news08.net/ads.txt

מה אמר אלי בר יוסף בוועידת התעשייה והייטק של התאחדות התעשיינים?

לדבריו, “תשתית הנמלים והתחרות היום בין הנמלים במדינת ישראל היא בסיס יציב ל-30 השנים הקרובות. כעת חשוב להתמקד בהשקעה בתשתיות משלימות בעורף: כבישים, רכבת, והעברה ימית”

מנכ”ל בפועל נמל אשדוד, אלי בר יוסף השתתף היום בוועידת התעשיה וההייטק של התאחדות התעשיינים בישראל, בפאנל בנושא ניהול שרשרת האספקה – וגנב את ההצגה.

בר יוסף, השתתף בפאנל אשר התמקד בנושא ניהול שרשרת האספקה, לצידם של מנהל אגף כלכלה, התאחדות התעשיינים נתנאל היימן, רכז תחבורה ותשתיות במשרד האוצר איציק דניאל, מנכ”ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר, מנכ”ל חברת גדות תעשיות ביוכימיה אוהד כהן, שותף opex bdo דני לרר, סמנכ”ל תחזוקה והנדסה באל על שלומי קרקו, ויו”ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש.

אלי בר יוסף אמר בפאנל, כי: “ארגון הטרמינלים הבינ״ל IAPH הגדיר את משבר הקורונה, כמשבר הגדול ביותר לשרשרת האספקה העולמי מאז מלחמת העולם השנייה. יחד עם זאת, מדינת ישראל לא סבלה ממדפים ריקים, לעומת מדינות רבות במערב דוגמת אנגליה וגרמניה, וזאת בעקבות העבודה המרובה והמקצועית שהשקענו בנמל אשדוד, אשר מטפל בכ-50% מכלל הסחורה שמגיעה לישראל, ממנה 70% מכולות. שמרנו על מסגרת חלונות זמן למכולות, קלטנו עובדים זמניים, ועשינו השקעה אדירה בציוד התפעולי הירוק שלנו על מנת להמשיך להתייעל. התורים היו ב 4-8% של המטענים בלבד”.

עוד הוסיף: “מקצועיות הנמל מתבטאת בכך שבניגוד לנמלים החדשים בצפון ובדרום שלקח להם בין שנה לשנתיים להיות תפעוליים, נמל אשדוד השכיל לתפעל באופן מלא את רציף 21 החדש על חמשת המנופים שלו בזמן של ארבעה חודשים בלבד. זהו רציף שהושקעו בו 600 מיליון דולר היודע לטפל באוניות הגדולות בעולם. אין פקקים בנמל אשדוד, והתור התפעולי איתו התמודדנו בעבר היה רלוונטי כאמור רק לכ-4-8% מפעילות הנמל. נמל אשדוד הוא נמל משודרג, יעיל, ורווחי, אשר פועל כחברה עסקית ומהווה דוגמה לחברה ממשלתית אשר יכולה להתחרות בחברות הפרטיות. תשתית הנמלים והתחרות היו בין הנמלים במדינת ישראל היא בסיס יציב ל-30 השנים הקרובות. כעת חשוב להתמקד בהשקעה בתשתיות משלימות בעורף: כבישים, רכבת, והעברה ימית”.

במהלך הפאנל התייחס בר יוסף למחקר הכנסת אשר משתמש בדירוג חדש וניסויי של הבנק העולמי לדירוג נמלים בעולם, לפיו נמל אשדוד מדורג במקום נמוך: “הדירוג השוואה בין נמלים הוא פשוט שגוי וכולם חוזרים על השגיאה הזו שוב ושוב וזה התחיל שוב במשרד האוצר. אנחנו מהמקומות הטובים ב-OECD. הדירוג הזה הוא דירוג ניסיוני. הם כתבו בפירוש בפתח הדירוג שמאוד קשה להשוות בין נמלים, ועל כן מכוני המחקר המתמחים לא משווים בין נמלים כאשר יש נקודות השוואה אחרות. הסיבה היא שסדרי הגודל הם שונים מדי, זה כמו לעשות השוואה בין זמן שהייה בפיצוצייה השכונתית לבין זמן שהייה בסניף רמי לוי גדול. לכן הם כתבו בפירוש לא להסתמך על זה כמשהו מהימן, אלא כמשהו ניסיוני, שאמור להיות אבן דרך לעתיד. כמובן שמי שפחות מכיר את התחום, כולל כלכלנים באוצר, בחרו לצטט אותו. זו שגיאה איומה, כי באותה הסקאלה, נמל שנחאי – הגדול ביותר בעולם, 46-49 מיליון TEU בשנה, הוא רק מקום 44, כאשר נמל ביירות שהוא פיצוצייה לידו דורג מקום 11”.

◼️ חדש! לקבוצת החדשות באשדוד לחצו כאן

צילום: אלי אליהו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן