news08.net/ads.txt

מגן דוד אדום, הוועד הבינלאומי של הצלב האדום ומשרד הבריאות הכשירו אחיות ואחים מבתי חולים ברחבי הארץ לטיפול בנפגעים בתרחיש אסון

צוותים של מגן דוד אדום ואחיות מנוסות הכשירו השבוע אחים ואחיות בכירים משניים עשר בתי חולים ברחבי הארץ, לטיפול בנפגעים במקרה של תרחיש אסון, דוגמת רעידת אדמה. מדובר בתכנית הכשרה חדשנית, במסגרתה תרגלו האחיות עבודה מחוץ למבנה בית החולים, בהיעדר מכשור רפואי מתקדם, מים וחשמל.

פראמדיקים בכירים במד”א, שצברו ניסיון רב בטיפול בנפגעים בשטח ובתרחישי אסון בארץ ובעולם, הכשירו את האחיות והאחים, תוך התמקדות במתן טיפול רפואי בשטח הפתוח של בית החולים. בנוסף, ניתן דגש גם על אחסנת ציוד חיוני מחוץ למבנה בית החולים. התכנית, הראשונה מסוגה בעולם, פותחה על ידי מגן דוד אדום, הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, מנהל הסיעוד והאגף לשעת חירום של משרד הבריאות. עשרות האחים והאחיות הבכירים שעברו את ההכשרה, ידריכו בהמשך אנשי רפואה ומנהל נוספים בבתי החולים, תוך המשך שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות ומד”א.

הפראמדיק הבכיר במד”א אסף חן הוא אחד מאנשי הרפואה שהעבירו את ההכשרה השבוע. אסף השתתף במשלחות רבות של מד”א לסיוע באסונות טבע בעולם, ובין היתר, העניק טיפול רפואי לנפגעים ברעידות האדמה בהאיטי בשנת 2010 ובנפאל בשנת 2015. “אנו במגן דוד אדום מכירים היטב את תחום מתן המענה הרפואי בתנאי חוסר, שמתקיימים בין היתר לאחר אסונות טבע”, סיפר פראמדיק מד”א אסף חן, “מתוך הניסיון שצברנו בעולם, בנינו את התכנית החדשנית, יחד עם משרד הבריאות ומנהל הסיעוד, ובשיתוף הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, כל זאת על מנת לשפר את ההיערכות של מדינת ישראל למתן מענה רפואי במצבי אסון”.

“במסגרת התכנית החדשנית, תורגל מצב בו אסון טבע מתרחש במדינת ישראל, שהופכת מהצד המסייע, כפי שהיא בדרך כלל, לנפגעת בעצמה”, הסביר מנהל ההיערכות לאסונות במד”א, חיים רפלובסקי, “המטרה היא להשתמש בידע הרב שנצבר במגן דוד אדום במהלך השנים, בין היתר בפעילות באסונות שונים בעולם, ולהעביר אותו הלאה בישראל, על מנת להיות ערוכים באופן מיטבי לכל מצב. התכנית היא נדבך נוסף בפעילות השוטפת של משרד הבריאות, מגן דוד אדום והוועד הבינלאומי של הצלב האדום, לשיפור המוכנות של מדינת ישראל להתמודדות עם תוצאות של רעידת אדמה הרסנית, פעילות שאנו עוסקים בה רבות בשנים האחרונות”.

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “מגן דוד אדום צבר ניסיון רב במהלך השנים במתן סיוע רפואי באסונות שאירעו במדינות שונות בעולם. אנו מקווים שלא נידרש לכך, אך עם זאת, נערכים לכל תרחיש שעלול לקרות במדינת ישראל. במסגרת התכנית הראשונה מסוגה בעולם, שפיתחנו יחד עם משרד הבריאות, מנהל הסיעוד והועד הבינלאומי של הצלב האדום, אנו מעבירים מהידע שצברנו במתן טיפול רפואי בזירות מורכבות ורבות נפגעים בשטח, לאחיות מבתי חולים ברחבי הארץ. אני מודה לכל הגורמים שלקחו חלק בפרויקט החשוב”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן