news08.net/ads.txt

מהפכה בתחבורה הציבורית ברמלה

השרה רגב: ״מגיע גם לתושבי רמלה ליהנות מתחבורה ציבורית זורמת ואיכותית שתאפשר להגיע לכל מקום בנוחות וללא פקקים״

משרד התחבורה, עיריית רמלה וחברת נתיבי איילון מודיעים על פתיחתו של נתיב התחבורה הציבורית בשדרות הרצל. הנת”צ נפתח לתנועה היום כחלק מהרשת המטרופולינית “מהיר לעיר”.

הנת”צ יעניק תנועה חופשית לתחבורה הציבורית בשדרות הרצל החוצה את העיר, ויחבר את רמלה לרשת נתיבי התחבורה הציבורית של גוש דן. כמו כן, הוא יאפשר לתושבי רמלה והסביבה תחבורה ציבורית נוחה, אמינה ויעילה, עוקפת פקקים ומתקדמת, ויעודד את התושבים להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.

נתיב התחבורה הציבורית החדש יפעל בשדרות הרצל דרום לכיוון צפון (לכיוון שוק רמלה) בין צומת קלאוזנר לצומת שלמה המלך, וימשיך את נתיב התחבורה הציבורית בין צומת שלמה המלך לצומת הגדוד העברי, שנפתח לפני כשנה. הפרויקט כולל שדרוג של המרחב האורבני עבור משתמשי הדרך, סלילת שביל אופניים דו-כיווני מופרד ובטוח, תחנות מתקדמות וחידוש תוואי הרחוב.

נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב הרצל המשודרג יפעלו כחלק מהרשת המטרופולינית “מהיר לעיר”, ויאפשרו לתושבי האזור להגיע בקלות ובמהירות לעבודה, ללימודים, למוקדי קניות ופנאי ולכל יעד אחר. שדרות הרצל המשודרגות ייהנו מהנגישות המוגברת למוקדי תעסוקה ומסחר ולשוק רמלה הפופולרי.

לאורך התוואי הוצבו חמש תחנות אוטובוס מתקדמות וחדישות, המציעות עדכונים בזמן אמת, מסכי מגע, עמדות טעינת סלולר, סככת הצללה לימי החורף והקיץ ונגישות מלאה. בנוסף, שודרג המרחב האורבני כולל חידוש תשתיות, הרחבת המדרכות, החלפת הריצוף ואבני השפה והצבת ריהוט רחוב ותאורת רחוב.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל (במיל’) מירי רגב: “מהיום מגיע גם לתושבי רמלה ליהנות מתחבורה ציבורית זורמת ואיכותית, שתאפשר להגיע לכל מקום בנוחות, ללא עיכובים, ללא פקקים וללא חיפוש חניה. רשת הנת”צים המטרופולינית תגיע לכל רחבי גוש דן, ותבטיח זמני נסיעה קצרים ואמינות גבוהה. כולכם מוזמנים להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולגלות את יתרונות התחבורה הציבורית!”

ראש עיריית רמלה מיכאל וידל: “אני שמח ונרגש לראות את פרויקט ‘מהיר לעיר רמלה’ ממשיך להתקדם, והפעם לקראת פתיחת המקטע בין צומת קלאוזנר לבין צומת שלמה המלך. הפרויקט יצעיד את העיר לתנופה אדירה. הוא יביא לשדרוג ושיפור השירות של התחבורה הציבורית בעיר, ויחזק את המרחב העירוני להולכי הרגל ורוכבי האופניים. בנוסף, הפרויקט יניב צמצום משמעותי לזיהום אוויר ולרעש, וישפר את הנגישות למוקדי המשיכה לעיר.

מתחילת הפרויקט ולאורך כל הדרך, דאגתי להעמיד את המנגנון העירוני לרשות בעלי העסקים באופן תדיר. חשוב לזכור כי פרויקט ‘מהיר לעיר’ ברמלה יהווה מנוף לפיתוח וצמיחה כלכלית לבעלי העסקים בצירי התחבורה הציבורית, שכן תנועת הולכי הרגל המהווים את מרבית כוח הקנייה, תתוגבר. יחד, נמשיך בתהליך המדהים לפיתוח ולשגשוגה של העיר רמלה”.

מנכ”לית חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן: “הרשת המטרופולינית “מהיר לעיר” היא חלק מיישום החזון של משרד התחבורה שמבוצע על ידי נתיבי איילון, ליצירת קשת פתרונות מתקדמים כחלופה לשימוש ברכב פרטי. ללא שיתוף הפעולה הפורה עם עיריית רמלה ומשרד התחבורה, הפרויקט לא היה יכול לצאת לפועל ועל כך אני מודה להם. תושבי רמלה מתחדשים ברחוב עם תחבורה ציבורית משודרג בלב העיר, שישפר את חווית הנסיעה באוטובוס, ההליכה ברגל והרכיבה באופניים עבור התושבים ויביא לפיתוח העסקים בסביבה”.

הרשת המטרופולינית “מהיר לעיר” שמקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, הוא פרויקט מקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית במרכז הארץ, שנועד להציב סטנדרט חדש לתחבורה הציבורית ולייצר אלטרנטיבה יעילה ואיכותית לרכב הפרטי עבור תושבי המרכז. במסגרת הפרויקט משודרג המרחב העירוני, מוצבות תחנות חדשות ומתקדמות ונסללים שבילי אופניים עירוניים.

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

צילום: דוברות משרד התחבורה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן