מגי סלע וגר מגיבה לנוני סנדלר: “אם הדרישה לשיוויון זה פוליטי, אז כולנו פוליטיות”

לדבריה, “בחרנו להזמין את גברת חורייה אלסעדי, אשה ואם ערבייה-מוסלמית, אקטיבסטית המנהלת את המרכז לצדק חברתי ברמלה ומובילה פרויקטים חברתיים, לנאום בשם הנשים ובשם המיעוט הערבי”

הפעילה החברתית מגי סלע ווגר התייחסה לפני זמן קצר (שני) לרשומה שהעלה השועל הפוליטי הותיק נוני סנדלר, כפי שפורסם בחדשות 08

לדבריה, “הזדמנות מצוינת להבהיר לכולם/ן כי מדי שבוע אנו, מארגני המחאה (המונים כ 10-12 אנשים) נגד ההפיכה המשפטית בוחרים להביא נואמים/ות באופן המוסכם על כולנו, וכך היה גם בשבת האחרונה.

כולנו החלטנו פה אחד לציין את יום האישה הבינלאומי, ולכן בחרנו להזמין את גברת חורייה אלסעדי, אשה ערבייה-מוסלמית, אקטיבסטית המנהלת את המרכז לצדק חברתי ברמלה ומובילה פרויקטים חברתיים, לנאום בשם הנשים ובשם המיעוט הערבי.

חורייה נאמה והדגישה את הידוע לרבים מאיתנו, שהפגיעה בבג״צ בהכרח תפגע ישירות גם בזכויות שלנו -של הנשים. לצערנו, כיום בישראל אין ייצוג הולם לנשים! לא בכנסת, לא בממשלה, לא במשרדי הממשלה וגם לא ברשויות המקומיות. ולכן, בהפגנה קראנו לכל הפוליטקאים מכל הקשת הפוליטית בעיר לדאוג שבבחירות הקרובות למועצה יהיה ייצוג נשי הולם ברשימותיהם. דרישה לגמרי לגיטימית. אם הדרישה לשיוויון זה פוליטי, אז כולנו פוליטיות!״

“אין בכוונתי להתייחס לשאר ההערות כלפיי”, הוסיפה. “אני מתרכזת כרגע רק בדבר אחד, וכך כל אחת ואחד מהמארגנים והמפגינים: להוציא עוד אנשים מהבית כדי להבטיח את המשך הדמוקרטיה במדינת ישראל. נקודה”.

נזכיר כי סנדלר כתב – “מידי שבת מגיעים אלפי אנשים לצומת פארק המדע להפגין נגד המהפכה. מכל הגילאים, מכל הזרמים הפוליטיים, מכל העדות. הפגנות כאלה לא מתארגנות מעצמן. ברחובות מוביל את המחאה צוות מוכשר: דורית חייקה, יקי ניסנבאום, טובה שליזנגר ואחת בשם מגי (אני לא מכיר אישית), שהפכה לדוברת ומנחה. נראה שמגי התבלבלה. האנשים הרבים לא באים לשמוע את הגיגיה ולא מעוניינים להקשיב לאג’נדה האישית שלה.

עומד אדם חצוף, מגפון בידיו וצורח על בוגי יעלון (נאם מצוין) “בוגי פושע מלחמה”, ולא מפסיק, למורת רוחם של הנוכחים. ומגי התנצלה. לא, לא בפני בוגי. “הבחור עם המגפון הוא משלנו” אמרה לקהל המופתע , “אני רוצה לציין כי הוא טוען שחווה אלימות”. לא נטרלו אותו, לא העיפו אותו, פשוט עשו הכל כדי שלא יצרח במגפון. מגי לא התנצלה בפני בוגי, אלא בפני הבחור שהפריע… איך אומרים בהפגנות שלנו: “בושה”.

את הדוברים בוחר ומתאם בקפידה ובשיתוף – יקי ניסנבאום. מאיר שטרית, יאיר גולן, רונן צור, בוגי יעלון, ועוד רבים הגיעו לאחרונה. מגי הנחיתה נואמת אלמונית מרמלה. נאום ארוך (יותר זמן מבוגי) ורדוד. הקהל החל מייד להתפזר. לא זו אף זו, בין לבין, מגי שבצה את דעותיה לקראת הבחירות המוניציפאליות. לא הזמן ולא המקום.
מגי, חיבלה באירוע שהייתה שותפה לארגונו: התנצלה בפני החצוף שהפריע למהלך ההפגנה, הנחיתה נואמת לא רלוונטית שגרמה לאנשים לעזוב ושיבצת אג’נדות פוליטיות מקומיות.

לתשומת ליבכם, דורית, יקי וטובה. אם הדברים לא יתוקנו – נארגן הפגנה חלופית, שכל כולה מחאה ומאבק נגד האסון שעומד להתרחש עלינו”.

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן