מדד היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות: לוד מדורגת בצמרת

“על אף ההשקעות הרבות והאתגרים הרבים של לוד. אנו יודעים לשמור על משק הכספים, לא להיכנס לגירעונות, ולא להיות חייבים לספקים”

העיר לוד במקום 5 ביציבות הפיננסית מתוך 256 הרשויות המקומיות בישראל

זו השנה השמינית ברציפות שלוד מדורגת בצמרת היציבות הפיננסית של הרשויות בישראל. חברת המחקר והמידע  Coface Bdi פרסמה את דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות ומנתוני הדירוג עולה, כי העיר לוד מבססת את מקומה בצמרת הרשויות המקומיות בישראל בחוזק הכלכלי, ומדורגת במקום ה-5 מתוך 256 רשויות בישראל.

לוד בולטת במקום החמישי למרות שהיא מאופיינת בדירוג סוציואקונומי 4, לעומת עיריות גדולות ועשירות עם תושבים בחתך סוציואקונומי גבוה ואף כפול מזה של לוד.

על מנת לבחון חוסן פיננסי נבחרו מספר מדדים פיננסים המשקפים את יכולתן של עיריות ומועצות לעמוד בהחזר חובות. כמו כן, נבנה מדד של יעילות פעילות שמשקף את יעילות ההתנהלות של העירייה. מטרת המחקר היא לאתר את המועצות והעיריות בעלות פרופיל של חוסן פיננסי מוסר תשלומים גבוה ויעילות טובה ביותר.

ראש העיר יאיר רביבו, ציין את ההישג העצום: “זהו אות כבוד לעיריית לוד! אנו גאים להיות בחמישייה הפותחת של הרשויות בישראל בעלות היציבות הכלכלית, על אף ההשקעות הרבות והאתגרים הרבים של לוד. אנו יודעים לשמור על משק הכספים, לא להיכנס לגירעונות, ולא להיות חייבים לספקים” אמר ראש העיר ומסר את ברכתו לגזבר העירייה ציון הדר ולכל אנשי העירייה ומנהליה השותפים לניהול מקצועי, תקין, יעיל ואחראי של הקופה הציבורית.

“האיתנות הפיננסית של העירייה מאפשר לנו להמשיך במהפכה האדירה שאנו מובילים בעיר בעשור האחרון, לשפר את סל השירותים, לשדרג תשתיות, לשפר ולייעל את השירות. אנו קוראים ליזמים, לעסקים ולמשפחות צעירות להצטרף אלינו להצלחה, בלב אזור הביקוש של ישראל. כל הנתונים מצביעים שלוד היא הדבר הגדול הבא”, חזר והדגיש ראש העיר.

גזבר העירייה ציון הדר ציין כי הדירוג הנוכחי מתייחס לנתוני הדו”ח הכספי של עיריית לוד לשנת 2022. “אני מודה לכל עובדי הגזברות ומינהל הכספים על עבודתם המסורה. זהו הישג משמעותי המסמן התנהלות תקינה וקפדנית של משק הכספים”.

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תמונת ארכיון דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן