מדוע המרכז האקדמי פרס אינו דואג לסטודנטים הלומדים בו? – ומה באמת קורה באגודת הסטודנטים בהנהגת יו”רית שכלל לא נבחרה?

אתחיל מהסוף: המרכז האקדמי פרס – הוא ורק הוא – אחראי לדאוג לחניות עבור הסטודנטיות והסטודנטים. לא עיריית רחובות, לא בעלי האדמה ובוודאי שלא אגודת הסטודנטים שמנפחים שרירים כדי להראות למי יש גדול יותר, בכדי להוציא אל הפועל גחמה של אדם אינטרסנט.

אם כן נשאלת השאלה, מדוע לא נשמע הקול של ההנהגה במרכז האקדמי פרס – והאם הם נהנים שם מהעבודה המתבצעת על ידי עשרות סטודנטים מאגודת הסטודנטים המנוהלת על ידי סטודנטית שבפועל כלל לא נבחרה על ידי הבוחרים אלא מונתה לאחר שהיו”ר לידור מזרחי עבר עבירה משמעתית של הונאה בבחינה – והורחק מהלימודים לתקופה של ארבעה סמסטרים – תקופה הכוללת גם הפעלת עונש הרחקה על תנאי שהוטל עליו בעבר.

השבוע הגיעה האגודה בראשותה של נוי פארג’ להפגין, כשמאחוריה עשרות חברים עם שלטים – בגיבוי כמובן של חבר מועצה מהאופוזיציה שאף אחד לא מחשיב אותו, אשר כיהן בעבר כיו”ר אגודת הסטודנטים – ונכשל בתפקידו – ולראייה חובות שהותיר שהתגלו לאחר לכתו.

ובכן, האגודה בניהולה של הגברת הצעירה כנראה לא עשתה חושבים או בדיקה מעמיקה והחליטה להאשים את עיריית רחובות בהתנהלותה במקום לפנות אל הנהלת פרס ולבדוק מדוע אין לסטודנטים חניון? כיצד הוקמו שני בניינים מפוארים ללימודים ומדוע לא הוקצתה חשיבה למקומות חניה מול בעלי החניון, או כל גורם אחר בצורה כזו שלא תגזול מסטודנטים עוד כסף בנוסף לעשרות האלפים שממילא משלמים שם על כל שנת ליומדים.

להנהלת פרס המצב נוח, שכן כל האש מופנית אל עיריית רחובות. לאותו חבר מועצה זה נוח שכן השם ‘רחמים מלול’ בכותרות השליליות דווקא וגם לאגודת הסטודנטים זה נוח, מפני שלבקש 200 שקלים מכל סטודנטית וסטודנט זה מאוד נוח – אז לפחות שיגידו שעשו משהו למען. בפועל הם עשו – בעיקר נזקים – שכן על היו”רית לפנות ולבקש תשובות מיידיות אך ורק מגוף אחד: המרכז האקדמי פרס.

עיריית רחובות

אלא שבמקום לפנות לגורם הנכון שייתן הסברים ויפה שעה אחת קודם – מנהלת אגודת הסטודנטים שיח עם הנהגת העיר בפייסבוק ולראיה רושמת כך יו”רית האגודה: “לאחר שנפגשתי עם כמה גורמים בעירייה, לאחר ששיגרתי מכתב לראש העיר שלא זכה לתשובה, לאחר שניסיתי להגיע במיוחד ללשכת ראש העיר ולא מצאו את הזמן לתת לי תשובות – הבנתי שעלינו להשמיע את קולנו וכך עשינו…. כאשר השמש קופחת על ראשנו עמדנו עשרות סטודנטים עם אש בעיניים מול בנין העירייה! עם דגלי האגודה, שלטי מחאה, משרוקיות והמון אפקטים דרשנו את מה שמגיע לנו – חניה.

“מצד אחד הנהלת המרכז שצועדת איתנו יד ביד, מעניקה לנו את כל הכלים להצליח גם בצורך בסיסי כמו חנייה”, כותבת פארג’, “נלחמה יחד איתנו עד שהגענו להסדרים על הכרטיסיות בעבר. לאחרונה, משהו לא טוב קורה כאן. בעלי חניון ומשפחות חלוקות, מפנות חיצים לעירייה ובמקביל העירייה נזכרת שזה בדיוק הזמן לצבוע את המדרכות שנותרו בכחול לבן, כולם עושים שרירים ומחפשים אשמים – ואנחנו הסטודנטים משלמים. תפקידנו הוא לא להיכנס לעימותים הללו. אנחנו רוצים לדעת שמגלים כלפינו אחריות ומוצאים פתרונות – גם כשיש משברים.

“אעדכן בכל ההתפתחויות כאשר יהיו ואני משוכנעת שלבסוף ראש העירייה מר רחמים מלול, יקבל את ההחלטה הנכונה מתוך מנהיגות וידע להשתמש בניסיון שלו ואהבתו לעיר כדי לסלול את שביל הזהב למעננו”. בדבריה מציינת פארג’ כי הנהלת פרס צועדת איתה יד ביד. באמת? יד ביד? מדוע ההנהלה אינה דואגת לסטודנטים? האם הסטודנטים צריכים לדאוג לחניות? האם זהו תפקידה של האגודה?

נראה שנוח להנהגת פרס לצעוד “יד ביד” כאשר לכל אחת ואחד מקברניטיה יש חניה מקורה – בעוד הסטודנטים מונחים על ידי אופוזיציונר שמעולם לא הצליח בשום דבר שעשה ועל כך הודתה פארג’ בראיון שקיימה לאחרונה בו ציינה כי “הכל התחיל להתברר כשאביב איטח ואני שיגרנו מכתב לראש העיר ואמרנו שלא ברור לנו מי צבע את החניה באדום לבן, העירייה או בעל החניון. אז בעל החניון בעצם הודה שכל הבלגן הזה נוצר מזה שהוא החליט שהוא רוצה שכולם ישלמו רק לו. המהלך הוא שלי ושל אביב, אבל אני מובילה אותו. אביב יודע להנחות אותנו”.

גורם המעורה היטב בפרטים אמר לחדשות אפס שמונה: “המכללה מחבקת אותה במקום שהיא תיפול עליהם. עצוב שהיא לא מאשימה את המכללה במצב, ואם זה כך – מה נשאר? היא מקבלת סיקור מהתקשורת ונהנית מזה שהפרצוף שלה מרוח בתקשורת, היא לא מבינה ששורש הבעייה נעוץ באותה המכללה שמחבקת אותה – במקום שתבוא למכללה ותדרוש לדעת מדוע אין חניות, הרי הם מבחינתם רוצים שהסטודנטים יילכו להפגין ולמחות. למי צריך לבוא בטענות בפועל? למכללה! אצל מי לומדים?. החניון עצמו של בעלים פרטיים – ומבחינת המחיר, הוא יכול לגבות איזה מחיר שהוא רוצה. נוצר מצב שיש ביקוש, יש יותר מידי אנשים שרוצים לחנות – אבל בפועל המחיר גבוה. היחידה שצריכה לדאוג לסטודנטים היא המכללה ולא אף אחד אחר, לא עמי פיינשטיין ולא העירייה והכי אבסורד הוא שהאגודה נפלה לגחמות של אותו איש אופוזיציה שרק מחפש איפה להכפיש את שמו של ראש העיר רחמים מלול – וחבל”.

לפני מספר שעות ציינה אותה פארג’: “אם הייתה לנו תקווה קטנה שהדברים יסתדרו אחרי ההפגנה, מסתבר שעיריית רחובות ממשיכה לפעול בכוחנות ולעשות לנו בכוונה! כנראה שנעלבו כמו ילדה קטנה שמשכו לה בקוקיות. ושוב, שלחה פקחים שרושמים דו”חות לסטודנטים ברגעים אלו”. נמשיך לעדכן.

לידור מזרחי הודח מראשות אגודת הסטודנטים במרכז האקדמי פרס; הסיבה: עבירת הונאה. מחליפתו: נוי פארג’

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן