news08.net/ads.txt

מגבירים אכיפה: עיריית רחובות ערכה הבוקר מבצע לאכיפת החוק בנושא אופניים חשמליים

ראש העיר זימן בהמשך השבוע ישיבה דחופה בנושא אכיפת החוק בתחום , בנוכחות מפקד משטרת רחובות וראש אגף התנועה

מגבירים אכיפה: פקחי אגף התנועה של עיריית רחובות הפתיעו הבוקר את תלמידי תיכון קציר במבצע אכיפה נרחב בכל הנוגע להוראות החוק בדבר אופניים חשמליים.
כזכור, החוק מורה כי רק מי שמלאו לו 16 שנים יוכל לרכב על אופניים חשמליים, וכן מחייב שימוש בקסדה .
אמנם רק למשטרת ישראל נתונה הסמכות לאכוף את הוראות החוק בנושא זה, אך לאור האבדות בנפש לאחרונה כתוצאה משימוש לא זהיר באופניים חשמליים, החליטו באגף התנועה של עיריית רחובות שלא לעמוד מנגד, ותכננו בקפידה מבצע אכיפה. הבוקר הם התייצבו בתיכון קציר על מנת לטפל בנושא, בתיאום מראש עם הנהלת בית הספר.
פקחים של אגף התנועה פשטו מוקדם בבוקר על הצמתים הסמוכים לתיכון קציר, ברחובות עמוס דניאלי וחנה אברך והגיעו לכניסה לבית הספר. גם מנהל אגף התנועה, פיקוח ושיטור עירוני, ליאור שוקרי, נכח במקום.
הם ביקשו תעודת זהות מהנערים והנערות אשר הגיעו לביה”ס כשהם רוכבים על אופניים חשמליים. מי שהתגלה כי הוא מתחת לגיל 16 או כי אין בידו תעודת זהות שתוכיח שהוא רשאי לרכב על אופניים חשמליים על פי חוק, הוריו התבקשו להגיע לביה”ס על מנת לקחת את הילדים ואת האופניים הביתה כדי למנוע את הנהיגה בניגוד לחוק. עשרות ילדים הוזהרו על נסיעה ללא קסדה
ועל נהיגה מתחת לגיל המותר. הפקחים הזהירו את בני הנוער כי במידה והם ייתפסו שוב רוכבים בניגוד לחוק, הם יועברו לטיפול הרשות הרלוונטית – משטרת ישראל, אופניהם יוחרמו ויושת על הוריהם קנס בגובה של עד 5000 שח.

דווח כי ילדים רבים כנראה שמעו מחבריהם תוך כדי מבצע האכיפה על הפקחים במקום, והגיעו לביה”ס מאוחר יותר ללא אופניים. הורים רבים טלפנו למזכירות ביה”ס ושיבחו את קיומו של המבצע. מנהל אגף התנועה, פיקוח ושיטור עירוני ליאור שוקרי: ״ אנו עושים כל שניתן במסגרת החוק על מנת לאכוף את ההנחיות על רכיבה מגיל 16 ומעלה. לעירייה אין סמכויות אכיפה כמו המשטרה וכולנו ממתינים לפעולות הממשלה להגברת האכיפה בנושא זה, אולם בהנחיית ראש העיר החלטנו כי לא ניתן למצב להימשך כפי שהוא. אנו מודים למנהלת בית הספר, יהודית פלבנר על שיתוף הפעולה לשמירה על חיי הילדים.

מבצע האכיפה הבוקר השיג את מטרתו, ואני קורא לכל הורי רחובות לוודא כי ילדיהם רוכבים בהתאם להוראות החוק ״

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן