרפואה האסתטית, חלקם עסקים שנרשמו להם הערות על אי רישום הכנסות בשנה האחרונה, וחלקם עסקים שנאסף לגביהם מידע מודיעיני רלוונטי.

במהלך המבצע נערכו 28 ביקורות וב-9 מקרים נמצאו אי רישומי הכנסות, בסכום כולל של עשרות אלפי שקלים. בנוסף, נרשמו 6 הפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן, בסכום כולל של 42 אלף ₪.

במהלך הביקורת הגיעו המבקרים לדירה שהוסבה למרפאת שיניים. מבדיקת ספרי העסק גילו המבקרים כי הרופאה המנהלת את המרפאה לא דיווחה על הכנסות שקיבלה במזומן בשנים 2022 ו-2023 בסכום כולל של 45.5 אלף ₪. כאשר נשאלה הרופאה מדוע לא דיווחה על ההכנסות השיבה: “לא הספקתי ושכחתי, החיים קשים לפעמים. צריך מזומן להסתדר בחיים. זו מרפאה קטנה ואין הכנסה גדולה, בין 30,000 ל-40,000 ₪ בחודש בלבד”.

במהלך ביקורת שנערכה במרפאה מתחום האסתטיקה הציג בעל החברה שבבעלותה המרפאה צ’קים שהופקדו בחשבון החברה. מבדיקה צולבת של הצ’קים שהופקדו למול חשבוניות וקבלות של החברה נמצא צ’ק על סך 750 ₪ אשר בגינו לא נמצא רישום בספרי החברה כנדרש. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשם צ’ק זה, ענה בעל החברה: “פרצו לי לבית וגנבו את הכספת אשר היו בה צ’קים, חלק מהצ’קים שנגנבו היו של הלקוח הזה שהחליף לי אותם באחרים וכנראה ששינה את הסכום”.

במרפאה נוספת בתחום האסתטיקה נמצאה מעטפה עם צ’קים בסך 18,216 ₪ אשר לא נרשמו בספרים כנדרש. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו הצ’קים השיבה הרופאה כי “רואה החשבון אמר לי להפיק חשבונית מס רק בהפקדה. לא ידעתי שזו טעות. אתקן”.

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן