מבראשית ועד הירח: ערב חלל לכל המשפחה באור יהודה

הילדים והוריהם צפו בירח באמצעות טלסקופים, ראו את המכתשים וקיבלו הסבר על היווצרותם ע”י התנגשויות של מטאורים.

עשרות ילדים והוריהם הגיעו להפנינג חלל לכבוד שבוע החלל הישראלי והבינלאומי, צפו בכוכבים עם טלסקופים ויצרו חלליות

 

עשרות ילדים והוריהם הגיעו לאירוע הפנינג חלל לכבוד שבוע החלל הישראלי והבינלאומי המתקיים מדי שנה בשבוע האחרון של חודש ינואר. בתקופה הזו מציינים את יום השנה להתרסקותה של מעבורת החלל קולומביה בה נספה האסטרונאוט הישראלי הראשון, אל”מ אילן רמון ז”ל.

במסגרת האירוע, צפו הילדים והוריהם בירח באמצעות טלסקופים, ראו את המכתשים וקיבלו הסבר על היווצרותם ע”י התנגשויות של מטאורים. לאחר מכן, הקשיבו להרצאה על החללית הישראלית בראשית משלב תכנונה ועד להתרסקותה בחלל בעקבות תקלה טכנית לפני שהצליחה לנחות על הירח. בהמשך השתתפו בסדנה לבניית החללית בראשית בהשראת ההרצאה ששמעו. בסוף המפגש, חזרו לעמדת התצפית והצליחו לראות גם את כוכב צדק, הכוכב הגדול ביותר במערכת השמש.

האירוע שהתקיים בשבוע שעבר בירח כמעט מלא בתפוח פיס מרכז מדע, טכנולוגיה ואומנויות בניהולה של ד”ר אורנה רוזן ובשיתוף אגף החינוך, כלל גם את חברת עולם האסטרונומיה שהביאה עמה טלסקופים לצפייה בכוכבים והעבירה את ההרצאה המרתקת על החללית הישראלית בראשית. מרכז המצוינות הותאם לאירוע וקושט כולו ברוח שבוע החלל עם מיצגי כוכבי לכת וגרמי שמיים.

דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך, בירכה את המשתתפים ואמרה לילדים הסקרנים שעולם המדע והחלל הוא עולם גלוי בצד הנסתר והכי חשוב – לעולם לא להפסיק לחקור, לחלום ולשאול שאלות כי רק כך מגיעים להצלחות ולחתירה למצוינות.

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אור יהודה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן