news08.net/ads.txt

מה חשוב לבדוק לפני שחותמים על חוזה פינוי בינוי?

תכנית פינוי בינוי יזומה, לרוב, על ידי משרד הבינוי והשיכון ו/או הרשות העירונית והמקומית אשר רוצים להביא להתחדשות עירונית בשכונות ותיקות שבהם קיימים בתים ישנים. מדובר על בניינים שנבנו בשנותיה  הראשונות של המדינה בסטנדרטים שהיו מקובלים אז. כלומר: דירות קטנות בבניינים ללא מעלית. חלקם היו שיכוני רכבת. הרצון הוא לפנות את הדיירים, להרוס את הבתים ולבנות חדשים בתוך שכונה עם תכנון מודרני. למותר לציין, כי גם הדירות והבניינים וגם השכונה עצמה יהיו עם תשתיות חדישות המתאימות לעידן הנוכחי. הדיירים המפונים אמורים לקבל את הדירות החדשות. כל התהליך מגובה בהסכם מתאים ורצוי שיהיו מיוצגים על ידי עו”ד פינוי בינוי. נשאלת השאלה מה חשוב לבדוק לפני שחותמים על חוזה פינוי בינוי?

 

להלן מספר נושאים וסעיפים בהסכם שחשוב להקפיד עליהם

  1. דירה חלופית מתאימה – לדיירים יש זכויות רבות והראשונה והחשובה מכול היא, כמובן, דירה חלופית מתאימה. גודלה נקבע על פי קריטריונים שונים וביניהם הדירה שמפנים ועוד. במידה והדבר לא מתאפשר אז קבלת פיצוי כספי. יש לוודא שהדייר יכול לקבל דירה חדשה במקום מרוחק יותר אם הדירה המוצעת בפרויקט אינה מתאימה לו. יש לבדוק אם מגיע חניה פרטית, מחסן ותוספות אחרות שהובטחו. יש לוודא שכל המפרט של הדירה כולל גודל, תכנית מסודרת ועוד יופיעו כנספח לחוזה.
  2. בדק בית – הימצאות סעיף של בדק בית לאחר הבנייה וטרם המסירה לדייר.
  3. זכות בחירה – בחירת הדירה נעשית, לרוב, על פי קריטריון הנקבע על פי סדר החתימה על ההסכם. כאשר הראשונים לחתום הם גם הראשונים לבחור.
  4. ערבויות – יש לוודא שהדייר יקבל ערבויות כספיות למקרה שהחברה הזוכה לא תעמוד בהתחייבויותיה.
  5. הגדרת לוחות זמנים – יש לוודא שבחוזה יירשמו לוחות זמנים כולל קביעת פרקי זמן מוגבלים בזמן לכל שלב ו/או לסיום הפרויקט.
  6. נספחים חשובים – יש לוודא קיום נספחים חשובים כגון: אישור ממשלתי לתכנית המוגדרת כמתחם פינוי בינוי, מסמך חתימות של כל הדיירים המאשרים הסכמתם לפרויקט, היתר בניה, רישום בית משותף וכדומה.
  7. רישום בטאבו – סעיף המוודא שהדירה החדשה תירשם בטאבו. הרישום מהווה הוכחה שהדירה אכן תהיה בבעלות הדייר.
  8. פיצויים על הפרות – כגון: אי השלמת בנייה, איחורים במסירה וכדומה.
  9. קבלת דיור חלופי בתהליך הבנייה – יש לוודא שנושא הדירה החלופית סגור היטב על כל האפשרויות הקיימות. דייר שלא יכול לקבל דירה באזור הקרוב – יוכל לבקש במקום יותר מרוחק. דייר הזקוק לדיור מוגן – יקבל סידור מתאים מבחינתו ועוד. לחילופין, קבלת פיצוי כספי שיאפשר לו בחירה עצמאית.
  10. סיוע כספי נוסף – למיסי בית, להובלות וכדומה בתקופת השכירות.

בחירת עורך דין

הסכם מסודר ומתאים לפרויקט כזה חייב להיות בידי כל דייר מהסיבה הפשוטה. מדובר על תהליך שבמהלכו הוא מוסר דירת מגורים וחייב לוודא שיקבל אחרת במקומה. עלות דירה היא רבה מאוד ואסור שיהיה מצב שבו מפסידים אותה ונשארים ללא קורת גג. בגלל כל המורכבות של הפרויקט, יש צורך, לשכור שירותי עו”ד פינוי בינוי בעל מוניטין. הוא בעל ידע רב וניסיון מצטבר בפרויקטים אלו ויודע לשמור על זכויות לקוחותיו. הוא יכול גם לשכנע דייר סרבן שעלול לעכב את הפרויקט להיכנס לתהליך. מעבר לתחום המקצועי, הוא בעל יכולת הידברות ושכנוע מול אנשים ותכונות אלו יכולות לסייע לדחוף פרויקט תקוע קדימה. מומלץ לערוך בדיקה ולבחור עורך דין פינוי בינוי מתאים מבחינת כל השיקולים.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן